וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שוקל פריימריז בזק על ראשות הליכוד; ח"כ סער: "אני מוכן"

3.10.2019 / 17:41

רה"מ שוקל לקיים בחירות בזק לתפקיד יו"ר המפלגה, וכך למנוע את התרחיש "שלו מייחלות מפלגות אחרות, דבר שמעכב אותן מלהצטרף לממשלת אחדות", כפי שנמסר מהליכוד. בסביבת נתניהו מעריכים שינצח כל מועמד שיבקש להתחרות מולו. נתניהו ידון עם יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ בנושא

צילום: צלמי וואלה!MEWS וערוץ הכנסת, עריכה: שאול אדם

ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו שוקל אפשרות לקיים פריימריז בזק לראשות הליכוד - כך נמסר מטעם המפלגה. "מטרת המהלך היא ניפוץ אשליית 'המרד בליכוד' שלו מייחלות מפלגות אחרות, דבר שמעכב אותן מלהצטרף לממשלת אחדות", לשון ההודעה. גורמים בסביבת נתניהו הדגישו כי הוא עדיין לא החליט אם ומתי להחזיר את המנדט לנשיא, ולדבריהם זה עשוי לקרות עוד הערב. כמו כן, אומרים הגורמים, הוא עדיין לא החליט אם לקיים פריימריז על ראשות הליכוד, אלא שוקל זאת בלבד.

יצוין כי נתניהו ומקורביו דנים באפשרות של הקדמת הפריימריז לראשות הליכוד בשבועיים האחרונים בדרגות כאלה ואחרות של רצינות. בסביבת נתניהו מעריכים כי נתניהו ינצח כל מועמד שיבקש להתחרות מולו על ראשות המפלגה, אם בכלל יתמודדו מולו. בתחילת 2016 נתניהו נבחר בפעם האחרונה לראשות הליכוד אך ללא פריימריז שכן לא היו מתמודדים מולו על ההנהגה.

גדעון סער, שנחשב ליריבו הגדול ביותר של נתניהו בליכוד, היה הראשון להודיע כי הוא מוכן להתמודד על ראשות הליכוד, וצייץ: "אני מוכן". לעומתו, שר החוץ ישראל כץ, שאף הוא נחשב למי שרואה את עצמו מתמודד על ראשות הליכוד ביום שאחרי נתניהו, הביע את תמיכתו בראש הממשלה ומסר: "אם בגלל סרבנות כחול לבן ופסילתם את נתניהו מלכהן כראש ממשלה יגזר על הציבור לקיים בחירות נוספות, הליכוד כולו יתאחד סביב נתניהו כמועמדו לראשות הממשלה". כעת נותר לראות כיצד ינהגו בכירים אחרים בליכוד כמו יולי אדלשטיין וגלעד ארדן, הרואים את עצמם גם הם כמתמודדים עתידיים על ראשות המפלגה.

בנימין נתניהו במטה מפלגת הליכוד בתל אביב 18 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
שוקל פריימריז בזק. נתניהו נואם במטה הליכוד בליל הבחירות/ראובן קסטרו

נתניהו ייפגש הערב עם יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ וידון עמו בהקדמת הפריימריז לראשות המפלגה. בסביבת נתניהו אמרו כי הוא טרם החליט סופית אם להקדים את הפריימריז. כץ מתנגד להקדמת הפריימריז ואמר כי הוא "לא רואה שום צורך בקיום פריימריז לראשות הליכוד, שכן מנהיגותו של נתניהו בלתי ניתנת לערעור ואף אחד בליכוד לא יעז לצאת נגדו. הערב אדון עם ראש הממשלה בנושא . נטכס עצה ובמידה והוא סבור שיש לקיים פריימריז נעשה זאת בהליך מהיר נקי ודמוקרטי".

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) אמר כי נתניהו בעיניו הוא הראוי ביותר לעמוד בראש הליכוד. "בנימין נתניהו הוא בעיניי הראוי ביותר לעמוד בראש הליכוד ובראשות הממשלה מטעם הליכוד למען המשך השגשוג של מדינת ישראל כפי שהוביל בעשור האחרון בכל התחומים: המדיני, הבטחוני, הכלכלי והחברתי". עוד הוסיף ד"ר קרעי כי "אני מאמין בו ואפעל בכל האמצעים שברשותי, כולל השפעתי בקרב מתפקדי הליכוד, להבטיח את נצחונו המוחץ בעז"ה בפריימריז לראשות הליכוד".

ברקע הקיפאון במשא ומתן בין הליכוד וכחול לבן, ראש הממשלה נתניהו ויו"ר ישראל ביתנו ליברמן נפגשו מוקדם יותר במשרד ראש הממשלה בירושלים לראשונה מאז הבחירות. השניים שוחחו אתמול, גם כן לראשונה מאז הבחירות - ודנו בכוונת ישראל ביתנו להציג הצעה לכחול לבן ולליכוד אחרי יום כיפור.

עוד בוואלה!

בחנו את עצמכם: לרגל השבעת הח"כים, כמה אתם יודעים על עבודת הכנסת?

לכתבה המלאה
גדעון סער, מטה מפלגת הליכוד בתל אביב 18 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"אני מוכן". גדעון סער בבחירות האחרונות/ראובן קסטרו

בתום הפגישה שהתקיימה במשך פחות משעה נמסר מטעם הליכוד כי היא נעשתה כחלק ממאמצי ראש הממשלה להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה וכי "בפגישה ראש הממשלה נתניהו הציע לליברמן להצטרף לממשלה מהר ככל האפשר כדי לתרום בכך להקמתה של ממשלת אחדות זו ובפגישה לא הושגה פריצת דרך". ראש הממשלה נתניהו יעדכן את ראשי בלוק המחנה הלאומי בפגישה.

מישראל ביתנו מסרו אחרי הפגישה כי ליברמן דבק בממשלת אחדות שלדבריו היא צו השעה "לאור האתגרים הביטחוניים והכלכליים". עוד הוסיפו במפלגתו של ליברמן כי "בחירות נוספות לא ישנו את המפה הפוליטית באופן מהותי. הדרך הנכונה היא גיבוש קווי יסוד משותפים בין ישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן, ורק אחר כך נדון על חלוקת התיקים והרוטציה על ראשות הממשלה".

(עדכון ראשון: 13:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully