וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: אם עד יום כיפור לא תהיה פריצת דרך במו"מ, נציע הצעה משלנו

2.10.2019 / 17:45

ברקע המבוי הסתום בין הליכוד לכחול לבן, יו"ר ישראל ביתנו אמר כי גם אם יתקיימו בחירות חדשות המפה הפוליטית לא תשתנה ולכן חייבים להגיע לפתרון. ליברמן הבהיר כי ינצל את השבעת הכנסת למגעים לא פורמליים עם נתניהו וגנץ. נתניהו: "לפיד הוא הסיבה שאין ממשלת אחדות"

צילום: רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

הפלונטר הפוליטי - כל העדכונים

  • יו"ר ישראל ביתנו: אם עד כיפור לא תהיה פריצת דרך נציע הצעה משלנו
  • ליברמן ינצל את השבעת הכנסת למגעים לא פורמליים עם נתניהו וגנץ
  • הליכוד לאחר פגישת נתניהו עם הימין: המחנה הלאומי ימשיך יחד
  • כחול לבן: לא נהיה תפאורה למשחקי הבחירות של הליכוד
  • נתניהו: "הסיבה היחידה שאין ממשלת אחדות זה לפיד"

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר היום (רביעי) כי "אם עד יום כיפור לא תהיה פריצת דרך במו"מ בין הליכוד לכחול לבן, נציע הצעה משלנו". במפגש המטה המצומצם של המפלגה בירושלים דנו הנציגים במצב הפוליטי שנוצר, והודגש כי הדבר האחרון שהמדינה צריכה הן בחירות חדשות. במפגש אמר ליברמן כי נראה שגם אם יתקיימו בחירות חדשות, המפה הפוליטית לא תשתנה משמעותית, ולכן חייבים להגיע לפתרון מושכל ולהשאיר את כל השיקולים האישיים והאגו בצד.

עוד הוסיף ליברמן כי הוא מקווה שבמסגרת הדיונים בין הליכוד לכחול לבן עדיין ניתן יהיה להתקדם. עם זאת, אם עד יום כיפור לא תהיה פריצת דרך, ישראל ביתנו תניח הצעה משלה לשתי הסיעות. הוא אף הבהיר כי ינצל את השבעת הכנסת מחר למגעים לא פורמליים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ.

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו במלון יד השמונה, 22 בספטמבר 2019. רויטרס
מקווה להתקדמות במגעים בין הליכוד לכחול לבן. ליברמן/רויטרס

מוקדם יותר היום נפגש נתניהו עם ראשי סיעות הימין, במקביל לתחילת השימוע של פרקליטיו אצל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. בסיום הפגישה נמסר מטעם הליכוד כי "ראש הממשלה נתניהו כינס את ראשי מפלגות הימין והשרים אלקין ולוין שמסרו דיווח על פיצוץ המשא ומתן על ידי כחול לבן. השרים עדכנו שצוות המשא ומתן של כחול לבן ביטל את הפגישה כיוון שלפיד קיפל את גנץ במהלך החג במטרה לגרור את המדינה לבחירות. לפיד לא רוצה רוטציה בין נתניהו לגנץ אלא רק בין גנץ לבינו".

עוד הוסיפו בליכוד כי "סוכם שראשי מפלגות המחנה הלאומי ימשיכו יחד". עם זאת, גורמים בליכוד אמרו כי עדיין אין כעת החלטה באשר להחזרת המנדט לנשיא.

נתניהו צייץ בטוויטר כי "הסיבה היחידה שאין ממשלת אחדות זה יאיר לפיד. לפיד מחזיק את בני גנץ כבן ערובה ומסיבות לא ברורות גנץ נכנע לו. לא מתקבל על הדעת שלפיד גורר מדינה שלמה לבחירות רק כי הוא לא מוכן לזנוח את החלום שלו להיות ראש ממשלה ולוותר על הרוטציה שלו עם גנץ".

עוד בוואלה!

נתניהו עדכן את ראשי הימין במו"מ עם כחול לבן: "המחנה הלאומי ממשיך ביחד"

לכתבה המלאה
פגישת ראובן ריבלין, בנימין נתניהו, בני גנץ, בית הנשיא, ירושלים, 25.09.19. עמוס בן גרשום/ לע"מ, אתר רשמי
אין החלטה באשר להחזרת המנדט לנשיא. נתניהו, ריבלין וגנץ/אתר רשמי, עמוס בן גרשום/ לע"מ

בתום פגישת בלוק הימין בכחול לבן מסרו כי "נתניהו והליכוד שוב מוכיחים שאין בכוונתם לקדם משא ומתן הגון בין שתי המפלגות הגדולות, אלא להמשיך לגרור אותנו לבחירות נוספות. לא נהיה תפאורה למשחקי הבחירות של הליכוד. עד שבליכוד לא יסכימו לניהול משא ומתן שוויוני עם כחול לבן, לא תוכל להיות התקדמות מהותית בסוגיות האמיתיות המטרידות את אזרחי ישראל. מצער לגלות שבליכוד החליטו - 'נתניהו תחילה'".

זאת, לאחר שאמש עם צאת החג הודיעו במפלגתו של גנץ לליכוד על ביטול מפגשי המשא ומתן להקמת ממשלת אחדות שתוכננו להתקיים היום. לבקשת נתניהו, היום היו אמורות להתקיים שתי פגישות - פגישה של צוותי המו"מ בבוקר ופגישה של ראש הממשלה ויו"ר כחול לבן בערב. בכחול לבן לא ביטלו את הפגישות, אלא כרגע דחו אותם, ככל הנראה ביום-יומיים, בין היתר כדי לא לאפשר לנתניהו לנהל סדר יום פוליטי במקביל לשימוע של פרקליטיו אצל היועץ המשפטי לממשלה.

(עדכון ראשון: 15:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully