וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום פריימריז: מרכז הליכוד יתכנס להביע תמיכה חד משמעית בנתניהו

4.10.2019 / 18:33

ראש הממשלה קיבל את הצעתו של חיים כץ לכנס את מרכז הליכוד כדי לקבוע שהוא המועמד היחיד לכל הכנסת ה-22. זאת, לאחר התנגדותו של יו"ר המרכז להקדים את הפריימריז לראשות המפלגה. ההצבעה אמורה להבטיח שלא יהיו מרידות שיאפשרו לכחול לבן להקים ממשלה ללא נתניהו

צילום: צלמי וואלה!MEWS וערוץ הכנסת, עריכה: שאול אדם

מרכז הליכוד יתכנס בשבוע הבא כדי להביע תמיכה חד משמעית בראש הממשלה בנימין נתניהו - כך הודיעה היום (שישי) המפלגה. זאת, לאחר שנתניהו קיבל את הצעתו של יו"ר המרכז חיים כץ, שבאה במקום פריימריז על ראשות המפלגה.

אתמול, לאחר שנודע שנתניהו שוקל להקדים את הפריימריז על ראשות הליכוד ולקיימם בשבועות הקרובים, כץ נפגש איתו והביע התנגדות למהלך. כץ הציע לנתניהו שמרכז הליכוד יתכנס בקרוב כדי לאשרר את היותו המועמד היחיד להרכבת הממשלה.

לפי הודעת הליכוד, נתניהו קיבל את ההצעה של כץ ובמקום לקיים פריימריז כעת, המרכז יתכנס ויאשר שנתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה לכל כהונת הכנסת ה-22. בשלב זה לא יתקיימו פריימריז, שכן כינוס המרכז וההצבעה שצפויה לעבור ברוב גדול אמורים להבטיח שלא יהיו מרידות או עריקות מהליכוד שיאפשרו לכחול לבן להקים ממשלה ללא נתניהו.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, ירושלים 3 באוקטובר 2019. ראובן קסטרו
מרכז הליכוד יקבע כי הוא המועמד היחיד מטעמה לראשות הממשלה. נתניהו/ראובן קסטרו

בסביבת נתניהו אמרו אתמול שהוא שוקל פריימריז בזק כדי "לנפץ את אשליית 'המרד בליכוד' שלו מייחלות מפלגות אחרות, דבר שמעכב אותן מלהצטרף לממשלת אחדות". נתניהו חושש כי במידה שלא הוא ולא יור כחול לבן בני גנץ יצליחו להרכיב ממשלה, ח"כ אחר מהליכוד עשוי לנסות להרכיב ממשלה במסגרת פרק הזמן של 21 יום שבו כל ח"כ יכול לגייס חתימות של 61 ח"כים ולהרכיב ממשלה, והפריימריז נועדו לבצר את התמיכה של המפלגה בו.

כמה דקות לאחר שהודיע כי הוא שוקל להקדים את הפריימריז, ח"כ גדעון סער צייץ "אני מוכן" ובפועל הכריז על התמודדות מול נתניהו. עם זאת, הכוונה של נתניהו להקדים את הפריימריז עוררה התנגדות נרחבת בקרב בכירים בליכוד, ובראשם אצל כץ, יו"ר המרכז, שנפגש אתמול עם נתניהו והציע לו לכנס את המרכז להצבעה הצהרתית שתאשרר את התמיכה בנתניהו כמועמד יחיד להרכבת הממשלה מטעם הליכוד. היום הליכוד הודיע כי הוא החליט לקבל את הצעת כץ ולהסתפק בכינוס המרכז, שיתקיים ביום חמישי הקרוב בשעה 19:00 בגני התערוכה.

עוד בוואלה!

נתניהו מתבצר בבלוק, ומאותת: ממשלה בראשותו או בחירות חדשות

לכתבה המלאה
חיים כץ בישיבת הממשלה השבועית במשרד רוה"מ בירושלים, 30 ביוני 2019 (פול ישיבת ממשלה). יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
התנגד לפריימריז. כץ/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully