וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתינו על הגבעות - ופספסו: מצוד טילי הנ"ט הכושל של חיזבאללה

2.9.2019 / 12:57

לוואלה! NEWS נודע שחוליות הנ"ט ארבו לרכב הצבאי 500 מטר משער קיבוץ יראון. הם ניסו לצוד את הרכב הממוגן ולבצע התקפה שנייה - אך הוא הצליח להתחמק. גורמי ביטחון: "האירוע לא הסתיים בנס - הייתה פה מחשבה". הרמטכ"ל ליוניפי"ל: "הביאו להפסקת פרויקט דיוק הטילים"

צילום: שלומי גבאי, רויטרס; עריכה: ניר חן

חוליות נ"ט של חיזבאללה המתינו אתמול על הגבעות הסמוכות לגבול והשקיפו על התנועה בכביש הצפון - כך אמרו היום (שני) גורמי ביטחון. סמוך לשעה 16:15 הם הבחינו ברכב הצבאי הממוגן שנע לאורך הכביש במרחק של 500 מטרים משער הכניסה לקיבוץ יראון, שיגרו לעברו שני טילי נ"ט ופספסו. הגורמים התעקשו שלא היה לחיזבאללה סיכוי לפגוע בחיילי צה"ל מאחר והרכב היה ממוגן באופן משופר מאוד.

פעילי חיזבאללה, מודעים לעובדה ששימוש בטיל הנ"ט חושפת אותם למודיעין והתצפיות של צה"ל, שהפעיל מערך שלם בשטח כדי לאתר כל אירוע חריג, החליטו "לצוד" את הרכב הצבאי ולתקוף בשנית.

הרכב המשיך במהירות במעלה הכביש החד ובמרחק של עשרות מטרים מהכניסה לקיבוץ יראון, תוך שהוא מנסה לחמוק מטילי הנ"ט. החוליה שיגרה לעברו שוב שני טילים שפגעו בכביש, אך גרמו נזק קל יחסית לרכב, ככל הנראה מרסיסים. במקביל, התפתחה שריפה בשטח שמפריד בין כביש הצפון לקיבוץ.

חבלני משטרה בוחנים את הזירה בכביש הצפון החדש בכניסה העורפית לקיבוץ יראון, 2 בספטמבר 2019. שלומי גבאי
חבלני משטרה בצפון, היום/שלומי גבאי
"אם חיזבאללה היה רוצה לפגוע בקיבוץ הוא היה יודע איך לעשות את זה"

לדברי גורמי הביטחון, "אם חיזבאללה היה רוצה לפגוע בבתי התושבים בקיבוץ הוא היה יודע איך לעשות את זה אבל הוא התכוון להרוג חיילים, כמו שהבטיח נסראללה. האירוע לא באמת הסתיים ככה בנס. הרבה מחשבה הייתה פה, הרבה תכנון".

יחד עם זאת, הגורמים דחו את טענות התושבים שחלק מהטילים נפלו בקיבוץ. "ההתקפה על הרכב הייתה כל כך קרובה שהדי הפיצוצים נתנו תחושה לתושבים שהפגיעות היו בקיבוץ. אבל באחריות - לא הייתה שום פגיעה בקיבוץ, ולפי הבנה שלנו לא הייתה שום כוונה לפגוע באזרחים. הירי בוצע על רכב צבאי".

עוד בוואלה!

"לא רואים כאן עתיד": חשש בצפון מפגיעה בחקלאות ובתיירות אחרי הירי

לכתבה המלאה
חבלני משטרה בוחנים את הזירה בכביש הצפון החדש בכניסה העורפית לקיבוץ יראון, 2 בספטמבר 2019. שלומי גבאי
פעילי חיזבאללה החליטו "לצוד" את הרכב הצבאי. חבלני משטרה בכניסה לקיבוץ יראון, היום/שלומי גבאי

בשעות האחרונות פתחו לוחמי יחידת יהל"ם וחבלני המשטרה בסריקות בשטח הסמוך לקיבוץ יראון. זאת במטרה לאסוף פריטים ולפענח בצורה מדויקת את השימוש באמצעי הלחימה בהם השתמשו פעילי חיזבאללה בהתקפה. החבלנים הצליחו לרכז עשרות פריטים שתועדו ועברו סריקה. לדברי גורם ביטחוני בשטח, "הפריטים יועברו לבחינה במעבדה".

הרמטכ"ל ליוניפי"ל: הביאו להפסקת פרויקט דיוק הטילים

בתוך כך, הרמטכ"ל אביב כוכבי נפגש אתמול עם מפקד יוניפי"ל, גנרל סטפנו דה קול, בפעם הראשונה מאז תחילת כהונתו. "צה"ל נמצא במוכנות למגוון תרחישים", אמר כוכבי. "לא מקבל פגיעה באזרחינו או בחיילינו, ולא נקבל את פרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה על אדמת לבנון".

עוד הוסיף כוכבי כי "לבנון ויוניפי"ל צריכות להביא להפסקתו של פרויקט דיוק הטילים של איראן וחיזבאללה בלבנון וליישם באופן הדוק את החלטה 1701 של מועצת הביטחון. המצב היום הוא מצב שלא ניתן להשלים איתו".

אתמול (א׳), נפגש ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי עם מפקד יוניפי״ל, גנרל סטפנו דל קול בפעם הראשונה מאז תחילת כהונתו, 2 בספטמבר 2019. דובר צה"ל
"לא ניתן להשלים עם המצב כיום". דה קול וכוכבי, אתמול/דובר צה"ל
חבלני משטרה בוחנים את הזירה בכביש הצפון החדש בכניסה העורפית לקיבוץ יראון, 2 בספטמבר 2019. שלומי גבאי
נזקי הרסיסים בכביש הצפון, היום/שלומי גבאי
כניסה לקיבוץ יראון, 2 בספטמבר 2019. שלומי גבאי
כוחות בכניסה לקיבוץ יראון, היום/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully