וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז הליכוד התכנס לאשרר תמיכה בנתניהו - אך הוא ביטל את הגעתו

10.10.2019 / 20:36

חברי המרכז אישרו את הצעת הפשרה של כץ, שלפיה הליכוד יהיה שותף רק לממשלה שנתניהו יעמוד בראשה. לכינוס הגיעו שרים וח"כים, אך בכירי המפלגה נעדרו. גורמים בליכוד סיפרו כי הייתה היענות נמוכה מאוד, ורק כ-200 חברים הגיעו

עורך:שאול אדם

ברקע הקיפאון הפוליטי וההיערכות בליכוד לקראת האפשרות שהמנדט יוחזר לנשיא, אשרר מרכז הליכוד הערב (חמישי) ברוב קולות את התמיכה והנאמנות לראש הממשלה בנימין נתניהו, גם בהמשך תהליך הרכבת הממשלה. אף שמדובר בהצהרת נאמנות לנתניהו, ראש הממשלה לא הגיע לאירוע. לכינוס המרכז הגיעו שרים וח"כים, אך בכירי הליכוד - גדעון סער, יולי אדלשטיין, גלעד ארדן וישראל כץ - נעדרו.

"המרכז מאשרר כי יושב ראש הליכוד וראש הממשלה מר בנימין נתניהו, שבהתאם לסעיף 85 לחוקת הליכוד הוא מועמד תנועת הליכוד לכהונת ראש ממשלת ישראל, הוא מועמד הליכוד לראשות הממשלה לכל כהונת הכנסת ה-22", קבעו חברי מרכז הליכוד. "במהלך כהונתה של הכנסת ה-22 הליכוד יהיה שותף אך ורק לממשלה שיושב ראש הליכוד ומועמדה לראשות הממשלה, מר בנימין נתניהו, יעמוד בראשה - בין אם לכל תקופת כהונתה או לחלק מכהונתה במסגרת רוטציה".

כינוס המרכז היה סגור לתקשורת. גורמים בליכוד אמרו כי יש היענות נמוכה מאוד ורק כ-200 חברי מרכז הגיעו מתוך כ-3,800, ועוד כמה עשרות עוזרים ופעילים.

מרכז הליכוד מאשרר את בחירתו של נתניהו למועמד התנועה לראשות הממשלה, 10 באוקטובר 2019. טל שלו, אתר רשמי
ההצבעה בכינוס מרכז הליכוד, הערב/אתר רשמי, טל שלו
מרכז הליכוד מאשרר את בחירתו של נתניהו למועמד התנועה לראשות הממשלה, 10 באוקטובר 2019. טל שלו, אתר רשמי
בכירי המפלגה נעדרו. כינוס מרכז הליכוד, הערב/אתר רשמי, טל שלו

לפי הצעת ההחלטה של יו"ר המרכז חיים כץ, נתניהו יהיה מועמד תנועת הליכוד לראשות הממשלה לכל כהונת הכנסת ה-22 והליכוד "יהיה שותף אך ורק לממשלה שבנימין נתניהו יעמוד בראשה, בין אם לכל תקופת כהונתה או לחלק מכהונתה במסגרת רוטציה".

מטרת ההחלטה היא להבטיח את הנהגתו של נתניהו גם לאחר החזרת המנדט לנשיא והעברתו ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, ולמנוע מח"כים אחרים בליכוד למרוד בו ולשתף פעולה עם כחול לבן. כמו כן, ההחלטה נועדה להבטיח את שלטונו של נתניהו גם בתקופה של ה-21 יום שיחלו במידה שגנץ לא יצליח להרכיב ממשלה במסגרת הזמן שיוקצב לו.

עוד בוואלה!

דרעי על המשבר הפוליטי: "נראה שאנחנו הולכים לקראת עוד בחירות"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, ירושלים 3 באוקטובר 2019. ראובן קסטרו
לא משתתף בכינוס המרכז. נתניהו/ראובן קסטרו

בפרק הזמן הזה, כל ח"כ יכול לנסות לגייס 61 חתימות להרכבת ממשלה והחלטת המרכז אמורה למנוע מבכירים אחרים בליכוד את האפשרות לעשות זאת, ובמקביל - להעביר מסר לכחול לבן שלא יהיו מרידות או הדחות בליכוד. לפי ההערכה בליכוד, אחרי כינוס המרכז נתניהו צפוי להודיע לנשיא המדינה ראובן ריבלין כי לא עלה בידו להרכיב ממשלה; הגיבוי של חברי המרכז וההתחייבות של המפלגה רק להנהגה שלו יבטיחו שנתניהו לא ישלם מחיר פוליטי על הכישלון.

למרות שבליכוד מאיימים בשבועיים האחרונים כי נתניהו מתכוון להחזיר את המנדט לנשיא, בסביבת ראש הממשלה אמרו היום כי הוא טרם החליט אם ומתי להחזיר את המנדט.

חיים כץ בישיבת הממשלה השבועית במשרד רוה"מ בירושלים, 30 ביוני 2019 (פול ישיבת ממשלה). יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
הציע להביא את ההחלטה לאישור המרכז במקום פריימריז בזק. כץ/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

הרעיון לכנס את המרכז ולהצביע על תמיכה בהנהגה של נתניהו נולד כהצעת פשרה שהורידה את נתניהו מעץ הפריימריז. בשבוע שעבר ראש הממשלה הודיע כי הוא שוקל לקיים פריימריז בזק על ראשות הליכוד, כדי "לנפץ את אשליית 'המרד בליכוד'" של כחול לבן וללחוץ על מפלגתו של גנץ, להתקדם במגעים להקמת ממשלת אחדות עם הליכוד בראשות נתניהו. אולם, לאחר שח"כ גדעון סער הודיע כי הוא מתכוון להתמודד מול נתניהו במידה ויהיו פריימריז, נתניהו חזר בו, באמצעות הצעת הפשרה של יו"ר המרכז חיים לכנס את חברי המרכז שיאשררו את המחויבות לנתניהו.

סער סבור שכינוס המרכז אינו נחוץ ובשבוע שעבר צייץ ש"איש אינו כופר בתפקידו של ראש הממשלה כיו"ר הליכוד". עם זאת, הצהיר רשמית שכשתהיה התמודדות על הנהגת התנועה - הוא מתכוון להתמודד. הצעת ההחלטה של מרכז הליכוד מקבעת את שלטונו של נתניהו למשך כל הכנסת ה-22 אך במידה ואף אחד מהמועמדים לא יצליח להרכיב ממשלה הכנסת עשויה להתפזר ולצאת לבחירות נוספות. במקרה כזה, לפי חוקת הליכוד, ייערכו פריימריז לראשות המפלגה - לראשונה מאז 2014.


(עדכון ראשון: 12:10)

מרכז הליכוד מאשרר את בחירתו של נתניהו למועמד התנועה לראשות הממשלה, 10 באוקטובר 2019. טל שלו, אתר רשמי
ההצבעה אתמול בכינוס הליכוד, אמש/אתר רשמי, טל שלו
גדעון סער במהלך טקס השבעת הכנסת ה- 22. ראובן קסטרו
הצהיר שיתמודד כשתהיה התמודדות על הנהגת התנועה. סער/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully