וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמסלם התנצל על דברים שאמר על הרצח במוצא: "לא התכוונתי לפגוע"

שר התקשורת התנצל על דבריו שעוררו סערה, לפיהם על המשטרה "להחליט אם לחקור את הסיגרים של רה"מ או לפעול נגד רצח נשים". הוא הצר על הדברים: "יש להשקיע מאמצים גדולים יותר, כדי לחסל ולמגר את התופעה, מבין את סדר העדיפויות". בעקבות הרצח: שורת הפגנות מחאה ברחבי הארץ

-

שר התקשורת דוד אמסלם התנצל היום (שלישי) על התבטאותו בנוגע לסדר העדיפויות של חוקרי המשטרה במניעת אלימות נגד נשים, לפיה במקום לפעול בנושא המשטרה מעדיפה לחקור את תיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו. "משטרת ישראל צריכה להחליט האם סדר העדיפויות העליון שלה הוא לחקור את הסיגרים של ראש הממשלה או לשים את החוקרים במקומות האלה", אמר השר בתחילת השבוע בראיון לתכנית הבוקר של קשת 12. דבריו עוררו סערה ציבורית.

"אני מתנצל מעומק ליבי על מה שקרה. לא התכוונתי לפגוע, אני בטוח שזה ברור ומובן לכולם. מאחל למשפחת סלה היקרה שלא תדעו עוד צער לעולם ומשתתף בצערכם על האובדן העצום", כתב אמסלם בפייסבוק, וביקש "סליחה, מחילה וכפרה ממי שנפגע ממני בלי כוונה".

"כל הסיטואציה הזו, נבעה מרצף של טעויות שלא היה בשליטתי. נכון, גם עכשיו, אני בטוח לחלוטין שכל נושא סדרי העדיפויות הוא קריטי וחשוב מאוד בכל תחום וגם בנושא הכל-כך חשוב של אלימות במשפחה שמצער ומעציב את כולנו. עלינו להשקיע מאמצים גדולים יותר, בהסברה, במניעה ובאכיפה, כדי לחסל ולמגר את התופעה הבזויה הזו", כתב.

ח"כ דוד אמסלם מהליכוד, 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
"כל הסיטואציה נבעה מרצף של טעויות". אמסלם/ראובן קסטרו

"הסתבר לי רק בדיעבד שלפניי, מתראיינת אחותה של מיכל סלה ז"ל ומדברת בכאב עצום על האובדן הקשה והבלתי נתפס, שזעזע את כל המדינה", תיאר אמסלם את השתלשלות האירועים, "לא שמעתי ולא ידעתי על עצם קיומו של הראיון ולכן כל מה שקרה לאחר מכן, היה בתום לב ומחוסר ידיעה. כל מי שמכיר אותי ואת רגישותי העצומה לנושאים החשובים הללו, מבין שקרתה כאן תקלה מצערת מבחינתי. אין ולא הייתה לי שום כוונה לפגוע בדברים המרגשים שנאמרו מדם ליבה של האחות הכואבת של מיכל. נהפוך הוא, אם הייתי מאזין לראיון, הייתי מחזק אותה וכמובן מקפיד להתייחס לדברים החשובים שנאמרו שם, אבל בעיקר מעניק לה תחושה, כנציג הממשלה, שיש לנו אחריות מלאה על ביטחונם האישי של אזרחנו ובאמת שיש על מי לסמוך".

עוד בוואלה!

אמסלם על הרצח במוצא: צריך להחליט אם לחקור סיגרים לרה"מ או מקרים כאלו

לכתבה המלאה

הפגנות מחאה ברחבי הארץ בעקבות הרצח

סלה, בת ה-32 ואם לתינוקת, נמצאה ללא רוח חיים עם פצעי דקירה בערב יום חמישי בביתה במושבה שליד ירושלים. בן זוגה נפצע באורח קשה והמשטרה חושדת כי הוא דקר אותה למוות וניסה לשים קץ לחייו. היא הובאה למנוחות ביום שישי בבית זית.

בעקבות הרצח, שורת הפגנות מחאה נערכו במקומות רבים ברחבי הארץ. "ממשלה שיודעת למצוא מיליארדים למטרות אחרות מתקשה פתאום לאתר תקציב למטרה כל כך חשובה. ברור לנו מה הסיבה: זה קורה כי לנשים בסיכון אין גב פוליטי שיציב אולטימטום בפני מקבלי ההחלטות ולכן הן תלויות ברצונה הלא מאוד טוב של הממשלה", מסרה ברכה ברד, מנכ"לית תנועת כולן, "בואו נזעק את זעקת אחיותינו - אין מחילה על רצח נשים, ועל הימנעות מהעברת משאבים לטיפול בתופעה".

מיכל סלה, שנרצחה במוצא על פי החשד על ידי בעלה. באדיבות המצולמים
מיכל סלה/באדיבות המצולמים

"הגיעו מים עד נפש", מסרה מיה ברשישת, ממארגנות המחאה וחברת ארגון לוט"ם. "נבחרי הציבור מתנהלים כאילו זה בכלל לא נוגע אליהם בזמן שאנחנו ממשיכות להרצח. לא מדובר פה בסטטיסטיקות יבשות אלא בחיי אדם, ולא מתקבל על הדעת שהצעד שיש לנקוט כדי למנוע את הרצח הבא יושב על שולחן הממשלה כבר שלוש שנים, מעלה אבק ואיש לא נוקף אצבע. השרים וראש הממשלה שלנו מצהירים בכך שחיי נשים שווים פחות, ואנחנו לא מוכנות לקבל את זה".

(עדכון ראשון: 10:59)

הפגנה בירושלים על רקע רציחות נשים בישראל. 8 באוקטובר 2019. תמר אוחנה, דנה ירקצי
מחאה בירושלים בעקבות הרצח, היום/דנה ירקצי, תמר אוחנה
הפגנה בקריית אונו על רקע רציחות נשים בישראל. 8 באוקטובר 2019. דנה ירקצי
אין מחילה לרצח נשים, קרית אונו, היום/דנה ירקצי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully