וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בהמה במשרד התרבות", "כץ שקרן עלוב": ליברמן נגד בכירים בליכוד

7.10.2019 / 15:50

בריאיון נרחב שיתפרסם מחר במעריב תקף יו"ר ישראל ביתנו בכירים במפלגת השלטון בהם השרים רגב וכץ. "לליכוד של היום אין שום קשר לתנועה הרביזיוניסטית", אמר. רגב תקפה: "אם ישאלו היום ברחוב מי האדם השנוא ביותר, כולם יצביעו על ליברמן"

עריכה: שאול אדם וליר שפיגלר

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן תקף בחריפות בכירים בליכוד בהם את שרת התרבות מירי רגב שאותה כינה "בהמה" ואף טען כי למפלגת השלטון של היום - אין שום קשר לתנועה הרביזיוניסטית. את הדברים אמר בריאיון נרחב שיתפרסם מחר (שלישי) ב"מעריב" - שגרר תגובות חריפות מצד הליכוד.

לדברי ליברמן, "אינטלקטואל כמו ז'בוטינסקי, אם היה מקשיב דקה אחת למירי רגב, שמתגאה בזה שמעולם לא החזיקה ספר של צ'כוב, הוא היה מתפלץ. זה עלבון לעם הספר. זה מה שקורה כשלוקחים בהמה ושמים אותה במשרד התרבות". הוא הוסיף כי "אני מתנצל מכל הלב בפני הבהמות. לליכוד של היום אין שום קשר לתנועה הרביזיוניסטית. זה אוסף של עסקנים, החל בשקרן העלוב ישראל כץ וכלה בחרד"לניק מובהק כמו שלמה קרעי. עבורם הליכוד זה רק הפלטפורמה לקריירה הפוליטית האישית".

דבריו החריפים של ליברמן כלפי חברי הליכוד עוררו תגובות קשות. שרת התרבות רגב האשימה כי מדובר באדם השנוא ביותר בישראל - שגרם לכאוס הפוליטי בשנה האחרונה. "אם ישאלו היום ברחוב מי האדם השנוא ביותר, מי הוא האדם שהביא עלינו בשנה האחרונה נזק עצום וכאוס פוליטי ומי הוא האשם העיקרי בשסע החברתי הקיים בישראל, כולם יצביעו על ליברמן", אמרה רגב.

אביגדור ליברמן ביום השבעת הכנסת , אוקטובר 2019. ראובן קסטרו
"אוסף של עסקנים, החל בשקרן העלוב ישראל כץ". ליברמן/ראובן קסטרו

עוד טענה רגב כי "ליברמן מחזיק מדינה שלמה כבת ערובה. מה שמעניין אותו זה האגו שלו". היא הציעה לליברמן לבקש סליחה, ערב יום הכיפורים, מחברי מפלגתו לשעבר שלטענתה הפנה כלפיהם עורף. "מוטב שערב יום הכיפורים, יבקש סליחה מפאינה קירשנבאום, דני אילון ומשורה ארוכה של אישים שהיו קרובים אליו והוא הפנה להם עורף והשפיל אותם. ליברמן יצר מפלגה שלמה תחת חקירה. מוטב שהאיש הזה שמשתית כאן נורמות מסוכנות בחברה הישראלית שמאיימות גם על הדמוקרטיה, יפשפש היטב במעשיו. רק מזל ויד נעלמה חילצו אותו מתיקים פליליים כבדים שנקשרו בשמו".

על הטענה כי מעולם לא החזיקה ספר של צ'כוב השיבה כי "אז אם הוא מדבר על צ'כוב, כדאי שגם יזמין את הציבור לקרוא את הספר שטרם נכתב אבל עוד ייכתב ורבים יקראו אותו - הביוגרפיה - "ליברמן החידה - האיש המסוכן" ועקצה: "ולא לשכוח איווט, למסור ד"ש לחבר מרטין שלאף".

שר החוץ כץ האשים כי "ליברמן זועם על ששקריו נחשפו והתגלתה מעורבתו במזימה אחרי בחירות אפריל להעביר את המנדט מנתניהו לגנץ תוך הפרת התחייבותו לבוחר לתמוך בראש הממשלה נתניהו. בתגובה, איים ליברמן לתבוע דיבה - דבר שעד היום לא קרה, כי הדברים אמת".

עוד בוואלה!

המיליציות הכורדיות זועמות על ארה"ב: "הנסיגה מסוריה - סכין בגב"

לכתבה המלאה
סיעת הליכוד בהתייעצויות בבית הנשיא, 22 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"מחזיק מדינה שלמה כבת ערובה". השרה רגב/ראובן קסטרו

ח"כ שלמה קרעי כינה את ליברמן דיקטטור והדגיש כי יו"ר ישראל ביתנו הוא האחרון שיכול להטיף מוסר. "מה שליברמן, הדיקטטור הקטן לא מבין, זה שהליכוד, להבדיל ממפלגתו הסקטוריאלית, הינה מפלגת העם. אני חרד"לניק גאה בתנועת הליכוד, תנועת העם, ונבחרתי בה באופן דמוקרטי, בניגוד לרשימתו של ליברמן, שמונתה בידי איש אחד בלבד".

לדברי ח"כ קרעי, "האחרון שיכול להטיף לי על 'דאגה לקריירה הפוליטית האישית שלי' זה המתפטר הסדרתי ליברמן, שעזב את הליכוד בטריקת דלת, גרר את המדינה פעמיים לבחירות ועומד לחזור על זה פעם שלישית".

שר החוץ ישראל כץ בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם. 27 בספטמבר 2019.. רויטרס
"ליברמן זועם על ששקריו נחשפו". כץ/רויטרס

עוד העלה ליברמן בריאיון את האפשרות שנתניהו מפעיל נגדו חוקרים פרטיים. "הבעיה של ביבי היא שברגע שיש לך גישה או תפיסה שונה משלו, וזה נוגד את האינטרסים שלו, אתה מיד הופך לאויב אישי. מיד מאשימים אותך שאתה שונא את ראש הממשלה, שאתה שמאלני, שאתה מנסה להפיל אותו. מתעלמים מהעובדות".

הוא הוסיף כי "לא אתפלא אם נתניהו ואנשיו מפעילים חוקרים פרטיים נגדי וכנגד משפחתי. זו הדרך שלהם לאיים. לצערי, ביבי לא מסוגל להבין מושגים כמו חברות או נאמנות".

(עדכון ראשון: 14:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully