וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחנו את עצמכם: לרגל השבעת הח"כים, כמה אתם יודעים על עבודת הכנסת?

3.10.2019 / 8:39

עוד לא ברור האם הכנסת ה-22 תאריך ימים יותר מקודמתה, אך לפתחה עומדות כמה סוגיות מפתח. לרגל השבעת הכנסת, אתם מוזמנים לבחון את עצמכם כמה אתם יודעים על תהליך החקיקה, עבודת הכנסת, הוועדות המיוחדות וגם התלונות בנושאי אתיקה

צלם:יצחק הררי, עורך:שאול אדם

חמישה חודשים בלבד אחרי השבעת הכנסת ה-21, יוצאת לדרך הכנסת ה-22 - אשר כהונתה עשויה להיות קצרה אף היא. בצל הפלונטר הפוליטי סביב הניסיונות להקים את הממשלה הבאה והחשש מהליכה לבחירות נוספות, 120 חברי הכנסת שנבחרו בבחירות האחרונות יצהירו אחר הצהריים (חמישי) אמונים בטקס חגיגי במליאת הכנסת.

הכנסת נפתחת עם ייצוג נמוך מאד למין הנשי: 28 ח"כיות בלבד לעומת 92 גברים שיכהנו בה. זו גם תהיה כנסת מהמפוצלות שידעה ישראל בשנים האחרונות: תשע סיעות המרכיבות 20 מפלגות, מה שעשוי להקשות על משמעת קואליציונית ואופוזיציונית אם תוקם ממשלה. בכנסת ה-22 יכהנו שמונה ח"כים חדשים, 15 חברי כנסת לא יהודים, שבעה אלופים או רמטכ"לים ו-98 צברים לעומת 22 ילידי חו"ל.

הכנסת התחדשה במהלך תקופת פגרת הבחירות, ולקראת ההשבעה: אולם קבלת הפנים והכניסה למשכן הורחבו, נוספו עמדות קליטה ובידוק וקוצרו זמני ההמתנה בכניסה לכנסת. כמו כן בימת יו"ר הכנסת היא מעתה "בימה נגישה", ובאמצעות שני מעלונים יוכלו חברי כנסת ואורחים עם מוגבלות פיזית לנאום מהדוכן בו נואמים כלל נבחרי הציבור. גם המיקרופונים יתכווננו בלחיצת כפתור אל גובהו של הנואם.

לרגל הטקס החגיגי, אתם מוזמנים לבחון את עצמכם: כמה אתם יודעים על עבודת הכנסת?

  • עוד באותו נושא:
  • הכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully