וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר כ-11 שעות: תם יומו השני של השימוע בתיקי נתניהו

3.10.2019 / 23:30

סנגורי ראש הממשלה בנימין נתניהו המשיכו בניסיון לערער על כתב החשדות בעניין תיק 4000, כאשר בתחילת השבוע צפויות שתי ישיבות נוספות בנוגע לתיק 1000 ותיק 2000. במהלך היום הציגו פרקליטיו של נתניהו גם ראיות חדשות, אך לא כאלו שצפויות לדרוש השלמות חקירה

.

במשך 11 שעות התקיים היום (חמישי) יום הדיונים השני - מתוך ארבעה בסך הכל - לשימוע בעניין תיקי ראש הממשלה במשרד המשפטים בירושלים. במהלך הדיון נמשכו הדיונים בנושא תיק 4000 - פרשת "בזק-יס". במסגרת השימוע, מקווים סנגוריו של בנימין נתניהו לשכנע את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לסגת מכוונתו להגיש כתבי אישום ב"תיקי האלפים".

גם היום הוביל את הטיעונים מטעם ראש הממשלה עו"ד יוסי אשכנזי, שאחראי על תיק 4000. על פי גורמים המעורים במהלך השימוע, בניגוד לאתמול, במהלך היום הציג אשכנזי גם ראיות חדשות, אך לא כאלו שצפויות לדרוש השלמות חקירה. ביום ראשון צפוי אשכנזי להשלים את הטיעון בנוגע לתיק 4000, ולאחר מכן יעברו הסנגורים האחרים לטעון לגבי תיק 1000. עו"ד אשכנזי אמר בצאתו מהשימוע כי הטיעונים היום התמקדו בנושא עדי המדינה והסיקור באתר וואלה, וביום ראשון יעסקו בעבירת הפרת האמונים.

עד כה סנגוריו של ראש הממשלה התמקדו בניסיון להאיר באור אחר את הראיות הקיימות בתיק, ולא בהצגת ראיות משמעותיות חדשות. אתמול דנו היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה שי ניצן, פרקליטת מיסוי וכלכלה ליאת בן ארי וסנגוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במשך 11 שעות בטענות בנוגע לתיק. תיק 4000 עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאיש העסקים שאול אלוביץ'. בתמורה, על פי החשד, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. זהו התיק החמור מבין השלושה, והיחיד שבו חשוד נתניהו בעבירה של קבלת שוחד.

בנימין נתניהו לאחר שקיבל את המנדט להרכבת הממשלה, 25.09.19. ראובן קסטרו
עורכי דינו ינסו לשכנע את מנדלבליט לסגת מכוונתו להגיש כתב אישום. נתניהו/ראובן קסטרו
עורך הדין יוסי אשכנזי, אוקטובר 2019. צילום מסך
"הצגנו ראיות חדשות ומסמכים שלא היו בחומרי החקירה". עו"ד אשכנזי, הבוקר/צילום מסך

בתום יום הדיונים השני לשימוע, אמר עו"ד עמית חדד, פרקליט נוסף מטעמו של נתניהו, כי "הצגנו היום את המשך הטענות בתיק 4,000. הטענות היו משכנעות ונשמעו בקשב רב. בראשון הקרוב נציג את הטענות בתיק 1,000. אין לי ספק כי בתום השימוע לא יהיה מנוס מסגירת התיקים".

עורכי הדין אשכנזי (שותף במשרד הרצוג פוקס-נאמן) וחדד מייצגים בשימוע את ראש הממשלה בתגבור עורכי דין ממשרדיהם, וכן עורכי הדין רם כספי וישראל וולנרמן, שהצטרפו לאחרונה לצוות ההגנה. במהלך ארבעת ישיבות השימוע מקבלים הסנגורים הזדמנות לשכנע את היועמ"ש כי לא נכון להגיש שלושה כתבי אישום נגד נתניהו.

את המדינה מייצגים מנדלבליט, ניצן ובן ארי, אשר ליוותה את התיקים עוד בשלב החקירה. אליהם מתלווים גם גורמים משפטיים נוספים שהיו מעורבים בקבלת ההחלטות בתיקים. לאחר השימוע יחלו במשרד המשפטים בדיונים מרתוניים לגבי הטענות שיעלו סנגורי ראש הממשלה, כאשר ההערכות הן שייעשה כל מאמץ לקבל החלטה סופית לגבי התיקים עד לאמצע דצמבר - מועד פרישתו המיועד של פרקליט המדינה. ההחלטה הסופית אם להגיש כתב אישום, ובאילו סעיפים, תהיה של מנדלבליט עצמו.

עוד בוואלה!

מתקרבים להכרעה בתיקי נתניהו: מה קורה בשימוע ומה הטענות להגנתו?

לכתבה המלאה

אתמול, עשר שעות מתחילת הדיונים, נמסר מטעמו של נתניהו כי "פרקליטיו של ראש הממשלה, שהכינו את התשובות לשימוע ביסודיות רבה, ממשיכים להעלות גם בשעה זאת שורה ארוכה של טיעונים שנתמכים בראיות רבות, חלקן חדשות, שסותרים לחלוטין את הטענות בכתב החשדות". כעבור יותר משעה, תם היום הראשון לשימוע.

עם יציאתם ממשרד המשפטים, אמר עו"ד אשכנזי: "קיבלנו קשב מאוד משמעותי מהיועץ המשפטי לממשלה. הם הקשיבו בסבלנות לטענות שלנו. הצגנו טענות מאוד מפורטות הנתמכות בהרבה ראיות שסותרות את הטענות שבכתב החשדות. לא סיימנו, ואנחנו אפילו לא בחצי, ואנחנו ממשיכים מחר מהבוקר עד הערב. רק אומר שהשימוע מקיים את מה שהוא אמור לקיים - מקשיבים לנו ונותנים לנו לטעון". לדבריו, במהלך הדיונים מנדלבליט "רשם לעצמו, הערות נתן פידבקים לחלק מהטענות. אני חושב שחלק מהדברים היו חדשים לו והוא לא הכיר אותם".

עו"ד חדד אמר כי במהלך הדיונים הם הציגו "תזה שלמה וסדורה - למה מה שכתוב בכתב החשדות פשוט לא נכון, מתייחסים לכל נקודה, מפתיעים גם בחומר חדש וגם בזה שמביאים חומרים חדשים". הוא הוסיף: "אנחנו מאמינים שבסופו של יום לא יישאר בכתב החשדות שום דבר, מקווים ומאמינים שבסופו של דבר התיקים האלה ייסגרו".

אביחי מנדלבליט. עודד בלילתי, AP
ההחלטה הסופית אם להגיש כתב אישום, ובאילו סעיפים, תהיה של מנדלבליט עצמו. היועמ"ש, הבוקר/AP, עודד בלילתי

כתב החשדות, בו הודיע היועמ"ש לנתניהו כי נשקלת העמדתו לדין, נמסר בסוף פברואר - וחודש לאחר מכן הודיע מנדלבליט כי השימוע ייערך לכל המאוחר ב-10 ביולי. הפרקליטים שייצגו את ראש הממשלה באותה תקופה סירבו לאסוף את חומרי החקירה כדי להתחיל להיערך לשימוע עד שיוסדר תשלום שכר הטרחה שלהם - ולבסוף עזבו רובם את צוות ההגנה. נתניהו הגיע להסדר רק מול עו"ד חדד, שאסף את החומר באמצע מאי. אז גם הסכים היועמ"ש לדון בבקשת נתניהו לדחות את השימוע, ואף נעתר לה ודחה אותו למועד הנוכחי.

בשבוע שעבר הודיע מנדלבליט כי נעתר לבקשת סנגוריו של נתניהו לקיים לא פחות מארבע ישיבות שימוע. היום ומחר יוקדשו לשמיעת טענות הסנגורים בנוגע לתיק 4000, במסגרתה חשוד ראש הממשלה בקבלת שוחד. ביום ראשון יישמעו הטיעונים בנוגע לתיק 1000 (פרשת המתנות), וביום שני יסתיים השימוע בטיעונים לגבי תיק 2000 (שיחות נתניהו-מוזס). בשני התיקים האחרונים חשוד נתניהו בעבירות של מרמה והפרת אמונים. ראש הממשלה עצמו לא יגיע לשימוע, שכן הנוהג הוא שהחשוד אינו משתתף בישיבות אלה - אלא רק סנגוריו.

(עדכון ראשון: 08:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully