וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר בל"ד נגד גנץ: "רוצה לפרק את הרשימה המשותפת לגורמים, אך לא יצליח"

24.10.2019 / 20:09

יו"ר כחול לבן שוחח עם ראשי הסיעות מכל הקשת הפוליטית - מלבד בל"ד. יו"ר המפלגה שחאדה תקף אותו בשיחה עם וואלה! NEWS: "הגישה מראה את חוסר ההבנה שלו בחברה הערבית". עודה, טיבי ועבאס צפויים להיפגש עם גנץ בהקדם. ח"כ ג'בארין: "ניסיון אומלל לפלג בינינו"

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: אסף דרורי

יו"ר בל"ד מטאנס שחאדה תקף היום (רביעי) את יו"ר כחול לבן בני גנץ, ששוחח עם ראשי הסיעות מכל הקשת הפוליטית - מלבדו. "כל הגישה של גנץ למשותפת לא נכונה ומראה את חוסר ההבנה שלו בחברה הערבית. הוא כנראה רוצה לפרק אותנו לגורמים וזה לא צלח לו", אמר שחאדה לוואלה! NEWS.

עם קבלת המנדט להרכבת הממשלה מנשיא המדינה ראובן ריבלין, גנץ פתח בסבב שיחות עם 14 ראשי סיעות כדי להתחיל במשא ומתן על קווי היסוד של הממשלה. הוא אף הזמין שלושה מארבעה ראשי הסיעות המרכיבות את הרשימה המשותפת להיפגש עמו - איימן עודה, אחמד טיבי ומנסור עבאס. עודה אמר אחרי ששוחח עם גנץ כי "כל האופציות על השולחן אם נראה אלטרנטיבה אמיתית של שלום ושיוויון".

ראשי מפלגת בל״ד ומפלגת רע״ם, מנצור מימין, מטאנס משמאל 20 בפברואר 2019. יואב איתיאל, אתר רשמי
"גנץ רוצה לפרק אותנו". בל"ד/אתר רשמי, יואב איתיאל

עם זאת, גנץ לא שוחח עם יו"ר בל"ד, לאחר שהצהיר כי בממשלת האחדות הליברלית שהוא מבקש להקים, "יהיה מקום רק למי שלא רואה בגזענות את מורשתו, ולמי שהאלימות היא חלק מדרכו פעולתו". בשנים האחרונות מספר חברי כנסת מבל"ד הורשעו בעבירות פליליות ועבירות נגד ביטחון המדינה, בהם מייסד המפלגה עזמי בשארה שנמלט בישראל לאחר שנחשד בריגול וח"כ באסל גטאס שהורשע בהברחת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים.

‏ח"כ יוסף ג'בארין אמר כי "גנץ התחיל את מגעיו עם הרשימה המשותפת ברגל שמאל. החלטתו להתקשר לראשי שלוש מהמפלגות שמרכיבות את הרשימה ולא לרביעית היא ניסיון אומלל לפלג בין מרכיבי הרשימה ולפגוע באחדותה. לא נקבל חלוקה לקיצוניים ומתונים, שכן כולנו בעמדה אחת וכוחנו באחדותנו. נמנף כוח זה עבור כמה שיותר השפעה".

עוד בוואלה!

האפשרות לגוש חוסם והחשדנות כלפי גנץ: המבחן של הרשימה המשותפת

לכתבה המלאה

ראשי הסיעות בגוש המרכז-שמאל נענו להזמנה של גנץ וקבעו להיפגש איתו בהקדם. מנגד, כל ראשי הסיעות בגוש הימין-חרדים הציגו חזית מאוחדת וסירבו להיפגש עם גנץ או עם צוותי המו"מ שלו ישירות, אלא לנהל את המגעים רק דרך נציגי הליכוד בשם כל בלוק ה-55. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לגנץ שיחזור אליו לגבי פגישה, ובליכוד אמרו שהפגישה תתקיים בימים הקרובים. גנץ אמר אחרי סבב השיחות כי הוא "יעשה הכל על מנת לממש את המנדט שניתן לו ולהרכיב ממשלת אחדות ליברלית ורחבה, ולהימנע מבחירות מיותרות ויקרות".

מסירת המנדט מהנשיא ריבלין לידי ח"כ גנץ.. TPS, אתר רשמי
הצהיר על כוונתו להקים ממשלת אחדות עם "כל מי שפטריוט". גנץ/אתר רשמי, TPS

בנאום שנשא לאחר קבלת כתב המינוי, הצהיר גנץ כי יפעל למען הקמת ממשלת אחדות. "בממשלת האחדות הליברלית שאותה אני מבקש להקים, יהיה מקום לכל מי שהאינטרס הלאומי עומד לנגד עיניו. יהיה בה מקום לכל מי שהוא פטריוט ישראלי, למי שקיומה של המדינה עומד תמיד לנגד עיניו", אמר.

גנץ המשיך ופירט כי "יהיה בה מקום רק למי שלא רואה בגזענות את מורשתו, ולמי שהאלימות היא חלק מדרכו פעולתו. איני מתכוון לבזבז זמן על שיקולי אגו. אני לא מחפש רק שותפים פוליטיים. אלא שותפים לדרך של אמת, לעבודת צוות, למנהיגות אמיצה ואפס ספינים ריקים וחלולים".

טיבי אמר מוקדם יותר לוואלה! NEWS כי "אין ספק שמדובר בתחילת תקופה חדשה. לראשונה מזה שנים ארוכות מוטלת על מועמד אחר הרכבת הממשלה ולא על בנימין נתניהו, שהתואר שלו כעת הוא ראש הממשלה היוצא". על ההזמנה למשא ומתן אמר: "חשוב לנו לשמוע מה יש להם להגיד. יש הבנה זהירה שדברים מאד דרמטיים יצטרכו לקרות כדי שמשהו יקרה".

(עדכון ראשון: 19:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully