וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: כל העולם ראה את ישראל מפחדת, הפעולה באביבים הצליחה

מזכ"ל חיזבאללה הציג את ירי טילי הנ"ט לאביבים כהישג ואמר שמדובר ב"נקמה בכמה חזיתות" שהשפילה את ישראל. "מאז האיום שלי - היא פינתה את כל הבסיסים", לגלג נסראללה וטען שתקיפת צה"ל הייתה "כישלון". הארגון חשף תיעוד מרגעי שיגור טילי הנ"ט לעבר הרכב הצבאי בגבול

עריכה: אביעד בללי

התקרית בצפון - עדכונים אחרונים:

  • נסראללה: "התקיפה של ישראל בביירות הייתה כישלון"
  • פורסם תיעוד מרגעי שיגור הטילים לעבר הרכב הצבאי באביבים
  • נתניהו: "האיש בבונקר בביירות יודע בדיוק למה הוא בבונקר"
  • גורם ביטחוני בכיר: פעלנו ב-24 שעות בכמה זירות

בתגובה ראשונה לאירועים האחרונים בגבול לבנון, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר היום (שני) כי "התקיפה של ישראל ביירות הייתה כישלון". את ירי טילי הנ"ט לעבר אביבים הוא כינה כ"נקמה בכמה חזיתות, כולל צבאית ופסיכולוגית". לדבריו, "המבצע עצמו למרות איומי ישראל הוא הישג. כל העולם ראה את ישראל מפוחדת ומודאגת, זאת השפלה".

בנוסף לכך, נסראללה שיבח את צבא לבנון ואת אזרחי לבנון על תמיכתם ונחישותם. "אני מצדיע ללוחמי ההתנגדות שהיו במוכנות מלאה במשך שמונה ימים כדי לנקום על התוקפנות של ישראל", אמר מזכ"ל חיזבאללה. "אני מודה לכלי התקשורת בלבנון על הכיסוי שלהם ש'הפריך את השקרים' של ישראל. אנחנו מודים ללוחמי ההתנגדות שמשנים את המשוואות באזור בזכות המאמצים שלהם".

נאומו של נסראללה שודר שעות ספורות אחרי שהארגון השיעי פרסם ברשת "אל-מנאר" תיעוד מרגעי תקיפת כוח הסיור של צה"ל בגבול. במהלך התיעוד נראה זיהוי הרכב הצבאי של צה"ל והמעקב אחריו. לאחר מכן, נראה שיגור טילי הנ"ט לעברו והפיצוץ שנראה במקום הפגיעה.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה במהלך נאומו. אתר רשמי
"תקיפת ישראל הייתה כישלון". נסראללה/אתר רשמי
אל מנאר - תיעוד התקרית באביבים 2 בספטמבר 2019. אתר רשמי
תיעוד תקיפת חיזבאללה על הרכב הצבאי/אתר רשמי

לדברי נסראללה, ההישג הגדול ביותר של חיזבאללה היא העובדה שהמשימה הושלמה למרות כל האיומים של ישראל כי היא תגיב בצורה קשה. הוא לגלג על ההכנות שנעשו בישראל לפני התקיפה, ככל הנראה בניסיון לתרץ את העובדה שלא היו נפגעים.

"ישראל פינתה את כל בסיסיה ומוצביה בגבול עם לבנון מאז האיום שלי בשבוע שעבר", אמר נסראללה. "אמרתי לישראלים להתרחק, אבל הם ברחו לגמרי. כל העולם ראה את ישראל מפוחדת וחוששת, זאת השפלה. מהצד השני, צבא לבנון, לוחמי ההתנגדות ותושבי לבנון נותרו בעמדותיהם וביישוביהם. זה כבוד".

הוא ציין את העובדה שהמתקפה התרחשה באמצע היום, ולא בלילה, כעדת להצלחת המבצע "חרף האיומים של ישראל ושל ארצות הברית". נסראללה טען כי המתקפה "שברה את הקווים האדומים" שהציבה ישראל מפני כל מתקפה מעבר לגבול. "המסר לישראל היה שאם תתקפו, אז כל הגבול והכוחות שלהם יהיו בסכנה. זהו שלב חדש, אין לנו יותר קווים אדומים", הזהיר. כמו כן, הוא שב ואיים לפעול נגד כלי טיס של ישראל בשמי לבנון. "אמרנו שננקום", הוסיף. "זה מייצג את עוצמת ההתנגדות".

"האיש בבונקר בביירות יודע בדיוק למה הוא בבונקר"

במהלך התקרית, חוליית חיזבאללה שיגרה מטווח של ארבעה קילומטרים מטח של שלושה עד ארבעה טילי נ"ט שפגעו במוצב ורכב מסוג "זאב-בולנס". אף שלא היו נפגעים, בחיזבאללה טענו כי הצליח לפגוע בחיילים. דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, מסר כי צה"ל תקף את החולייה שביצעה את הירי ואף תקף בירי מאה פגזי ארטילריה ובאמצעות מסוקי קרב בדרום לבנון. "חיזבאללה ניסה לאורך זמן לתקוף אך ההיערכות של הכוחות שלנו היתה טובה", הוסיף דובר צה"ל. "הוא לא מימש את כוונות הפיגוע".

בצילום לאחר תקרית הירי נראה מסוק מפנה לכאורה חיילים פצועים לבית החולים רמב"ם, במה שהתברר כ"הונאת אויב" שביצע צה"ל כדי לגרום לו לחשוב שנפגעו חיילים. בתיעוד מהפינוי החיילים נראים כשהם חבושים ומכוסים בדם. הם הורדו מהמסוק באלונקה ואולם מתברר כי שוחררו מבית החולים לאחר שהושגה רגיעה בגזרת הצפון - ללא כל פגע. צה"ל הודיע תחילה כי "היו מספר פגיעות", ואולם מאוחר יותר הדגיש כי "לא היו נפגעים בתקרית הירי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עקץ מוקדם יותר את נסראללה. "פעלנו אתמול בנחישות ובאחריות. שמרנו על ביטחון אזרחינו וגם על שלום חיילינו. האיש בבונקר בביירות יודע בדיוק למה הוא בבונקר", אמר בסרטון שפרסם. "אנחנו נמשיך לעשות כל מה שצריך כדי לשמור על ביטחון ישראל - בים, ביבשה ובאוויר, ואנחנו גם נמשיך לפעול נגד האיום של הטילים המדויקים".

רסיסי טילי הנט של חיזבאללה. אתר רשמי
רסיסי טיל הנ"ט של חיזבאללה/אתר רשמי

גורם ביטחוני בכיר אמר היום כי "בימים האחרונים היינו מוקפים בכמה זירות. שמעתי מגורמים זרים. היינו צריכים לפעול בטווח של 24 שעות בכמה זירות, ותכננו מה נעשה". הגורם הביטחוני הבכיר הוסיף כי סדר העדיפויות של מערכת הביטחון השתנה לאור איום הטילים המדויקים המתפתח באזור - שהפך לשני בחשיבותו אחרי הגרעין האיראני.

מוקדם יותר הרמטכ"ל אביב כוכבי נפגש עם מפקד יוניפי"ל, גנרל סטפנו דה קול, ואמר לו כי "לבנון ויוניפי"ל צריכות להביא להפסקתו של פרויקט דיוק הטילים של איראן וחיזבאללה בלבנון וליישם באופן הדוק את החלטה 1701 של מועצת הביטחון. המצב היום הוא מצב שלא ניתן להשלים איתו".

(עדכון ראשון: 18:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully