וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי: ש"ס תשב בממשלה עם לפיד אם יתחייב לשמור על הסטטוס קוו

24.10.2019 / 20:19

יו"ר ש"ס אמר בריאיון לרדיו קול ברמה כי "תוצאות הבחירות ברורות", ולא ניתן להקים ממשלת ימין-חרדים צרה. "שמעתי מה שמרן ראש הישיבה אמר", הוסיף דרעי, כשהוא מתייחס לדבריו של מנהיגה הרוחני של ש"ס, שלא שלל ישיבה עם לפיד וליברמן אם יסירו את החרם על מפלגתו

"קנו עולמכם בשעה אחת": מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב שלום כהן קורא לליברמן ולראשי כחול לבן להסיר את החרם שהטילו על ישיבה עם ש"ס בממשלה/עריכה: אסף דרורי

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר הערב (חמישי) כי מפלגתו תסכים לשבת באותה ממשלה עם יאיר לפיד, אם יסכים לשמור על הסטטוס קוו. דרעי נשאל בריאיון לרדיו קול ברמה מה ישתנה מאז ההבטחה שלו ושל "שאר חבריו החרדים" לא לשבת עם לפיד והשיב כי "תוצאות הבחירות ברורות, אנחנו לא יכולים להקים ממשלה צרה. ברור שהיינו מעדיפים ממשלת ימין דתית וחרדית, כך זה גם היה בפעמים הקודמות, אבל אנחנו כפופים לדעת תורה".

דרעי התייחס לדבריו של מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב שלום כהן, שקרא ללפיד וליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן להסיר את החרם שהטילו על מפלגתו. "שמעת וגם אני שמעתי והופתעתי מהדברים של מרן ראש הישיבה שאמר אותם בצורה ברורה ביותר", אמר. "אם לפיד יסכים לשבת עם החרדים בלי חרמות ויסכים לכל הסטטוס קוו ולכל הדברים שאנחנו אמונים עליהם, שמעתם מה שמרן ראש הישיבה אמר".

יו"ר ש"ס אריה דרעי באירוע הקבלת פני רבו שנערך על ידי המפלגה בירושלים. קים צילום אירועים, אתר רשמי
"ברור שהיינו מעדיפים ממשלת ימין דתית וחרדית". דרעי/אתר רשמי, קים צילום אירועים

מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב שלום כהן דיבר באירוע הקבלת פני רבו שנערך בירושלים בשיאו של חג סוכות, בשבוע שעבר. "ליברמן ולפיד, אם עכשיו תצטרפו לממשלה שהחרדים שולטים בה, תזכו לבת קול (מסר אלוהי- י"א) שתצא ותכריז: 'ליברמן ולפיד, אתם מוזמנים לחיי העולם הבא'. אתם תוכלו לקנות את עולמכם בשעה אחת", אמר הרב, שבמהלך מערכת הבחירות תקף את ליברמן ולפיד על עמדותיהם נגד המפלגות החרדיות.

דרעי הוסיף בריאיון הערב כי "גנץ כבר לא מדבר את כל מה שדיבר במהלך מערכת בחירות, הוא כבר לא אומר ממשלה חילונית והוא מצא לזה הגדרה אחרת. ההישג שלו יהיה שהוא מקבל ממשלה שיוויונית, מספר חברים שווה בקבינט, תיקים בכירים והם נותנים לציבור את מה שהוא רוצה - אחדות. אף אחד לא יקבל את כל תאוותו בידו. אני מוכן להתפשר על דברים פוליטיים אבל על דברים שהם ציפור הנפש שלנו ודברי הלכה, אני יכול להתפשר?".

עוד בוואלה!

אחרי קבלת המנדט: גנץ קיים סבב שיחות עם ראשי הסיעות

לכתבה המלאה
יאיר לפיד במהלך ישיבת סיעת כחול לבן בכנסת, ירושלים 3 באוקטובר 2019. ראובן קסטרו
דרעי לא שולל ישיבה בממשלה עמו. לפיד/ראובן קסטרו

דבריו של דרעי נאמרו לאחר שנשיא המדינה ראובן ריבלין העניק ליו"ר כחול לבן בני גנץ את המנדט להרכבת הממשלה, שהוחזר על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. עם קבלת המנדט, גנץ שוחח עם 14 ראשי סיעות מרחבי הקשת הפוליטית כדי להתחיל במשא ומתן על קווי היסוד של הממשלה. ככלל, ראשי הסיעות בגוש המרכז-שמאל נענו להזמנה של גנץ וקבעו להיפגש איתו בהקדם. ואילו כל ראשי הסיעות בגוש הימין-חרדים הציגו חזית מאוחדת וסירבו להיפגש עם גנץ או עם צוותי המו"מ שלו ישירות, אלא לנהל את המגעים רק דרך נציגי הליכוד בשם כל בלוק ה-55.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully