וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרה נתניהו לא התייצבה לדיון בתביעה של שירה רבן; השופט: "זה מקומם"

7.10.2019 / 16:13

אשת רה"מ אמורה הייתה להעיד בתביעה נגדה מצד רבן על סך 225 אלף שקל, בטענה להתעמרויות והתעללות. ואולם בשל דחיית עדותם של שני עדים במשפט, ביקשה נתניהו גם כן דחייה. סנגורה: "לא הכנתי אותה". השופט: "אין סיבה שהיא לא תהיה פה". מטעמה נמסר: "מכבדת את בית המשפט"

צילום: רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

שרה נתניהו לא התייצבה לעדות בתביעה נגדה - עדכונים אחרונים

  • רעיית רה"מ לא התייצבה לעדות בתביעה של שירה רבן נגדה על התעללות
  • פרקליטה של נתניהו התנצל: "חשבתי שלא נספיק לחקור, לא הכנתי אותה"
  • השופט אייל אברהמי: "זה מקומם, לדחיית הדיון תהיה השלכה על ההוצאות"
  • מטעמה של נתניהו נמסר: "היא מכבדת את בית המשפט"

שרה נתניהו לא התייצבה היום (שני) לעדותה במסגרת התביעה שמנהלת נגדה עובדת המעון לשעבר שירה רבן, בטענה לשורת התעמרויות והתעללויות לכאורה. נתניהו הגישה באמצעות פרקליטה, עו"ד יוסי כהן, בקשה לדחיית הדיון, וזאת בשל דחיית עדותם של שני עדים אחרים שהיו אמורים להעיד לפני רעיית ראש הממשלה, אב הבית במעון אפי אזולאי ועובדת המעון ליאורה בביאן, שאתמול נעתר בית המשפט לבקשת הפרקליטות לדחות את עדותם. בעקבות אי הגעתה - אמר השופט כי יהיה למהלך השלכות בהוצאות וקבע כי נתניהו תתייצב בדיון הבא ותעיד ראשונה.

מטעמה של שרה נתניהו נמסר כי "הגב' נתניהו מכבדת את בית המשפט. בשיחות שקיימה אתמול בלילה והיום בבוקר עם פרקליטה, עו"ד יוסי כהן, נאמר לה במפורש שהיא לא צריכה להגיע לדיון שהתקיים היום ושעליה להתייצב רק לדיון הבא שנקבע".

רבן הועסקה במעון ראש הממשלה במהלך ספטמבר 2017. כחודש לאחר מכן הגישה באמצעות עו"ד נעמי לנדאו תביעה על סך 225 אלף שקלים, בה טענה כי עברה התעללות מצד אשת ראש הממשלה. רבן תיארה בכתב התביעה שורת התעמרויות, ואף מקרה אחד בו לטענתה כמעט הוכתה על ידי נתניהו - ואז ברחה ולא שבה עוד למעון ראש הממשלה.

פרקליטה של שרה נתניהו, עו"ד יוסי כהן, ביקש להסביר בבית המשפט את הסיבה להיעדרות. "אני מתנצל על הגב' נתניהו. אני אסביר - אני זימנתי לעדות שלושה עדים: נ' (עובדת המעון לשעבר, ד"ד), אדון אפי אזולאי וליאורה בביאן... ההערכה שלי הייתה שלא נספיק לחקור את שלושת העדים האלה", אמר כהן והוסיף: "ברגע שאדוני קבע שבביאן ואזולאי לא יעידו, אני לא הכנתי את גב' נתניהו".

השופט אייל אברהמי בדיון במשפטה של שירה רבן נגד שרה נתניהו, בית הדין לעבודה, 7 באוקטובר 2019. רוני כנפו
"אין סיבה שהיא לא תהיה פה". השופטים בדיון בבית הדין לעבודה בירושלים, היום/רוני כנפו

בתגובה, השופט אייל אברהמי דחה את הדברים. "זה מקומם", אמר. "היא הנתבעת והיא היתה צריכה להעיד ראשונה ואין סיבה שהיא לא תהיה פה. דיברנו, ודיברנו על זה שהיא תעיד ראשונה". כהן ביקש לדחות את הדיון למחר, ועל כך הבהיר לו השופט כי "לעניין הזה של דחיית הדיון תהיה השלכה לעניין ההוצאות". כהן אמר כי יערער על החלטה כך. השופט קבע כי נתניהו תתייצב בדיון הבא ותעיד ראשונה.

עו"ד לנדאו מחתה על ההיעדרות. "אני לא מבינה, קובעים פה נהלים מצד הנתבעים. כשהתובעת העידה, אני מוכנה לחקירה של הנתבעת ושל העדים שלה. אני לא אבקש עכשיו לחקור את בעלה של נ' לפני שחקרתי את נתבעת מס' 1" (הכוונה לשרה נתניהו, ד"ד). נ', עדה נוספת במשפט ועובדת המעון, לא התייצבה אף היא ללא הסבר. לדברי כהן, נ' הודיעה לו היום שלצערה גם היא לא תוכל להגיע. "ההערכה שלי הייתה שלא יספיקו לחקור היום ארבעה עדים, ולא את הגברת נתניהו. אז אולי ההערכה שלי הייתה שגויה, אבל לא עשיתי שום דבר בחוסר תום לב", אמר כהן.

עורכת דינה של רבן, ביקשה מהשופט למחוק את תצהירה של שרה נתניהו, משום שלא התייצבה. "אכן יש להצטער על כי לא התייצבו העדים, ובפרט נתבעת מס' 1, שהיא בעלת דין. ההסבר שניתן אינו מניח את הדעת", אמר השופט אברהמי. "עניין זה יובא בחשבון בעניין ההוצאות וההחלטה תינתן מאוחר יותר". בעניין נ', עובדת המעון הנוספת שלא התייצבה לדיון ללא הסבר, השופט מורה כי יוצא לה צו הבאה, כדי להבטיח את התייצבותה לדיון הבא. העדות היחידה שתשמע היום בבית המשפט היא של יעקב קדוש, מנהל עבודה מטעם חברת "מוריה" - החברה שדרכה הועסקה רבן.

עו"ד נעמי לנדאו, פרקליטתה של שירה רבן, בית הדין לעבודה ירושלים 7 באוקטובר 2019. רוני כנפו
מחתה על אי הגעתה של נתניהו. עו"ד לנדאו בבית המשפט, היום/רוני כנפו

בקשת הדחייה של נתניהו מתייחסת גם למכתב שהגישה היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה היום עו"ד שלומית פרגו ברנע ליועמ"ש, ובו טענות קשות לגבי ניהול המעון הרשמי בנוסף לתצהיר שהגיש במסגרת התביעה מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, יואב הורוביץ.

בבקשה נכתב כי "הטעם האמיתי לצירוף המכתב אינו אלא רצונה של היועצת המשפטית להמשיך ולפגוע בבני משפחת נתניהו, כפי שהיא עושה כבר משנת 2009". במכתב המדובר מזכירה היועצת המשפטית פגישה מסוימת מחודש ינואר השנה, אשר בה כביכול העלתה חשש להמשך הפגיעה בעובדי המעון. עוד היא טוענת כי "נמשכת ההתנהלות הרומסת את זכויות העובדים".

כהן מבקש לזמן לעדות את היועצת המשפטית, ובנוסף לדחות את עדותה של נתניהו. זאת, לטענתו, משום שהתכונן לחקירת שני עדים שהיום אמורים לעלות על הדוכן לפניה, אולם לבסוף עדותם נדחתה. "סדר הבאתם העדים נקבע על ידי בית הדין", נכתב, "שלילת זכותה של הנתבעת לשמוע את עדות העדים טרם שתיחקר - מהווה פגיעה משמעותית ביותר בזכויותיה", מנומק בבקשתה עורך דינה של הגברת נתניהו. בתחילת הדיון דרש כהן לזמן את פרגו ברנע וכן את המנכ"ל לשעבר יואב הורביץ. אולם, השופט אייל אברהמי טען שאין צורך לזמן את פרגו-ברנע בתביעה הנוכחית.

שירה רבן שתובעת את שרה נתניהו ועורכת דינה נעמי לנדאו, בית הדין לעבודה, 11 ביוני 2019. רוני כנפו
"זו היתה בריחה, הייתי מפורקת". רבן בדיון בבית המשפט, יוני 2019/רוני כנפו

בכתב התביעה טענה רבן כי בין היתר נאסר עליה לאכול במהלך יום העבודה, וכי היא נאלצה להשתמש בשירותי המאבטחים הגברים שנמצאים מחוץ למבנה. לדבריה, היא נדרשה להביא לעבודה שישה סטים של בגדים בשקיות סטריליות נפרדות, ואף אולצה להתחייב כי ילדיה לא יבואו במגע עם בגדי עבודתה, "כדי לא להעביר זיהומים". לפי כתב התביעה, יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, היה עורך "מסדרי ניקיון" במעון ואף מעביר את אצבעו על רהיטים וקורא לאמו בטענה ש"לא ניקו פה".

ביוני האחרון העידה רבן עצמה וגם נחקרה חקירה נגדית על ידי עו"ד יוסי כהן, המייצג את נתניהו. "שירתתי (במעון הרשמי) זה מלשון משרתת, שזה מה שהייתי", העידה רבן, ואילו כהן השיב כי מדובר ב"שקר מתועב". כתב התביעה התייחס לדברים שאמרה רבן ביחס לעבודה בקומה השנייה במעון ראש הממשלה. רבן טענה כי ביום הראשון לעבודתה, נתניהו הייתה איתה בקומה לאורך כל היום, למעט הפסקות כשהיא נכנסה לחדרה. "היה חשוב לה שאבין את הכללים של הקומה השנייה", הסבירה רבן בבית הדין. "היה חשוב לה לראות שאני מקפידה לשטוף ידיים לפני ואחרי כל פעולה. היה לה חשוב לראות שנ' (עובדת נוספת במעון) מדריכה אותי בצורה טובה על כל פרט ופרט".

כהן, מצדו, הטיח בה כי היא אינה דוברת אמת. "אני אומר לך שביום הראשון של העבודה שלך, ב-3 בחודש, מה לעשות, גב' נתניהו היתה בכיכר המדינה עם גב' ניקול (ראידמן)", אמר. "את לא אומרת אמת". רבן דחתה את טענותיו.

שרה נתניהו, הרב נתנאל שריקי. הרב נתנאל שריקי,
לא התייצבה לדיון. נתניהו, אתמול/הרב נתנאל שריקי

אחר כך כהן שאל את רבן על הטענה לפיה המתח בינה לבין שרה נתניהו היה סביב זה שדרשו ממנה לעבוד מעבר למכסת השעות אשר לה התחייבה. עם זאת, מדוח השעות עולה כי במהלך החודש היא עבדה כ-100 שעות, בעוד היא התחייבה ל-186. "כשאני נכנסתי לשם סוכם עד שמונה שעות עבודה (ביום)", אמרה רבן. "אני לא הייתי אחראית על עצמי. כשיצאנו שם אחרי חמש שעות עבודה זה לא היה על דעתי, זו היתה בריחה. היתה שם את נ', שעבדה שם, היא היתה מפורקת. אני הייתי צריכה לעשות מה שהיא עושה. היא, אני לא יודעת למה, פיתחה לעצמה כמה נתיבי בריחה באמצע יום העבודה כדי לא להגיע ל-11 שעות עבודה שהיא טוענת שהיא הגיעה אליהם מדי יום. אז אני הייתי צריכה לצאת איתה. זה לא אומר שלא חטפנו על זה למחרת. מספר פעמים גב' נתניהו אמרה לי 'אני מחכה שאת תהיי טובה, ואז נ' תצא מפה ואת תישארי ויהיה לך הזדמנות לתת את ה-11 שעות שצריך'".

גם היקף המפגשים בין נתניהו לרבן עלה בתשאול. בעוד שרבן שבה על טענותיה כי פגשה את הגב' נתניהו מדי יום למעט בימים בהם שהתה בחו"ל, כהן הטיח בה כי בתצהיר נכתב שנפגשו בתדירות פחותה. הוא אף ציין כי מעיון בדוח הנוכחות שלה עולה כי לפחות בשמונה מהימים, נתניהו עזבה את המעון לפני שרבן הגיעה לעבודה.

עו"ד יוסי כהן, פרקליטה של שרה נתניהו, בית הדין לעבודה ירושלים 7 באוקטובר 2019. רוני כנפו
התנצל וטען כי לא הספיק להכין את נתניהו. עו"ד כהן בבית הדין לעבודה, היום/רוני כנפו

רבן אמרה בתשאול כי נאלצה להחליף בגדים 35-20 פעמים ביום. "כמה פעמים שטפת את חדרי הכביסה ביום כביסה?", שאל כהן. "ביום כביסה שוטפים אותו לפני ואחרי", השיבה. "כמה ימי כביסה היו?", הקשה עורך הדין. "כמעט כל יום מכבסים", ענתה רבן, "זה גם נתון לשיקול דעת של הגברת".

כהן ביקש לדעת כמה זמן ארכה החלפת פרטי הלבוש. "עם לשטוף ידיים והכל בערך ארבע דקות. רצים כי הגברת הרבה פעמים מחכה מחוץ לדלת", השיבה רבן. כהן המשיך: "ארבע דקות החלפת בגדים 35 פעמים ביום? זה 140 דקות. זה שעתיים ועשרים, רק על החלפת בגדים, עוד לפני שהתחלנו את העבודה". על כך ענתה רבן: "זה חלק מההתעמרות אבל, זה חלק מההתעללות".

(עדכון ראשון: 09:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully