וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף למשבר: שני העצורים הירדנים שוחררו והושבו למדינתם

האזרחים הירדנים היבה א-לבדי ועבד א-רחמן מרעי שוחררו מהמעצר שבו שהו בארץ מאוגוסט. העצירים חצו את הגבול בגשר אלנבי ונמסרו לשלטונות בירדן. עשרות ירדנים, ביניהם ההורים של העצורים, קיבלו את פניהם במעבר הגבול. "כל העם הירדני עמד לצידם, זה נצחון גדול", בירך אביה

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

האזרחים הירדנים היבה א-לבדי ועבד א-רחמן מרעי שוחררו היום (רביעי) ממתקן המעצר בישראל, ושבו לירדן לאחר חודשים ארוכים. העצירים הועברו הבוקר לגשר אלנבי, שם הועברו מלוחמי יחידת נחשון של שירות בתי הסוהר לידי כוחות צה"ל, ולאחר מכן נמסרו לשלטונות בירדן.

א-לבדי בת ה-32 נעצרה במעבר אלנבי, הנמצא מזרחית ליריחו, בחודש אוגוסט בחשד לעבירות ביטחוניות. כוחות הביטחון ייחסו לה ניסיונות לגייס לוחמים לשורות חיזבאללה באיו"ש. מפקד פיקוד מרכז החליט להוציא לה צו מעצר מנהלי למשך כחצי שנה וא-לבדי, שהכחישה את החשדות נגדה, פתחה בשביתת רעב בעקבות הצו. מרעי נעצר אף הוא בחודש אוגוסט האחרון במעבר אלנבי, בעת שעשה את דרכו לחתונה משפחתית בגדה, לטענתו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מודה מאוד למלך". היבה עם משפחתה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בירדן קיבלו את פניהם של שני העצורים עשרות בני אדם במעבר הגבול. בין מקבלי הפנים היו גם הוריהם של שני העצורים, הם אחזו בשלטי תמיכה ובלונים. עם שחרורה אמרה א-לבדי כי היא "מודה מאד למלך, השבח לאל". אביה בירך על חזרת ביתו, ואמר כי "כל העם הירדני עמד לצידם, זה נצחון גדול של ירדן". הוא הוסיף "תודה לכל מי שעמד לצידנו, זוהי שמחה גדולה". לאחר קבלת הפנים הועברה היבה באמבולנס לבדיקות רפואיות בבית החולים.

שר החוץ הירדני הבהיר את תחושותיו בטוויטר. הוא כתב: "השבח לאל ששבו בשלום, אללה שמר על ירדן שלנו מולדת הטוב, ואת העם הטוב ואת הוד מלכותו המלך עבדאללה השני". סופיאן קודאה, לשעבר דובר משרד החוץ, השיב לו: "השבח לאל ריבון העולמים" והוסיף את התגית "הרם ראשך אתה ירדני".

עוד בוואלה!

מעבודה בבנק לשירות בחיזבאללה? החשודה שמעצרה הצית משבר עם ירדן

לכתבה המלאה
שחרור עבדול רחמן מירי במעבר גשר המלך חוסין ליד עמאן. רויטרס
"שמחה גדולה". תושבים מברכים את עבד א-רחמן מרעי בגבול/רויטרס

בזמן מעצרם של השניים, התפתח משבר מדיני בין המדינות. ירדן השיבה את השגריר שלה בישראל, להתייעצויות בעמאן. בנוסף לכך, לפני כשבועיים נעצר אזרח ישראלי שחצה את הגבול לירדן. בשלב הראשון, אמר יו"ר הוועדה לענייני חוץ בפרלמנט הירדני כי ניתן להשתמש בישראלי שנעצר בירדן כקלף מיקוח בהחזרת שני האזרחים הירדניים העצורים בישראל.

עם זאת, בישראל לא קיבלו כל מסר מהשלטונות בירדן שקושר בין שחרור האסירים הירדנים העצורים במעצר מנהלי בישראל לבין האזרח הישראלי שנעצר לאחר שחצה את הגבול לירדן. במשרד החוץ אמרו כי האירוע של חציית הגבול על ידי האזרח הישראלי הוא אירוע פלילי בעיקרו, ולא חריג.

(עדכון ראשון 11:37)

שחרור היבה לבאדי נראית עבמעבר גשר המלך חוסין סמוך לעמאן. רויטרס
"כל העם הירדני עמד לצידם". היבה מתקבלת בגבול ירדן/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היבה א-לבדי עוברת בדיקות בבית החולים, לאחר שהגיעה לירדן/מערכת וואלה!, צילום מסך
שחרור עבדול רחמן מירי במעבר גשר המלך חוסין ליד עמאן. רויטרס
עבד א-רחמן מרעי מתראיין עם שחרורו במעבר הגבול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully