וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי על המשבר הפוליטי: "נראה שאנחנו הולכים לקראת עוד בחירות"

10.10.2019 / 10:44

יו"ר ש"ס הצהיר לראשונה כי הוא לא רואה פתרון למשבר הפוליטי. "כל אחד מתחפר בעמדתו והכול בגלל אינטרסים אישיים", אמר בריאיון לביטאון מפלגתו. דרעי טען ש"הידידים" של גנץ מכשילים אותו ויצא להגנתו של נתניהו: "מה אתם רוצים ממנו? מותר לו להיות ראש ממשלה"

קרדיט צילום : אתר רשמי

ברקע הפלונטר הפוליטי סביב הקמת הממשלה, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הצהיר לראשונה כי "על פניו זה נראה שאנחנו הולכים לקראת עוד בחירות". דרעי אמר את הדברים בריאיון חג ל"הדרך", ביטאון ש"ס, ולדבריו, "אני לא רואה פתרון, כל אחד מתחפר בעמדתו ומתעקש ולא מוכן לוותר. והכל בגלל אינטרסים אישיים, שנאות אישיות, מריבות של מי ימלוך ומי בראש. אנשים שהם כביכול ידידים, פועלים אחד כנגד השני".

דרעי טען כי "הידידים" של יו"ר כחול לבן בני גנץ מכשילים אותו. "הם לא רוצים את טובתו ומכשילים אותו ביודעין כדי שהוא לא יגיע לראשות הממשלה וליברמן, כך הוא טוען, "עושה את הכל כדי שנתניהו לא יישאר ראש הממשלה".

לדבריו, "יכול להיות שבעשרים ואחד ימים האחרונים, שהנשיא מחזיר את המנדט לכנסת, יכול להיות שאז אולי הם יתעוררו קצת. בכל זאת מדובר פה ברמטכ"לים לשעבר, מדובר באנשים מבוגרים באנשים שעשו דברים למען המדינה, ואולי הם יתעוררו ויגידו, רגע חברים לאיפה אנחנו מובילים את המדינה?".

יו"ר ש"ס אריה דרעי הכנס המרכזי של תנועת ש"ס, היכל "הטוטו" חולון, 11 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"אני לא רואה פתרון". דרעי/ראובן קסטרו

השר דרעי, ששומר על קשר הדוק עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבועות האחרונים, יצא להגנתו. "מה זה הדבר הזה? מה זו השנאה הזאת, להחרים את נתניהו? נתניהו מותר לו על פי חוק להיות ראש ממשלה. אז מה אתם רוצים ממנו?! הוא מסכים ללכת לקראתכם, נותן לכם רוטציה, מסכים לצאת לנבצרות, נותן לכם שוויון מלא בהרכב הממשלה, אנחנו גם הסכמנו לזה. אז למה לא?! לצערי, יתכן שלבסוף נצטרך ללכת לבחירות שלישיות".

למרות הפסימיות סביב פתרון המשבר הפוליטי, יו"ר ש"ס שהתחזק בבחירות האחרונות אמר כי "ברור שבחירות נוספות הן מיותרות לגמרי. הייתי מוותר על מועד ב' של הבחירות, למרות הגידול בקולות ובמנדטים, אם היינו יכולים עם השמונה מנדטים שקיבלנו בבחירות הקודמות להקים ממשלה ולהמשיך לעבוד ועכשיו היינו שקועים בעשייה".

עוד בוואלה!

פרידה מגוש הימין-חרדים ורוטציה: מתווה ליברמן לממשלת אחדות

לכתבה המלאה
טקס השבעת הכנסת ה- 22. ראובן קסטרו
שומר על קשר הדוק עם דרעי בשבועות האחרונים. נתניהו/ראובן קסטרו

נתניהו, אמר דרעי, "מוכן להציע הצעות מרחיקות לכת, אני אומר לכם את האמת אני לא האמנתי שהוא יסכים לזה. אפילו אותי זה הפתיע ההצעות שהוא הסכים להם גם לכחול לבן וגם לליברמן". במקביל, הוא שלל את האפשרות שגנץ ירכיב ממשלה: "אני יכול להגיד, בביטחון, בני גנץ לא יוכל להרכיב ממשלה, לא יקרה שום דבר בזמן שהוא יקבל את המנדט. לא משנה מה שהם יציעו. אנחנו לא נלך איתם בשום מצב". דרעי אף שלל אפשרות לפוטש בליכוד: "מי שבונה על זה שיקרה משהו בליכוד טועה טעות מוחלטת".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הציג אתמול מתווה להקמת ממשלת אחדות, שתורכב מהליכוד, כחול לבן וכן ממפלגתו. במהות המתווה פתיחה במשא ומתן בין הליכוד, כחול לבן וישראל ביתנו, דרישה שנתניהו ייפרד מגוש הימין-חרדים וכמו כן דרישה שגנץ יקבל את מתווה הרוטציה של הנשיא כולל נבצרות לראש הממשלה.

סיעת כחול לבן ביום השבעת הכנסת , אוקטובר 2019. ראובן קסטרו
דרעי טוען כי "ידידיו" מכשילים אותו. גנץ/ראובן קסטרו

הדרישות שליברמן מציב לכחול לבן והליכוד הן דרישות שעד כה שתי המפלגות סירבו לעמוד בהן - בליכוד מסרבים להיפרד מגוש הימין-חרדים ובכחול לבן מסרבים לנהל משא ומתן על בסיס מתווה הנשיא ומסרבים שנתניהו יהיה ראשון ברוטציה. בעקבות זאת, המתווה התקבל ברוח צוננת משתי המפלגות: בליכוד אמרו שאין בו כל חדש ובכחול לבן קיבלו רק את השלב הראשון של ניסוח קווי יסוד ולא התייחסו לדרישה לקבל את מתווה הנשיא ריבלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully