וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג ש"ס מעניק הכשר לישיבה עם לפיד וליברמן: "אם יצטרפו - יהיו בגן עדן"

15.10.2019 / 23:02

הרב שלום כהן, שתקף במהלך מערכת הבחירות האחרונה את השניים על עמדותיהם נגד המפלגות החרדיות, מיתן את עמדתו בדבר ישיבה עמם לאור המציאות הפוליטית. "אתם תוכלו לקנות את עולמכם בשעה אחת". דרעי: "העם זקוק לאחדות"

קרדיט צילום : אתר רשמי

מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב שלום כהן קרא הערב (שלישי) ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ולח"כ יאיר לפיד, מראשי כחול לבן, להסיר את החרם שהטילו על ישיבה עם ש"ס בממשלה והבטיח כי אם יעשו זאת, הרי שיזכו לשבת בגן עדן בעולם הבא. "ליברמן ולפיד", אמר הרב באירוע הקבלת פני רבו שנערך על ידי המפלגה בירושלים בשיאו של חג סוכות, "אם עכשיו תצטרפו לממשלה שהחרדים שולטים בה, תזכו לבת קול (מסר אלוהי- י"א) שתצא ותכריז: 'ליברמן ולפיד, אתם מוזמנים לחיי העולם הבא'. אתם תוכלו לקנות את עולמכם בשעה אחת".

הרב כהן, שתקף במהלך מערכת הבחירות האחרונה את השניים על עמדותיהם נגד המפלגות החרדיות, מיתן את דבריו לאור המציאות הפוליטית הנוכחית שבה לגוש הימין אין 61 על מנת להרכיב ממשלה. לדברי הרב כהן, "אני בטוח שלא התכוונתם להכעיס את הקדוש ברוך הוא אלא רק את הפוליטיקאים. ההוכחה היא שהוא (הקדוש ברוך הוא) לא נתן לכם להקים ממשלה רעה".

דבריו של הרב כהן מפתיעים במיוחד לאור העמדה החרדית בשנים האחרונות לשלול כל אפשרות לישיבה עם לפיד באותה ממשלה. בדבריו, מנהיג ש"ס לא רק שאפשר זאת אלא אף הזמין אותו להצטרף לאותה ממשלה עם המפלגות החרדיות, זאת למרות שבמצב כזה, יהיה על לפיד לקבל את קווי היסוד שלהן, אפשרות בלתי סבירה לאור עמדותיו.

הרב שלום כהן בכנס המרכזי של תנועת ש"ס, היכל "הטוטו" חולון, 11 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"תקנו את עולמכם". שלום כהן בכנס ש"ס בחודש שעבר/ראובן קסטרו

דברים ברוח דומה אמר קודם נאומו, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי. האחרון קצר הישג מרשים בבחירות האחרונות עם תשעה מנדטים, אך כעת, אם תוקם ממשלת אחדות או שיתקיימו בחירות שלישיות - הישג זה מוטל בספק. "העם זקוק לאחדות", אמר דרעי. "בוודאי שלא לעוד מערכת בחירות מיותרת שרק תעמיק את הקיטוב".

דרעי שידר עסקים כרגיל, והצהיר כי בש"ס "לא חוששים מבחירות נוספות ואין לי ספק שאם נידרש להן - רק נגדל יותר אבל אנחנו מוותרים על המבחן הזה". הוא ציין כי "אנחנו זקוקים לממשלה יציבה" היות ולדבריו "צרכי עמך מרובים". לכן, הוא המשיך, "אנחנו בעד ממשלה רחבה שבה נעמוד וניאבק בכל הכוח שלא ייפגע שום דבר מערכי עולם התורה והיהדות, ונפתח את הדלת לכל מי שמוכן להיכנס לשבת בסוכה אחת. זה מה שהעם מצפה מאיתנו".

עוד בוואלה!

השר כץ נגד ליברמן: "ביצע התנקשות פוליטית בנתניהו ובליכוד"

לכתבה המלאה
יו"ר ש"ס אריה דרעי הכנס המרכזי של תנועת ש"ס, היכל "הטוטו" חולון, 11 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"לא חוששים מבחירות נוספות". דרעי/ראובן קסטרו

למרות ניסיונותיו של דרעי לפתור מאחורי הקלעים את הפלונטר הפוליטי, הוא הצהיר בשבוע שעבר כי "על פניו זה נראה שאנחנו הולכים לקראת עוד בחירות". בראיון ל"הדרך", ביטאון ש"ס, דרעי הסביר כי אין "פתרון היות וכל אחד מתחפר בעמדתו ומתעקש ולא מוכן לוותר. והכל בגלל אינטרסים אישיים, שנאות אישיות, מריבות של מי ימלוך ומי בראש. אנשים שהם כביכול ידידים, פועלים אחד כנגד השני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully