וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: תושב מזרח י-ם לא הואשם בהמתה של הנערה בת ה-17

הפרקליטות האשימה את מאג'ד עליאן עבירה פחותה של הדחת קטין לשימוש בסם. הנערה מרים פרץ נמצאה כשהיא ללא רוח חיים בביתו של אליאן לפני כשבועיים בבית צפאפא. אחיה של הנערה זעם על ההחלטה: "אם לא מאשימים אותו ברצח - זה מזעזע"

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

הפרקליטות הגישה היום (רביעי) כתב אישום בפרשת מותה של מרים פרץ בת ה-17 נגד תושב בית צפאפא מאג'ד עליאן, בגין הדחת קטין לשימוש בסם במקום עבירה חמורה יותר של המתה. הפרקליטות עדכנה על כך את עורך הדין של המשפחה איתמר בן גביר, שהביע כעס על ההחלטה. גופתה של פרץ בת ה-17 נמצאה בביתו של עליאן לפני כשבועיים לאחר שנעדרה במשך זמן רב. ההחלטה להעמיד אותו לדין בגין עבירה פחותה פורסמה לראשונה בוואלה! NEWS.

בכתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים נכתב כי הנאשם הגיע לתחנה למכירת סמים ליד התחנה המרכזית בתל אביב, וזאת על מנת לרכוש סמים מסוכנים מסוג הרואין ומתאמפטאמין. בסמוך לתחנת הסמים פגש הנאשם בפרץ. הנערה ביקשה מעליאן שירכוש עבורה סמים, מפני שמסרבים למכור לה. המנוחה נתנה לנאשם סכום כסף, והנאשם נכנס לתחנת הסמים ורכש שתי מנות סם מסוג הרואין. לאחר מכן, לקח הנאשם את פרץ לגן ציבורי סמוך, ושם נתן לה מנה אחת של הרואין ומנה אחת של מתאמפטאמין.

מרים פרץ בת ה17. דוברות משטרת ישראל
מרים פרץ בת ה-17/דוברות משטרת ישראל

לאחר מכן נתנה פרץ לנאשם כסף נוסף על מנת שיקנה מנה נוספת של סם מסוג הרואין, הנאשם לקח את המנוחה למלונית על מנת לשהות שם את הלילה. לאחר מכן עזבו הנאשם והמנוחה את המלונית ונסעו באוטובוס לירושלים. בסמוך לשעה 1:00 לפנות בוקר הם הגיעו לבית משפחתו של הנאשם בבית צפאפא, שם נתן הנאשם למנוחה מנת סם נוספת מסוג הרואין, וכן השתמש בעצמו. כשתי דקות לאחר מכן התחילה המנוחה לרעוד ולהקפיץ את ידיה, למשך כמה שניות.

בהמשך נכתב כי כעבור כמה דקות הלכו הנאשם ופרץ לישון. זמן מה לאחר מכן יצא עליאן מהחדר כדי להשיג מנת סם נוספת, במועד שאינו ידוע במדויק למאשימה, בעת שהיא כבר היתה מתה.

עו"ד שרית רייך אבניאל מפרקליטות מחוז ירושלים אמרה כי "כתב האישום שהגישה היום פרקליטות מחוז ירושלים מבטא את החומרה היתרה באספקת סמים מסוכנים לקטינים, אוכלוסייה חשופה ופגיעה במיוחד, ואת הסיכון הרב בחשיפת נערים וצעירים לשימוש בסמים. בהתאם לכך ייחד המחוקק עבירה שעונשה עד 25 שנות מאסר למעשה זה של אספקת סמים לקטינים".

עוד בוואלה!

החשד התחזק: הוארך מעצר החשוד בהדחה לסמים של הנערה שמתה בי-ם

לכתבה המלאה
הארכת מעצר - מאג'ד עליאן החשוד בהמתה בקלות דעת ולשידול קטינה לשימוש בסמים, השלום ירושלים, 30 באוקטובר 2019. רוני כנפו
גופתה נמצאה בביתו בבית צפאפא. עליאן/רוני כנפו

"המשפחה מאוכזבת שהפרקליטות לא ייחסה בשלב זה עבירת המתה לנאשם", אמר עו"ד בן גביר. "יחד עם זאת, בשיחה עם הפרקליטים המטפלים בתיק ובהם סגן פרקליט מחוז ירושלים ארז פדן, עו"ד שרית רייך, נמסר לי מפורשות שהם בוחנים אפשרות זו וממתינים לתוצאות של בדיקות". הוא הוסיף כי "המשפחה מצפה שהבדיקות יגיעו במהרה".

בנוסף לכך הבהיר בן גביר כי "לא ננוח ולא נשקוט עד שהרוצח הזה יבוא על עונשו, המשפחה תלווה את התיק ותעשה הכל על מנת שפושע שלקח נערה, הדיח אותה, סימם אותה ואף גרם למותה, לא יתחמק מעונש". יוסף פרץ, אחיה של מרים אמר כי "אם לא מאשימים אותו ברצח זה מזעזע. לא המתה אפילו, צריך רצח. זה חטא על פשע".

"רצח לכל דבר ועניין"

בדיון להארכת מעצרו של החשוד בני משפחתה של פרץ צעקו לעברו, ואחיה אף כינה אותו "רוצח". בתום הדיון, ביציאה מבית המשפט, התפתחה קטטה בין קרובי פרץ לקרוביו של עליאן. בעקבות זאת עוכבו כמה מהם.

"הבן אדם הזה רוצח, רוצח מתועב. רצח אותה לכל דבר ועניין", האשים יוסף פרץ, אחיה של מרים. הוא הביא לילדה בת 17 סמים מסוג הירואין, נתן לה מנת יתר. היה איתה 24 שעות ולא שאל איפה המשפחה שלה, לא אמר בואי נתקשר אליה. ראה אותה גוססת והפקיר אותה וברח. והיום המשפחה שלו באה וצועקת עלינו. הבן אדם הזה רוצח והוא מתכנן את הרצח הזה. לא הייתה לו בכלל הבעה של חרטה".

(עדכון ראשון: 11:30)

  • עוד באותו נושא:
  • המתה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully