וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: 18 לוחמים מהכוחות האיראניים נהרגו בתקיפות בסוריה

9.9.2019 / 9:19

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי כלי טיס לא מזוהים תקפו עמדות באזור העיר אל-בו כמאל, הסמוכה לגבול עם עיראק

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

לפחות 18 לוחמים משורות הכוחות האיראניים והמיליצות השיעיות הנאמנות להם נהרגו בתקיפה הלילה בגבול סוריה-עיראק - כך דיווח היום (שני) הארגון הסורי לזכויות אדם. לפי הארגון, כלי טיס שזהותם לא ידועה עד כה אחראים לסדרת התקיפות שהתרחשו בסמוך לעיר הגבול אל-בו כמאל שבמזרח סוריה. ברשת "אל-ערביה" הסעודית דווח הלילה כי היעדים שהותקפו היו בתוך העיירה וכי בין המיליציות שנפגעו בתקיפה היו גם פעילים מקומיים של חיזבאללה.

האזור שהותקף משמש למעבר כוחות של מיליציות שיעיות הנאמנות לאיראן אל תוך סוריה, שם הן נלחמות לצדו של הנשיא בשאר אסד. בישראל חוששים כי טהראן מתכננת להקים נתיב יבשתי משטחה ועד ללבנון, שדרכו היא תוכל להבריח אמצעי לחימה מתקדמים. בשבועות האחרונים אירעו סדרת תקיפות מסתוריות גם בשטחה של עיראק, נגד המיליציות השיעיות, שחלקן יוחסו לישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז לכך בכמה מקרים בשבועות האחרונים, וביום חמישי הוא נפגש עם שר ההגנה של ארצות הברית מארק אספר בלונדון כדי לדון על האיומים הנשקפים מצד איראן. הוא צפוי להיפגש בהמשך השבוע גם עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שמגבה את משטרו של אסד ומשתף פעולה עם איראן בלחימה במורדים, אך ישראל מתאמת את פעולותיה בסוריה עם מוסקבה כדי להימנע מתקריות.

חיזבאללה הקים אתר המיועד לייצור והסבת טילים מדויקים בבקאע הלבנוני. אמיר בוחבוט
תמונת לוויין של המתחם באזור הגבול/אמיר בוחבוט

לפני כשבוע פורסם כי תצלומי לוויין על ידי חברת ImageSat וגורמי מודיעין מערביים חשפו שאיראן פועלת להקים בסוריה בסיס צבאי חדש שיאכלס אלפי חיילים. מהתצלומים עולה כי המתקן, שהוקם סמוך לגבול עם עיראק צפוי לשמש לאימונים עבור המיליציות השיעיות באזור. על פי הדיווחים, הקמת המתקן אושרה על ידי צמרת משטר האייתולות בטהראן ובוצעה על ידי כוח קודס והשלמתו הייתה אמורה להסתיים בתוך כמה חודשים.

איראן והמיליציות השיעיות באזור משתמשות בכאוס השורר בשטח סוריה בעקבות מלחמת האזרחים המתקיימת במדינה, כדי לחזק את נוכחותן באזור. בחודש מאי דווח ברשת פוקס כי איראן בונה מעבר גבול בין עיראק וסוריה, לא רחוק מהבסיס החדש, אך זה הופצץ ותשתיותיו נפגעו קשה.

המתיחות בין ישראל וחיזבאללה גברה בשבועות האחרונים, בין היתר בעקבות תקיפת צה"ל שסיכלה פיגוע רחפנים שתכנן כוח קודס האיראני בסוריה, שנועד לפגוע במטרות ישראליות. בתקיפה נהרגו שני פעילי חיזבאללה. כמו כן, באותו לילה אירע פיצוץ בלבנון, אותו ייחס הארגון השיעי לישראל. בתגובה לתקיפות אלו פתחו בחיזבאללה בירי לעבר כלי רכב צבאי בצפון, אולם לא היו נפגעים לכוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully