וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם סורי: ישראל וארה"ב אחראיות לתקיפה - נלמד אותן לקח שלא ישכחו

9.9.2019 / 23:19

קרוב ליממה אחרי סדרת התקיפות בגבול סוריה-עיראק, גורם צבאי סורי מסר לרשת אל-מיאדין כי מדובר בחציית קו אדום. לטענתו לא היו נפגעים בתקרית, אף שעל פי דיווחים נהרגו לפחות 18 מלוחמי המיליציות הפרו-איראניות. נסראללה: "אנחנו בעיצומה של מערכה גדולה"

תקיפה מסתורית בגבול סוריה-עיראק תקיפה לילית של מתקן צבאי באל-בוכאמלל; כ-18 לוחמים מהכוחות האיראניים נהרגו/אתר רשמי

ישראל וארצות הברית אחראיות לתקיפה שהתרחשה הלילה בסוריה, בסמוך לגבול עיראק - כך אמר הערב (שני) גורם צבאי סורי לרשת אל-מיאדין. הוא הבהיר כי "נלמד אותם לקח שלא ישכחו אם התוקפנות הזו תחזור על עצמה". עוד הוסיף הגורם כי ישראל וארצות הברית "נושאות באחריות על הפעולות התוקפניות האלו", שלדבריו מהוות "חציית קו אדום".

לטענתו, המקום שהותקף היה בסיס סורי שהיה תחת בנייה לטובת שהיית כוחות המשטר ובעלי בריתו הרחק מאזורי מגורים, וכי הוא היה ריק בעת התקיפה. עוד טען שלא היו נפגעים, בניגוד לדיווחים השונים. הגורם טען עוד כי ישראל השתמשה במרחב האווירי של ירדן לצורך התקיפה, בסיוע הכוחות האמריקניים השוהים באזור א-תנף, שנמצא בסמוך למשולש הגבולות עם ישראל ועם ירדן.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, 9 בספטמבר 2019. צילום מסך
"אנחנו עם שלא מושפע ממצור, מסנקציות, מרעב ומעוני". נסראללה, הערב/צילום מסך

במקביל, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר כי "אנחנו בעיצומה של מערכה גדולה" על רקע האירועים האחרונים באזור. בנאום שנשא לרגל חג העשוראא השיעי, אמר כי ארצות הברית וישראל מנסות "לכתר את המחנה שלנו". הוא הוסיף: "אנחנו אומרים לנתניהו ולטראמפ הלילה ומחר (העשוראא) כי אנחנו עם שלא מושפע ממצור, מסנקציות, מרעב ומעוני".

עוד בוואלה!

צילומי הלוויין חושפים: תוצאות התקיפה הלילית בגבול סוריה-עיראק

לכתבה המלאה

ברקע הפרסומים בנוגע לסדרת התקיפות, דוח מודיעין של חברת אימג'סאט אינטרנשיונל (ImageSat International - ISI), חברת הלוויינים ופתרונות המודיעין, חשף הערב תצלומי לוויין ובהם תוצאות התקיפה המיוחסת לישראל. המתחם שהותקף הוא הבסיס הצבאי האיראני שתכננה איראן להקים בגבול סוריה-עיראק וצפוי היה לאכלס אלפי חיילים, כפי שנחשף בפרסום של ISI ו-Fox News ב-3 בספטמבר.

אותו המתקן שהושמד בתקיפה הלילית, תוכנן לשמש לאימונים עבור המיליציות השיעיות באזור. על פי הדיווחים, הקמת המתקן שקיבל את השם "מתחם האימאם עלי", אושרה על ידי צמרת משטר האייתולות בטהראן ובוצעה על ידי כוח קודס.

המתקן נמצא כחמישה ק"מ מערבית למעבר הגבול הרשמי אל-בוכמאל (שאינו פעיל) בין עיראק לסוריה, וסמוך למתחם שיהווה לטענת החברה מעבר גבול נוסף, בשליטה איראנית, בין עיראק לסוריה. החברה מדגישה כי השיוך של האתר לאיראן מתבסס על דיווחי Fox News. באותו מתחם תכננו האיראנים לאחסן טילים מונחי-מסלול בחמישה מבנים חדשים המוקפים בסוללות עפר, ועשרה מחסנים נוספים עם פחות הגנה חיצונית ותשתית נוספת לאחסון טילים.

דוח מודיעין של חברת אימג'סאט אינטרנשיונל (ImageSat International - ISI), חברת הלוויינים ופתרונות המודיעין. (ImageSat International (ISI, אתר רשמי
תוצאות תקיפת הבסיס הצבאי האיראני בגבול סוריה-עיראק/אתר רשמי, (ImageSat International (ISI
דוח מודיעין של חברת אימג'סאט אינטרנשיונל (ImageSat International - ISI), חברת הלוויינים ופתרונות המודיעין. (ImageSat International (ISI, אתר רשמי
תוצאות תקיפת הבסיס הצבאי האיראני בגבול סוריה-עיראק/אתר רשמי, (ImageSat International (ISI

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, כלי טיס שזהותם לא ידועה עד כה אחראים לסדרת התקיפות שהתרחשו בסמוך לעיר הגבול אל-בוכמאל שבמזרח סוריה. ברשת "אל-ערביה" הסעודית דווח הלילה כי היעדים שהותקפו היו בתוך העיירה וכי בין המיליציות שנפגעו בתקיפה היו גם פעילים מקומיים של חיזבאללה.

האזור שהותקף משמש למעבר כוחות של מיליציות שיעיות הנאמנות לאיראן אל תוך סוריה, שם הן נלחמות לצדו של הנשיא בשאר אסד. בישראל חוששים כי טהראן מתכננת להקים נתיב יבשתי משטחה ועד ללבנון, שדרכו היא תוכל להבריח אמצעי לחימה מתקדמים. בשבועות האחרונים אירעו סדרת תקיפות מסתוריות גם בשטחה של עיראק, נגד המיליציות השיעיות, שחלקן יוחסו לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully