וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בסוריה: יעדים של מיליציות פרו-איראניות הותקפו סמוך לגבול עיראק

אבי יששכרוף, יפעת רוזנברג וסוכנויות הידיעות

9.9.2019 / 6:30

בכלי תקשורת מקומיים דווח על סדרת פיצוצים בעקבות תקיפה של כלי טיס לא מזוהים בעיירה אל-בוכמאל. לפי הדיווחים, כמה חמושים נהרגו בתקיפה, בהם גם פעילי חיזבאללה. עם זאת, טרם ידוע מי עומד מאחורי המתקפה

צילום: דובר צה"ל, טוויטר, עריכה: ניר חן

תקיפה בגבול סוריה-עיראק - כל הפרטים

  • דיווח: סדרת פיצוצים אירעה במחוז דיר א-זור בסוריה
  • לפי הדיווח, התקיפות כוונו למפקדות מיליציות פרו-איראניות
  • אל-ערביה: כמה חמושים נהרגו, בהם פעילי חיזבאללה
  • חיזבאללה: הפלנו מל"ט ישראלי בדרום לבנון

סדרת פיצוצים אירעה הלילה (שני) סמוך לעיירה אל-בוכמאל שבמחוז דיר א-זור בסוריה - כך דווח בארגון הסורי לזכויות אדם ובכלי תקשורת ערביים. לפי הדיווח, התקיפות שאירעו בסמוך לגבול סוריה-עיראק, כוונו ככל הנראה אל מפקדות של מיליציות עיראקיות, המקורבות לאיראן. ברשת "אל-ערביה" דווח כי היעדים שהותקפו היו בתוך העיירה וכי בין המיליציות שנפגעו בתקיפה היו גם פעילים מקומיים של חיזבאללה. לפי חלק מהמקורות, כמה חמושים נהרגו בתקיפה. בשלב זה לא ידוע מי עומד מאחורי התקיפות.

בהמשך טענו בחיזבאללה כי פעילי הארגון הפילו מל"ט ישראלי ליד הכפר ראמיה שבדרום לבנון. לפי הודעת הארגון, כלי הטיס חצה את הגבול לכיוון הכפר ונמצא בידי הלוחמים. זאת לאחר שכמה שעות קודם לכן נמצאה גופתו של בכיר חיזבאללה לשעבר, עלי חאתום, בדירתו בביירות. נסיבות מותו של חאתום לא ידועות, אך בעיתון "א-נהאר" צוטטו גורמים שפסלו את האפשרות לפיה מדובר בניסיון חיסול.

תמונה מתקיפה בפאתי דמשק, 24 באוגוסט 2019. צילום מסך
ידוע על כמה חמושים שנהרגו בתקיפה. תקיפה בסוריה/צילום מסך

לפני כשבוע פורסם כי תצלומי לוויין על ידי חברת ImageSat וגורמי מודיעין מערביים חשפו שאיראן פועלת להקים בסוריה בסיס צבאי חדש שיאכלס אלפי חיילים. מהתצלומים עולה כי המתקן, שהוקם סמוך לגבול עם עיראק צפוי לשמש לאימונים עבור המיליציות השיעיות באזור. על פי הדיווחים, הקמת המתקן אושרה על ידי צמרת משטר האייתולות בטהראן ובוצעה על ידי כוח קודס.

מומחים מחברת הלוויינים "אימאג' סט אינטרנשיונל", שסקרו את התמונות, אמרו כי בפרויקט שקיבל את השם "מתחם האימאם עלי", ניתן לאכסן טילים מונחי-מסלול בחמישה מבנים חדשים המוקפים בסוללות עפר. בחלק הצפון-מערבי של האתר ניתן לראות בתמונות עשרה מחסנים נוספים עם פחות הגנה חיצונית ותשתית נוספת לאכסון טילים.

על פי המומחים, עבודות הבנייה אמורות להסתיים במהלך החודשים הבאים, והבסיס יהיה כשיר לפעילות מבצעית זמן קצר לאחר מכן. עוד אמרו מומחי הביטחון כי זו הפעם הראשונה שהצבא האיראני בונה בסיס בסדר גודל כזה מאפס בסוריה, וכי פחות מ-300 ק"מ משם מוצבת עמדת צבא ארצות הברית. בחודשים האחרונים יוחסו לישראל תקיפות של מתקני צבא איראניים בסוריה, בהן על פי הדיווחים השמידה מבנים ששימשו לאכסון כלי נשק וכוחות.

עוד בוואלה!

יועמ"ש הכנסת נגד חוק המצלמות: "אינו חוקתי בעיתוי הנוכחי"

לכתבה המלאה
חיזבאללה הקים אתר המיועד לייצור והסבת טילים מדויקים בבקאע הלבנוני. אמיר בוחבוט
תמונות הלוויין של הבסיס בסוריה/אמיר בוחבוט

איראן והמיליציות השיעיות באזור משתמשות בכאוס השורר בשטח סוריה בעקבות מלחמת האזרחים המתקיימת במדינה, כדי לחזק את נוכחותן באזור. בחודש מאי דווח ברשת פוקס כי איראן בונה מעבר גבול בין עיראק וסוריה, לא רחוק מהבסיס החדש, אך זה הופצץ ותשתיותיו נפגעו קשה.

המתיחות בין ישראל וחיזבאללה גברה בשבועות האחרונים, בין היתר בעקבות תקיפת צה"ל שסיכלה פיגוע רחפנים שתכנן כוח קודס האיראני בסוריה, שנועד לפגוע במטרות ישראליות. בתקיפה נהרגו שני פעילי חיזבאללה. כמו כן, באותו לילה אירע פיצוץ בלבנון, אותו ייחס הארגון השיעי לישראל. בתגובה לתקיפות אלו פתחו בחיזבאללה בירי לעבר כלי רכב צבאי בצפון, אולם לא היו נפגעים לכוחות.

(עדכון ראשון: 04:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully