וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ייפגש מחר עם ליברמן: "אין טעם לבזבז את זמנה של המדינה"

2.10.2019 / 22:32

ראש הממשלה שוחח עם יו"ר ישראל ביתנו לראשונה מאז הבחירות והשניים קבעו להיפגש בבוקר במשרדו. "ניפגש, נראה אם זה רציני, ובהתאם לזה נקבל החלטה", אמר נתניהו אחרי הצהרתו של ליברמן שיניח הצעה משלו אם לא תושג התקדמות. ליברמן: עדיין דורש הקמת ממשלת אחדות חילונית

עריכה: עמית שמחה

הפלונטר הפוליטי - עדכונים אחרונים:

  • ראש הממשלה שוחח עם ליברמן לראשונה מאז הבחירות; השניים קבעו להיפגש מחר
  • נתניהו לליברמן: "אין טעם לבזבז את זמנה של המדינה, ניפגש ונקבל החלטה"
  • יו"ר ישראל ביתנו הודיע כי אם לא תושג התקדמות, ישראל ביתנו תניח הצעה משלה
  • ליברמן הבהיר: עדיין דורש הקמת ממשלת אחדות חילונית
  • נתניהו: "לפיד מחזיק את גנץ כבן ערובה"; לפיד: "אתה עושה הכול כדי להוביל לבחירות"

ברקע הקיפאון במשא ומתן בין הליכוד וכחול לבן, ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש מחר (חמישי) בבוקר עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, לראשונה מאז הבחירות. נתניהו שוחח הערב עם ליברמן - גם כן לראשונה מאז הבחירות - ודן עמו בכוונת ישראל ביתנו להציג הצעה לכחול לבן ולליכוד אחרי יום כיפור. "אין טעם לבזבז את זמנה של המדינה. ניפגש, נראה אם זה רציני או לא, ובהתאם לזה נקבל החלטה", נתניהו אמר לליברמן, כך לפי הודעת הליכוד. מוקדם יותר היום ליברמן קרא למנוע בחירות חדשות ואמר שאם לא תושג התקדמות במו"מ בין כחול לבן לליכוד עד יום כיפור, ישראל ביתנו תניח הצעה משלה לשתי הסיעות.

בליכוד איימו בימים האחרונים להחזיר את המנדט לנשיא במידה שלא תושג התקדמות במשא ומתן מול כחול לבן אולם נתניהו עדיין לא החליט מתי לעשות זאת; גורמים בליכוד אמרו היום שהם חושדים שליברמן רק מנסה למשוך זמן, ולכן, ככל הנראה, נתניהו החליט להקדים את לוחות הזמנים ולקיים פגישה רשמית כבר מחר. הפגישה תתקיים במקביל ליום השימוע השני של פרקליטיו של נתניהו אצל היועץ המשפטי לממשלה.

בנימין נתניהו לאחר שקיבל את המנדט להרכבת הממשלה, 25.09.19. ראובן קסטרו
"אין טעם לבזבז את זמנה של המדינה". נתניהו/ראובן קסטרו

השיחה בין נתניהו לליברמן התקיימה אחרי דבריו של האחרון במפגש המטה המצומצם של המפלגה בירושלים על האפשרות שישראל ביתנו תניח הצעה משלה לשתי הסיעות - הליכוד וכחול לבן. ליברמן אמר כי ראה שגם אם יתקיימו בחירות חדשות, המפה הפוליטית לא תשתנה משמעותית, ולכן חייבים להגיע לפתרון מושכל ולהשאיר את כל השיקולים האישיים והאגו בצד. עם זאת, לדבריו, "אם עד יום כיפור לא תהיה פריצת דרך במו"מ בין הליכוד לכחול לבן, נציע הצעה משלנו".

אחרי שיחתו עם נתניהו, יו"ר ישראל ביתנו הבהיר שהוא עדיין דורש הקמת ממשלת אחדות חילונית של הליכוד כחול לבן וישראל ביתנו. "כל מאמצינו הם להקים ממשלת אחדות לאומית המורכבת משלוש מפלגות - ישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן. עמדה זו הבהרנו לפני הבחירות, במהלך הבחירות, אחרי הבחירות, וגם היום בצהריים לאחר ישיבת מנהלת המפלגה. לא נהיה שותפים לשום ממשלה אחרת", כתב ליברמן בפייסבוק.

ליברמן הוסיף: "לצערי ראיתי היום את הליכוד מקריב את ח"כ אבי דיכטר ומזיז אותו מתפקיד יו"ר ועדת חוץ וביטחון ומנגד אותו הליכוד שומר בקנאות על ח"כ משה גפני בתור יו"ר ועדת הכספים. הצטערתי לא פחות לראות את כחול לבן משתפים פעולה עם הרשימה המשותפת והחרדים ומסכימים להשאיר את ח"כ גפני בתור השומר על השיבר בתפקיד יו"ר ועדת הכספים".

עוד בוואלה!

ליברמן: אם עד יום כיפור לא תהיה פריצת דרך במו"מ, נציע הצעה משלנו

לכתבה המלאה

משחקי ההאשמות נמשכים

במקביל, משחקי ההאשמות בין הליכוד לכחול לבן נמשכים. נתניהו האשים את ח"כ יאיר לפיד כי הוא "הסיבה היחידה" לכך שאין ממשלת אחדות וצייץ בטוויטר כי "לפיד מחזיק את בני גנץ כבן ערובה ומסיבות לא ברורות גנץ נכנע לו. לא מתקבל על הדעת שלפיד גורר מדינה שלמה לבחירות רק כי הוא לא מוכן לזנוח את החלום שלו להיות ראש ממשלה ולוותר על הרוטציה שלו עם גנץ".

לפיד השיב לו: "אכן בן אדם אחד מחזיק את המדינה בן ערובה. אכן בן אדם אחד מונע ממשלת אחדות. אכן אדם אחד עושה הכל כדי להוביל לבחירות: בנימין נתניהו". ח"כ בוגי יעלון ממפלגתו הצטרף לדבריו וצייץ: "המכשול היחידי בפני ממשלת אחדות זה אתה נתניהו. מי שנבנה פוליטית על שיסוי, הסתה, שנאה, ופלגנות הפך לפתע עורו ומדבר על אחדות? הסתכל במראה נתניהו שם תראה את פרצופו של המכשול, ואל תוליך שולל את אזרחי ישראל".

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו במלון יד השמונה, 22 בספטמבר 2019. רויטרס
הודיע שיציע הצעה משלו אם לא תהיה פריצת דרך. ליברמן/רויטרס

אתמול כחול לבן הודיעו על ביטול פגישת המשא ומתן שתוכננה להתקיים בבוקר, לאחר שתי פגישות מו"מ שהתקיימו בין הצוותים בשבוע שעבר שבהן לא הייתה כל התקדמות - שני הצדדים התבצרו בעמדותיהם: כחול לבן דרשו שהליכוד ינהל מו"מ מטעם עצמו ולא מטעם כל גוש ימין-חרדים והליכוד סירבו, והליכוד דרש תשובה ברורה למתווה הנשיא ריבלין וכחול לבן סירבו. מחלוקת נוספת נסובה סביב סוגיית ההובלה של הרוטציה בממשלת האחדות: בליכוד דורשים שנתניהו יכהן כראש ממשלה ראשון ברוטציה ואילו בכחול לבן דורשים שגנץ יהיה ראשון.

מוקדם יותר היום נתניהו נפגש עם ראשי סיעות הימין בלשכתו בירושלים, במקביל לשימוע של פרקליטיו אצל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. בסיום הפגישה נמסר מטעם הליכוד כי "ראש הממשלה נתניהו כינס את ראשי מפלגות הימין והשרים אלקין ולוין שמסרו דיווח על פיצוץ המשא ומתן על ידי כחול לבן. השרים עדכנו שצוות המשא ומתן של כחול לבן ביטל את הפגישה כיוון שלפיד קיפל את גנץ במהלך החג במטרה לגרור את המדינה לבחירות. לפיד לא רוצה רוטציה בין נתניהו לגנץ אלא רק בין גנץ לבינו".

לדברי גורמים פוליטיים, ראשי הסיעות בבלוק הימין-חרדים סירבו היום לחתום ‏על מסמך התחייבות לגוש גם ב-21 הימים האחרונים שבהם כל ח"כ יכול להרכיב ממשלה. במהלך הישיבה של ראש הממשלה עם ראשי הסיעות השר זאב אלקין ביקש לחתום על מסמך התחייבות שיהיה תקף גם לתקופה שבה כל ח"כ יכול לגייס רוב של 61 ולהרכיב ממשלה, אך ראשי הסיעות סירבו.

בליכוד הבהירו לאחר מכן כי ראשי הסיעות התחייבו כי הבלוק יישאר ביחד עד תום התקופה של ה-21 יום שבו כל חכ יכול לגייס 61 ח"כים להרכבת ממשלה, אבל סירבו לחתום על מכתב ההמלצה שנדרש לנשיא במקרה כזה כבר עכשיו. "כולם הבהירו בצורה ברורה במהלך הפגישה שבכוונתם להישאר מאוחדים בבלוק של כל 55 ח"כים ממפלגות הימין סביב מועמדות של ראש הממשלה בנימין נתניהו למשך כל השלבים של תהליך הקמת הממשלה - כולל השלב האחרון של 21 יום, אם יגיעו לשם", אמרו גורמים בליכוד.

(עדכון ראשון: 18:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully