וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהדות התורה מתנגדים ליוזמת הבחירה הישירה: "מדובר בספין"

6.11.2019 / 13:31

סגן השר ליצמן מתנגד ליוזמת השר דרעי לחקיקת חוק מהיר לבחירה ישירה לראשות הממשלה כדי שלא ייערכו בחירות חדשות לכנסת. בליכוד טענו כי "נתניהו לא מקדם את חוק הבחירה הישירה", ולפי ההערכות למהלך יש היתכנות פוליטית נמוכה

עריכה:שאול אדם

יו"ר יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן מתנגד ליוזמת הבחירה הישירה לראשות הממשלה שהעלה השר אריה דרעי. גם ח"כ משה גפני הסתייג מהיוזמה והגדיר אותה "ספין". חברו לסיעה, ח"כ אורי מקלב, אמר בשיחה לוואלה! NEWS כי "היוזמה הזו היא לא מציאותית. כולם מבינים שאם רוצים ללכת לבחירות קצרות ומהירות על ראשות הממשלה זה רק לאחר שיש הסכם עם הליכוד וכחול לבן, וגם אז יהיה קשה מאד. אחרת, מה ייצא מזה? שוב לא יהיה ניתן להקים קואליציה. זה אולי הברקה אבל לא מציאות".

ההצעה של דרעי עשויה להיגנז בשל ההתנגדות הזאת. דרעי הציע לנתניהו בישיבת ראשי הקואליציה, כי יחוקק חוק מהיר לבחירה ישירה לראשות הממשלה כך שלא ייערכו בחירות חדשות לכנסת, אלא רק בחירות לראשות הממשלה.

מטעם הליכוד נמסר אתמול כי "נתניהו לא מקדם את חוק הבחירה הישירה, אלא את הקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה - הממשלה היחידה שאפשר להקים ושמדינת ישראל זקוקה לה בעת הזאת". יצוין כי בתגובת הליכוד נמסר כי נתניהו אינו מקדם את היוזמה, אך לא נאמר אם הוא תומך או מתנגד אליה.

עוד בוואלה! NEWS:
סוף למשבר: שני העצורים הירדנים שוחררו והושבו למדינתם
"החשד התחזק": הוארך מעצרו של תושב אשקלון בגין הסתה נגד רה"מ ומשפחתו
מות הנערה בת ה-17 בירושלים: תושב בית צפאפא לא הואשם בהמתה

נציגי סיעת יהדות התורה ליצמן וגפני נכנסים לבית הנשיא להמליץ על המועמד שלהם להרכבת הממשלה, 23 בספטמבר 2019. רוני כנפו
ליצמן וגפני/רוני כנפו

במקביל, גורמים בכחול לבן אמרו כי לא התקבלה אליהם כל פניה מדרעי בנושא. למהלך יש היתכנות פוליטית נמוכה, שכן מדובר בשינוי חוק יסוד שבשבילו נדרשת תמיכה של 61 ח"כים. בנוסף לכך, בסיטואציה הפוליטית הנוכחית יש סיכוי גדול שבכחול לבן ובמפלגות המרכז-שמאל יתנגדו באופן מוחלט למהלך.

יו"ר הימין החדש ח"כ איילת שקד אמרה אתמול כי תתמוך ביוזמת דרעי לבחירה ישירה לראשות הממשלה. בוועידת ישראל ללכידות חברתית של הליגה נגד השמצה סיפרה שקד כי "בימים האחרונים התחלנו לשמוע הצעה של 'בואו נלך להורדת ידיים', זוג או פרט, ראש בראש, כמו שקרה בעבר - בחירה ישירה". שקד הדגישה כי "הכנסת הזאת לא תתפזר, ויהיו שני פתקים: האחד בנימין נתניהו, השני בני גנץ ויבחרו אזרחי ישראל מי הם רוצים שיהיה נוח להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully