וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע אזהרות נתניהו מהסלמה: הקבינט יתכנס לראשונה מאז הבחירות

חברי הקבינט המדיני-ביטחוני ייפגשו לישיבה ראשונה מחר אחר הצהריים, לאחר שראש הממשלה הזהיר כי "כל מי שעיניו בראשו רואה שאיראן מתחזקת". ליברמן: "לאור מצב החירום הלאומי, קורא לנתניהו וגנץ לגלות אחריות". ח"כ שלח: "אל תאמינו להפחדות של נתניהו"

.

ברקע האזהרות של ראש הממשלה בנימין נתניהו מהסלמה ביטחונית, הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס מחר (ראשון) אחרי הצהריים לישיבה ראשונה מאז הבחירות. ביום חמישי נתניהו קרא להקים ממשלת אחדות בהרמת הכוסית לרגל השבעת הכנסת ואמר כי "אנחנו עומדים בפני אתגר ביטחוני ענק, שגדל והולך משבוע לשבוע ומתעצם בחודש-חודשיים האחרונים, ובמיוחד בשבועות האחרונים".

"זה לא ספין, זו לא גחמה, זה לא 'נתניהו מנסה להפחיד אותנו'", הבהיר ראש הממשלה. "מי שיודע את הפרטים יודע עד כמה הדברים האלה נכונים. כל אחד שעיניו בראשו רואה שאיראן הולכת ומתחמשת, איראן הולכת ומתחזקת. התעוזה שלה, החוצפה שלה, הולכים וגוברים".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, ירושלים 3 באוקטובר 2019. ראובן קסטרו
"כל אחד שעיניו בראשו רואה שאיראן הולכת ומתחמשת". נתניהו, השבוע/ראובן קסטרו

ברקע תקיפת מתקני הנפט בערב הסעודית שיוחסה לאיראן, טען נתניהו כי "היא שולחת שליחי טרור לכל מקום והיא תוקפת ישירות כלי טיס של ארצות הברית, ועכשיו את שדות הנפט של סעודיה. היא אומרת בצורה הכי ברורה, זה מה שהגנרלים שלהם אמרו, כולל לפני יומיים: 'ישראל תיעלם'. הם מאמינים בזה, הם חותרים לזה, ואנחנו צריכים לקחת אותם במלוא הרצינות".

"הדבר הזה קורה מסביבנו ולדבר הזה יש השלכה מידית", הדגיש ראש הממשלה. "אנחנו נצטרך עכשיו להוסיף הרבה מאוד משאבים לצורכי הביטחון שלנו - מיליארדים רבים ומיד ואחר כך מיליארדים רבים כל שנה. המציאות השתנתה והדבר הזה מחייב החלטות מאוד קשות כי אין דרך להוסיף ולהוסיף, מבלי לקחת מאיזה שהוא מקום. ההחלטה לקחת היא החלטה פוליטית קשה מאין כמוה, החלטה ברמה הלאומית הגבוהה ביותר, והדבר הזה מחייב כתפיים רחבות של הממשלה".

עוד בוואלה!

לראות מבעד למילים של חמינאי: איראן מתכוננת לעימות נגד ישראל

לכתבה המלאה
אביגדור ליברמן ביום השבעת הכנסת , אוקטובר 2019. ראובן קסטרו
"אתגרים כלכליים ואיומים ביטחוניים בדרום ובצפון וממקומות רחוקים יותר". ליברמן, השבוע/ראובן קסטרו

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן טען מוקדם יותר הערב כי ישראל נמצאת ב"מצב חירום לאומי" וציין כי מחר יצוינו 46 שנים לפרוץ מלחמת יום כיפור. עם צאת השבת כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי "אנו נמצאים היום בפרשת דרכים מבחינה פוליטית. תוצאות הבחירות מובילות למסקנה אחת ויחידה - העם רוצה ממשלת אחדות".

"לאור מצב החירום הלאומי, האתגרים הכלכליים והאיומים הביטחוניים בדרום ובצפון, וממקומות רחוקים יותר, אני שב וקורא לראש הממשלה נתניהו ולח"כ בני גנץ: גלו אחריות ומנהיגות, שימו את האגו בצד ותפסיקו עם המשחקים, הספינים ובזבוז הזמן", אמר ליברמן. "מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות חזקה ויציבה".

"הכול אצלו פוליטי"

לאור אזהרת נתניהו מסר ח"כ עפר שלח (כחול לבן) כי "אין ציניקן גדול מנתניהו כשזה מגיע לשימוש בענייני ביטחון לצרכים פוליטיים. ‏שנתיים שהוא מדבר על הצורך להגדיל את תקציב הביטחון, ולא עשה כלום. ‏ואיפה היה מצב החירום הזה עד הבחירות, כשהתנגד לאחדות?". שלח תקף את ראש הממשלה וכתב: "‏אל תאמינו להפחדות שלו. הכול אצלו פוליטי, הכול ביבי".

(עדכון ראשון: 20:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully