וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז הבחירות: הקבינט התכנס ודן בחשש מהסלמה עם איראן

6.10.2019 / 21:24

בירושלים חוששים כי טהראן תנסה ליזום פיגוע אסטרטגי על מתקנים רגישים בישראל באמצעות טילי שיוט, בדומה למתקפה על שדות הנפט בסעודיה. גורם המעורה בפרטי הדיון: זה אירוע מורכב שמחייב פיתוח תוכנית עם משמעויות תקציביות של מיליארדי שקלים, שידרוש קיצוץ רוחבי

ריאיון בלעדי לוואלה!NEWS: ראש ענף איראן בחטיבת המחקר של אמ"ן, סא"ל ש', מספר על ההתרחשויות מאחורי הקלעים של משטרת האייתולות/צילום: רויטרס, דו"צ וארכיון צה"ל, עריכה: אביחי ברוך, עמית שמחה ותומר לוי

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס הערב (ראשון) לראשונה מאז הבחירות לדיון שהסתיים אחרי יותר מחמש שעות. הדיון התכנס ברקע האזהרות של ראש הממשלה בנימין נתניהו מהסלמה ביטחונית בחזית האיראנית. לדברי גורם המעורה בפרטי הדיון, אחד התרחישים שנידונו הוא חשש ישראלי מניסיון איראני לבצע פיגוע אסטרטגי על אחד המתקנים הרגישים בישראל באמצעות טילי שיוט, בדומה למתקפה על שדות הנפט בערב הסעודית.

חשש זה התגבר בעקבות חוסר התגובה האמריקנית והסעודית לתקרית בערב הסעודית בחודש שעבר. לדברי הגורם, ההיערכות לניסיון איראני שכזה הוא "אירוע מורכב" מבחינת יכולות הגנתיות האווירית, ומחייב פיתוח תוכנית הגנה עם משמעויות תקציביות של מיליארדי שקלים, שידרשו קיצוץ רוחבי. לדבריו, זה מה שעומד ברקע הקריאה הבהולה של נתניהו בשבוע שעבר להקמת ממשלת אחדות שתוכל להתמודד עם כך.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, ירושלים 3 באוקטובר 2019. ראובן קסטרו
קרא לממשלת אחדות לצד אזהרותיו מהסלמה ביטחונית. נתניהו/ראובן קסטרו

לדברי הגורם, נתניהו גם עידכן את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בנסיבות הביטחוניות בפגישה ביניהם בשבוע שעבר. אתמול, ליברמן קרא בפייסבוק לכחול לבן ולליכוד להקים ממשלת אחדות לאומית וכתב: "לאור מצב החירום הלאומי, האתגרים הכלכליים והאיומים הביטחוניים בדרום ובצפון, וממקומות רחוקים יותר, אני שב וקורא לרה"מ נתניהו ולח"כ בני גנץ: גלו אחריות ומנהיגות, שימו את האגו בצד ותפסיקו עם המשחקים, הספינים ובזבוז הזמן. מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות חזקה ויציבה".

(עדכון ראשון: 20:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully