וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר כץ: כוכבי יזם את פרסום פיגוע הרחפנים; צה"ל: מקפידים על סודיות

כץ תקף בדבריו את ח"כ לפיד על ביקורת שהטיח בממשלה בנושא שלטענתו "פוגע בביטחון המדינה" ואמר: "הרמטכ"ל הבהיר זאת חד משמעית". בהודעה חריגה הגיב דובר צה"ל לדבריו של שר החוץ על "הסרת עמימות" והבהיר: "צה"ל מקפיד על סודיות דיוני הקבינט"

צילום: רויטרס

הצהרות סותרות בנוגע ל"מדיניות העמימות" - כל הפרטים

  • השר כץ: כוכבי הבהיר שהוא יזם את הסרת העמימות מסיכול פיגוע הרחפנים בסוריה
  • דובר צה"ל בהודעה חריגה: "צה"ל מקפיד על סודיות דיוני הקבינט"
  • הסרת העמימות עוררה ויכוח פוליטי נרחב במהלך מערכת הבחירות

דובר צה"ל פרסם הבוקר (שני) הודעה חריגה, בעקבות דבריו של שר החוץ ישראל כץ, לפיהם הרמטכ"ל אביב כוכבי הבהיר כי הוא שיזם את הסרת העמימות בכל הנוגע לפעילות של צה"ל בסוריה. "ביחס לפניות כתבים הבוקר: צה"ל מקפיד על סודיות דיוני הקבינט", צייץ דובר צה"ל הדי זילברמן בטוויטר.

בעוד ישראל מקפידה לרוב על מדיניות של עמימות בנוגע לפעולותיה הצבאיות מחוץ לגבולות ישראל, הפעם לא נהגה הממשלה כך והדבר עודד ביקורת במהלכה של מערכת הבחירות לכנסת ה-22, בעיקר מצד כחול לבן. "זוכרים את הוויכוח על הסרת העמימות מעל פעולת צה"ל לסיכול מתקפת הרחפנים האיראנית מסוריה? ולפיד שתקף את הממשלה וטען שרק בגלל זה נסראללה הגיב? טוב אז הבחירות הסתיימו ואתמול הבהיר הרמטכ"ל חד משמעית, שהוא זה שיזם את הפרסום משיקולים מקצועיים לחלוטין", כתב היום שר החוץ.

שר החוץ ישראל כץ בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם. 27 בספטמבר 2019.. רויטרס
"טוב אז הבחירות הסתיימו". השר כץ/רויטרס

אתמול התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לראשונה מאז הבחירות לדיון שהסתיים אחרי יותר מחמש שעות. הדיון התכנס ברקע האזהרות של ראש הממשלה בנימין נתניהו מהסלמה ביטחונית בחזית האיראנית. לדברי גורם המעורה בפרטי הדיון, אחד התרחישים שנידונו הוא חשש ישראלי מניסיון איראני לבצע פיגוע אסטרטגי על אחד המתקנים הרגישים בישראל באמצעות טילי שיוט, בדומה למתקפה על שדות הנפט בערב הסעודית.

חשש זה התגבר בעקבות חוסר התגובה האמריקנית והסעודית לתקרית בערב הסעודית בחודש שעבר. לדברי הגורם, ההיערכות לניסיון איראני שכזה הוא "אירוע מורכב" מבחינת יכולות הגנתיות האווירית, ומחייב פיתוח תוכנית הגנה עם משמעויות תקציביות של מיליארדי שקלים, שידרשו קיצוץ רוחבי. לדבריו, זה מה שעומד ברקע הקריאה הבהולה של נתניהו בשבוע שעבר להקמת ממשלת אחדות שתוכל להתמודד עם כך.

עוד בוואלה!

לראשונה מאז הבחירות: הקבינט התכנס ודן בחשש מהסלמה עם איראן

לכתבה המלאה
דובר צה"ל הנכנס הדי זילברמן. דובר צה"ל, אתר רשמי
הודעה חריגה. דובר צה"ל הדי זילברמן/אתר רשמי, דובר צה"ל

בסוף חודש אוגוסט תקף חיל האוויר מטרות איראניות בדמשק וסיכל פיגוע מתוכנן באמצעות רחפנים חמושים. דובר צה"ל מסר את הפרטים, בקבלת אחריות חריגה לתקיפה ישראלית בשטח סוריה. בצה"ל הטילו את האחריות על כוח קודס במשמרות המהפכה, שעליו מפקד קאסם סולימאני. בדמשק טענו כי הם "סיכלו" מתקפה ישראלית באזור הבירה, מבלי לפרט באילו מטרות מדובר. התקיפה מגיעה ברקע דיוויחים על פעילות של ישראל גם בשטחה של עיראק למניעת התבססות איראן. לאחר האירוע גברה המתיחות בגבול הצפון.

בכחול לבן האשימו אז את נתניהו בעשיית "פוליטיקה על חשבון הביטחון", בעוד המפלגה הקפיאה את קמפיין הבחירות שלה. "‏ילדי הצפון במקלטים רק מסיבה אחת - כי ביבי הפר את מדיניות העמימות המצליחה בגלל הבחירות", צייץ אז לפיד. "ניצלת את הביטחון לקמפיין שלך בניגוד לראשי ממשלה אחרים שהתמודדו עם החיזבאללה וחמאס באומץ, בחכמה ובשקט. הטפות המוסר הצדקניות שלך לא עושות עלי שום רושם. כחול לבן תחזיר את הבטחון לתושבים", כתב בציוץ נוסף.

גם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, תקף אז את נתניהו, ואמר בכנס התאחדות התעשיינים כי "חלק מנושא הדיבורים ושבירת העמימות קשור לעונת הבחירות". הוא הוסיף כי "בפעילות כזו צריך יותר מעשה ופחות מעשיה". עוד אמר גנץ כי "שר בקבינט מתראיין וחושף מידע תוך כדי פעולה, וראש ממשלה שיוצא לעיתונאים ומדבר על זה שאין נפגעים". הוא רמז כי "זה נראה כאילו לצד הצורך המבצעי עושים סיבוב פוליטי. אני לא רואה סיבה למה היה צריך לעשות את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully