וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה פוליטית: לפיד הכריז כי הוא מוותר על הרוטציה עם גנץ

לאחר שהותקף על ידי הליכוד בטענה כי הוא מונע הקמת ממשלת אחדות מתוך שאיפתו להגיע ללשכת ראש הממשלה, הודיע לפיד על החלטתו בישיבת סיעת כחול לבן: "הרבה יותר חשוב לי שתהיה אחדות בעם". נתניהו תקף את גנץ: "בורח מההליך הדמוקרטי. אם נלך יחד נביא ישועה לעם ישראל"

צילום: צלמי וואלה!MEWS וערוץ הכנסת, עריכה: שאול אדם

ישיבת סיעת כחול-לבן - כל הכותרות

  • מס' 2 בכחול-לבן הכריז: מוותר על הרוטציה עם גנץ
  • לפיד: הרבה יותר חשובה לי אחדות בעם
  • גנץ קרא לנתניהו: "אל תתבצר בתפקידך"
  • נתניהו תקף: "גנץ בורח מההליך הדמוקרטי"

ח"כ יאיר לפיד, מספר 2 בכחול לבן, הכריז היום (חמישי) כי הוא מוותר על הרוטציה בראשות הממשלה עם יו"ר המפלגה בני גנץ. זאת, לאחר שהותקף בנוגע לכך על ידי הליכוד, שם טענו כי בגללה הוא מונע את הקמתה של ממשלת אחדות. לפיד אמר את הדברים בישבת הסיעה של כחול-לבן, שעות ספורות לפני השבעת חברי הכנסת ה-22.

"בשביל ממשלת אחדות אני מוותר על הרוטציה. הרבה יותר חשוב לי שתהיה אחדות בעם, שלא יהיו בחירות, שהמדינה הזו תתחיל תהליך של ריפוי, של איחוי פצעים, של שינוי סדרי עדיפויות", אמר לפיד בישיבת הסיעה, והפנה אצבע מאשימה לעבר נתניהו: "בנאדם אחד עם שלושה כתבי אישום עומד בינינו לבין ממשלת אחדות לאומית. המדינה הזו צריכה ממשלת אחדות בראשות כחול-לבן, עם הליכוד, עם ליברמן, עם העבודה. אנחנו לא נשב תחת ראש ממשלה עם כתב חשדות או כתב אישום. לאזרחי מדינת ישראל מגיע יותר. מגיעה להם ממשלת אחדות יציבה, עם ראש ממשלה בלי כתבי אישום. מגיעה להם ממשלה שתעסוק בבריאות וחינוך ובטחון, לא בשוחד, מרמה והפרת אמונים".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ ויאיר לפיד במהלך ישיבת סיעת כחול לבן בכנסת, ירושלים 3 באוקטובר 2019. ראובן קסטרו
"המדינה הזו צריכה ממשלת אחדות בראשות כחול-לבן". לפיד וגנץ, היום/ראובן קסטרו

"עברנו שתי מערכות בחירות של שיסוי איש ברעהו. מדינת ישראל עסוקה כבר יותר מדי זמן בבחירות. לפי החוק המקורי, רק בנובמבר הקרוב היינו אמורים להגיע לכנסת ה-21 ויש גורמים שמנסים להביא אותנו כבר לבחירות לכנסת ה-23. תגידו, זה נראה לכם נורמלי?", אמר גנץ בפתח הישיבה, "אני לא באתי לפוליטיקה כדי לשחק משחקים מי אשם. אני אוביל יחד עם כל חברי הסיעה, ונעבוד עבור אזרחי ישראל. יש אנשים בפוליטיקה שהובלה בשותפות לא הגיונית בעיניהם. בינתיים, בזמן שאנחנו עסוקים במשחקים פוליטיים המדינה בגירעון ולא ניתן לקיים דיונים מלאים, הפשיעה בחברה הערבית גודעת חיי אדם ואין מפכ"ל קבוע. אין משילות ואין יכולת לנהל את ענייני המדינה כבר למעלה משנה. יש לנו ממשלת ספינים שפועלת לטובת מניעים אישיים וצרים".

"הדבר הטוב ביותר לישראל היא ממשלת אחדות רחבה וליברלית, על בסיס קווי יסוד חזקים ומוצקים", הבהיר גנץ, ומסר שהוא רואה בראשי העבודה-גשר "שותפים מלאים". "יש אולי 80% של הסכמה על קווי היסוד. ממשלת אחדות ולא ממשלת חסינות", הבהיר, וקרא לנתניהו: "אל תתבצר בתפקידך". "כדי שנוכל לעבוד למען הציבור יש רק מכשול אחד - ראש ממשלה שמוכן להכל. בימים אלה נערך השימוע שלך, אני מאחל שטיעוניך יתקבלו ואם לא שתצא זכאי. אינני רוצה חס וחלילה לראות ראש ממשלה נכלא מאחורי סורג ובריח, אך כאן המקום לתת גיבוי מלא ליועמ"ש ופרקליט המדינה. אני בטוח שהם עושים את תפקידם באופן מלא וללא דופי. אני שב וקורא לנתניהו: אל תתבצר בתפקידך - אנחנו ניקח את זה מפה יחד עם שותפים מהליכוד ויחד עם שותפים נוספים. אנחנו מתחייבים לעשות הכל כדי לא ללכת לבחירות נוספות. לא תהיה דלת שלא נפתח ולא יהיה רגע שבו ישראל לא תהיה לפני הכל".

לאחר מכן, נשא ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהרה קצרה בישיבת סיעת הליכוד, ובה תקף נתניהו את יו"ר כחול-לבן בני גנץ - וקרא לאחדות. "לדמוקרטיה יש דרך לבטא את עצמה. מעל מיליון איש בחרו בי ובליכוד לראשות הממשלה. זה לא הספיק להקים ממשלה, גם בני גנץ לא קיבל מספיק. גנץ מנסה לברוח מההחלטה הזאת ומההליך הדמוקרטי", אמר נתניהו, והוסיף: "אנחנו במאמץ להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה. זה מה שנכון בשעה הזו, זה דבר מובן מאליו. אם נלך יחד נביא ישועה לישראל בעת הזאת. זה מה שאני מצפה מכל החברים כאן".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, ירושלים 3 באוקטובר 2019. ראובן קסטרו
"אנחנו במאמץ להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה. זה מה שנכון". נתניהו, היום/ראובן קסטרו

ח"כ גנץ נפגש היום עם יושבי ראש העבודה-גשר, ח"כ עמיר פרץ וח"כ אורלי לוי-אבקסיס, ועדכן אותם בנוגע למגעים על הרכבת הממשלה. בסיכומה של הפגישה, החליטו השלושה להמשיך בשותפות.

ברקע הקיפאון במשא ומתן בין הליכוד וכחול לבן, ראש הממשלה נתניהו ויו"ר ישראל ביתנו ליברמן נפגשו מוקדם יותר במשרד ראש הממשלה בירושלים לראשונה מאז הבחירות. השניים שוחחו אתמול, גם כן לראשונה מאז הבחירות - ודנו בכוונת ישראל ביתנו להציג הצעה לכחול לבן ולליכוד אחרי יום כיפור.

בתום הפגישה שהתקיימה במשך פחות משעה נמסר מטעם הליכוד כי היא נעשתה כחלק ממאמצי ראש הממשלה להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה וכי "בפגישה ראש הממשלה נתניהו הציע לליברמן להצטרף לממשלה מהר ככל האפשר כדי לתרום בכך להקמתה של ממשלת אחדות זו ובפגישה לא הושגה פריצת דרך". ראש הממשלה נתניהו יעדכן את ראשי בלוק המחנה הלאומי בפגישה.

מישראל ביתנו מסרו אחרי הפגישה כי ליברמן דבק בממשלת אחדות שלדבריו היא צו השעה "לאור האתגרים הביטחוניים והכלכליים". עוד הוסיפו במפלגתו של ליברמן כי "בחירות נוספות לא ישנו את המפה הפוליטית באופן מהותי. הדרך הנכונה היא גיבוש קווי יסוד משותפים בין ישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן, ורק אחר כך נדון על חלוקת התיקים והרוטציה על ראשות הממשלה".

(עדכון ראשון: 14:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully