וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה שבועות אחרי הבחירות: יהדות התורה והליכוד ערערו על התוצאות

ביהדות התורה טענו לשיבושים בתוצאות הבחירות שגרמו לליכוד להרוויח מנדט על חשבונם. בעקבות זאת, בליכוד ערערו על טענות המפלגה החרדית והציגו נתונים שלפיהם התוצאות צריכות להישאר על כנן, והליכוד אף זכאי לתוספת של יותר מ-300 קולות

צילום: רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

יהדות התורה הגישה היום (חמישי) ערעור על תוצאות הבחירות לכנסת ה-22. בערעור שהוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים ציינו כי לפי הבדיקות שנערכו על ידי הסיעה, נפלו בתוצאות הבחירות שיבושים, שתיקונם יביא לכך יגיעו 8 מנדטים ולא 7, ולליכוד יהיו 31 מנדטים ולא 32.

בעקבות זאת, הגישו שמונה חברי כנסת לשעבר ובהווה מהליכוד ערעור נגדי על תוצאות הבחירות. בערעור שהוגש אף הוא לבית המשפט המחוזי בירושלים, טענו כי לפי הבדיקות שנערכו בתוצאות הבחירות בקלפיות נבחרות, הליכוד זכאי להישאר עם המנדט ה-32 ויהדות התורה עם 7 מנדטים, כפי שהציגה ועדת הבחירות בתוצאותיה הרשמיות. לפי הנתונים שהוצגו על ידי הליכוד, הם זכאים לתוספת של 367 קולות, רשימת ימינה לתוספת של 36 קולות, יהדות התורה להפחתה של 38 קולות וש"ס להפחתה של 31 קולות.

יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן בנאומו מול פעילי המפלגה בתום תוצאות במהדגמים בכנס בפתח תקווה. ה-18 לספטמבר 2019. שלומי כהן, אתר רשמי
לסיעה יגיעו 8 מנדטים ולא 7. חברי יהדות התורה/אתר רשמי, שלומי כהן

התוצאות הסופיות של הבחירות לכנסת ה-22 הוצגו על ידי ועדת הבחירות המרכזית לאחר שינוי שחל בתמונת המנדטים הסופית, בעקבות הליכי בדיקה ובקרה. כתוצאה מהליכים אלו, לליכוד נוסף מנדט על חשבון יהדות התורה - כך שהליכוד זכה ל-32 מנדטים, ויהדות התורה ל-7.

על פי הודעת ועדת הבחירות, בשש קלפיות נמצאו ראיות מינהליות ממשיות לזיופים לכאורה, והן נפסלו לחלוטין. מדובר על שלוש קלפיות בירכא, אחת בסכנין, אחת בשפרעם ואחת בעראבה. שלוש קלפיות נוספות בירכא נפסלו חלקית - כלומר נפסלו בהן התוצאות עד לשעת גילוי הזיופים. בשתי קלפיות נוספות בירכא ובקלפי אחת בפוריידיס הצליחה הוועדה לבודד את הקולות המזוייפים, ורק הם נפסלו.

בהחלטת יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, צוין כי הדברים יועברו ליועץ המשפטי לממשלה ולממלא מקום המפכ"ל, כדי שיבחנו את האפשרות לפתוח בחקירה פלילית.

עוד בוואלה!

הפיגוע בבית הכנסת בגרמניה: "המחבל נשא 4 ק"ג של חומרי נפץ"

לכתבה המלאה
הרמת כוסית של הליכוד לכבוד ראש השנה ,26.09.19. שרון רביבו, צילום מסך
טוענים לזכאות לתוספת של 367 קולות. חברי הליכוד/צילום מסך, שרון רביבו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully