וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות מחודש לאחר הבחירות: ימינה תתפצל לשתי סיעות

4.10.2019 / 14:33

לאחר דיון בוועדה המסדרת, צפויים חברי הכנסת של "הימין החדש" - חברי הכנסת שקד, בנט וכהנא - להתפצל ממפלגת "הבית היהודי-האיחוד הלאומי" ולפעול במסגרת נפרדת

צילום: רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

סיעת ימינה תתפצל בשבוע הבא לשתי מפלגות: הבית היהודי-האיחוד הלאומי והימין החדש, כך נודע הבוקר (שישי). לאחר אישור המהלך בוועדה המסדרת, יפעלו בנט ושקד יחד עם מתן כהנא כסיעה נפרדת מזו של הרב רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ ושאר חברי מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי. הדיון בפיצול ואישורו יתקיימו ביום ראשון בוועדה המסדרת בכנסת בשעה 17:00 אחר הצהריים.

הצעד עומד בניגוד להצהרותיה של שקד לאחר פרסום תוצאות הבחירות לכנסת, אז אמרה כי היא מקווה שסיעת הימין החדש שלה ושל נפתלי בנט לא תתפצל בסופו של דבר מהבית היהודי. "ניסו לנגוס בנו מכל הכיוונים וזו הייתה סיטואציה לא פשוטה", אמרה אז שקד ממטה המפלגה על הניסיונות של הליכוד להחלישה. "אני מאמינה בימינה. אני חושבת שצריך להמשיך ביחד. את ההבטחה לבוחר צריך לקיים, אבל צריך לראות מה נכון למדינה, לימין האידאולוגי ולציונות הדתית". לדבריה, "נמשיך לעבוד ביחד גם במשא ומתן הקואליציוני וגם אחר כך בכנסת.

השקת תכנית הדיור של מפלגת ימינה במעמד ראשי הרשימה, רמת אלקנה 21 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
ראשי ימינה במהלך מערכת הבחירות לכנסת/ראובן קסטרו

מספר 4 במפלגת ימינה נפתלי בנט אמר אתמול במשדר וואלה! NEWS כי "הסיטואציה של בלוק הימין היא בגלל המצב שנקלענו אליו והמטרה היא לוותר על הזמן-ביניים. אני אפילו לא יודע אם אהיה בממשלה הזאת, אבל בנסיבות שנוצרו אין מנוס. נראה מה יהיו קווי היסוד". הוא הבטיח כי לא יצביע על פיזור הכנסת, ואילו על כך שלפיד ויתר על הרוטציה, אמר: "עשה זאת כדי להוריד מעצמו לחץ, כאילו הוא לא הבעיה". עוד אמר בנט בשיחה כי הסיעה תתפצל ואולם את המו"מ הקואליציוני הם ימשיכו לנהל יחד.

בתוך כך, שר החינוך ויו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ הודיע כי יתמוך בראש הממשלה בנימין נתניהו ובבלוק הימין. "בשיחה הבוקר עם אנשי נתניהו והליכוד הודעתי שאנחנו תומכים בנתניהו ובבלוק הימין ונמשיך לתמוך גם ב-21 הימים שלאחר החזרת המנדט. אנחנו חושבים שממשלת אחדות רחבה זה צו השעה ומאמינים שזה בהחלט אפשרי".

(עדכון ראשון: 10:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully