וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גפני בכנס פוליטי: "לביבי אין יכולת לעזוב אותנו, והוא לא רוצה"

15.10.2019 / 13:37

בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS אמר גפני, מראשי יהדות התורה, באירוע פוליטי של סיעתו כי אין לראש הממשלה יכולת לעזוב את המפלגות החרדיות כדי להקים ממשלה בלעדיהם. "אנחנו הולכים יחד איתו והוא הולך יחד איתנו", הבהיר

אתר רשמי

ח"כ משה גפני, מראשי ההנהגה החרדית הפוליטית, אמר אתמול (שני) באירוע של סיעתו לרגל חג סוכות כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יכול לעזוב את המפלגות החרדיות לטובת הקמת ממשלה אחרת בלעדיהם. בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS אמר כי "אין מציאות שהוא יעזוב אותנו, גם אין לו את היכולת לעשות את זה והוא לא רוצה. אנחנו הולכים יחד איתו והוא הולך יחד איתנו".

גפני אמר כי אחרי שנתניהו ישיב את המנדט לנשיא ריבלין, הנשיא יטיל את הרכבת הממשלה על גנץ, אך לדבריו, "הוא לא יוכל להרכיב ממשלה". גפני הסביר כי "הוא לא יכול לבנות על הערבים והוא לא יכול לבנות על ליברמן יחד עם מרצ, זה דבר שהוא כמעט בלתי מציאותי אף על פי שליברמן הפתיע שהוא מבטיח דבר אחד, אומר דבר אחר ומקיים דבר שלישי".

הרב משה גפני בעצרת תמיכה ביהדות התורה, ירושלים, 8 באפריל 2019. שלומי גבאי
טוען שגנץ לא יצליח להרכיב ממשלה. גפני/שלומי גבאי

למרות שגפני היה מבין המתנגדים לחוק הגיוס שהוביל לבסוף למציאות הפוליטית הנוכחית ואף תמך בפיזור הכנסת לאחר הבחירות באפריל, הוא אמר בכנס סיעתו כי המצב שבו ישראל ללא ממשלה נבחרת הוא בעייתי מאוד. "אני לא שולל את המציאות שיכול להיות שנלך לבחירות נוספות", אמר.

"אני שולל את המציאות הזאת כי זה אסון כלכלי של המדינה", הוסיף. "זה קיים במדינות אחרות כיום שאין הנהגה אבל כשאין הנהגה, זה מביא למלחמת אחים וזה מצב מסוכן. במקום שיישבו ויכינו תוכניות, יבנו תקציבים כדי להתמודד עם האיראנים, יושבת מדינה שלימה למעלה משנה בפגרה ולא עושה כלום".

עוד בוואלה!

מלך בלי ממלכה: הניצחון המפוקפק של נתניהו במרכז הליכוד

לכתבה המלאה
טקס השבעת הכנסת ה- 22. ראובן קסטרו
"אנחנו הולכים יחד איתו והוא הולך יחד איתנו". נתניהו/ראובן קסטרו

חברי הכנסת החרדים השיגו תוצאה מרשימה בבחירות האחרונות - 16 מנדטים לש"ס ויהדות התורה יחד. אולם, אם תוקם ממשלת אחדות של הליכוד וכחול לבן והחרדים יהיו חלק ממנה, ההישג הזה יהיה בפועל קטן משמעותית ממה שהיו יכולים הפוליטיקאים החרדים להשיג עם תוצאה דומה בממשלת ימין צרה.

המפלגות החרדיות עברו בשנים האחרונות תהליך משמעותי שבמסגרתו הן הפכו מלשון מאזניים למפלגות המזוהות עם הימין הפוליטי. לתהליך היו מספר סיבות, בין היתר, מחשש לזליגה משמעותית של צעירים חרדים למפלגות ימין כמו הליכוד, הבית היהודי ועוצמה יהודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully