וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוויין חושף: איראן מקימה בסיס צבאי בגבול סוריה-עיראק

3.9.2019 / 18:05

מתקן צבאי הוקם בגבול שבין המדינות כך לפי דיווח בפוקס ניוז, והוא צפוי לאכלס אלפי חיילים ואף לשמש ככל הנראה את המיליציות השיעיות באזור. בניית המתקן אושרה על ידי ההנהגה האיראנית בטהראן ובוצעה ככל הנראה על ידי כוח קודס

חיזבאללה הקים אתר המיועד לייצור והסבת טילים מדויקים בבקאע הלבנוני. אמיר בוחבוט
תמונות הלוויין של הבסיס בסוריה/אמיר בוחבוט

איראן פועלת להקמת בסיס צבאי חדש שיאכלס אלפי חיילים - כך עולה מניתוח תצלומי לוויין על ידי חברת ImageSat וגורמי מודיעין מערביים. מהתצלומים עולה כי המתקן, שהוקם סמוך לגבול עם עיראק, צפוי לשמש לאימונים עבור המיליציות השיעיות באזור. על פי הדיווחים, הקמת המתקן אושרה על ידי צמרת משטר האייתולות בטהראן ובוצעה על ידי כוח קודס.

מומחים מחברת הלוויינים "אימאג' סט אינטרנשיונל" שסקרו את התמונות אמרו כי בפרוייקט, שקיבל את השם "מתחם האימאם עלי, ניתן לאכסן טילים מונחי-מסלול בחמישה מבנים חדשים המוקפים בסוללות עפר. בחלק הצפון-מערבי של האתר ניתן לראות בתמונות עשרה מחסנים נוספים עם פחות הגנה חיצונית ותשתית נוספת לאכסון טילים.

על פי המומחים, עבודות הבנייה אמורות להסתיים במהלך החודשים הבאים, והבסיס יהיה כשיר לפעילות מבצעית זמן קצר לאחר מכן. עוד אמרו מומחי הביטחון כי זו הפעם הראשונה שהצבא האיראני בונה בסיס בסדר גודל כזה מאפס בסוריה, וכי פחות מ-300 ק"מ משם מוצבת עמדת צבא ארצות הברית.

חיזבאללה הקים אתר המיועד לייצור והסבת טילים מדויקים בבקאע הלבנוני. אמיר בוחבוט
תמונות הלוויין של הבסיס בסוריה/אמיר בוחבוט

בחודשים האחרונים יוחסו לישראל תקיפות מתקני צבא איראניים בסוריה, בהן על פי הדיווחים היא השמידה מבנים ששימשו לאכסון כלי נשק וכוחות.

ביום חמישי שעבר חשף צה"ל את תשתית פרויקט הטילים המדויקים של חיזבאללה, ואת האופן שבו התכוון חיזבאללה להסב רקטות לטילים מדויקים. בשנים 2013-2015 בחסות מלחמת האזרחים בסוריה, החלה איראן בניסיונות להעברת טילים מדויקים מוכנים לשימוש מאיראן לארגון הטרור חיזבאללה דרך סוריה.

חיזבאללה הקים אתר המיועד לייצור והסבת טילים מדויקים בבקאע הלבנוני. אמיר בוחבוט
תמונות הלוויין של הבסיס בסוריה/אמיר בוחבוט

מרבית ניסיונות אלה סוכלו על ידי תקיפות שיוחסו לישראל, וחיזבאללה לא הצליח לעמוד ביעדי תוכניות דיוק הטילים. על רקע הכישלונות של איראן וחיזבאללה, הוחלט בשנת 2016 על שינוי מהותי בדרכי הפעולה: לא עוד ניסיונות של העברת טילים שלמים, אלא מעבר להסבה של רקטות קיימות לטילים מדויקים על אדמת לבנון, זאת באמצעות העברת רכיבי דיוק מאיראן ורקטות מהמכון למחקרים מדעיים "סרס" בסוריה.

למרות העיכוב בפרויקט הטילים המדויקים, יש בידי חיזבאללה עשרות לא רבות של טילים מדויקים ברמה של עשרה מטרים אך אין לה יכולות לייצור סדרתי של טילים מדויקים. עד היום לא הצליחו חיזבאללה ואיראן להקים מפעל על אדמת לבנון למרות שחשבו שמרחב לבנון מוגן מפני תקיפות.

חיזבאללה החל בהכשרת אתרים רבים ברחבי לבנון לקלוט ציוד שיהפוך למפעלים בעתיד, כולל בביירות, בשיתוף פעולה מלא של כוח קודס האיראני ומפקד גיס לבנון בכוח, חיג'אזי, שמתגורר בביירות עם משפחתו ומהווה יועץ קרוב מאוד ובכיר לנסראללה.

חיזבאללה הקים אתר המיועד לייצור והסבת טילים מדויקים בבקאע הלבנוני. אמיר בוחבוט
תמונות הלוויין של הבסיס האיראני בסוריה/אמיר בוחבוט

בשנתיים האחרונות לא הצליח חיזבאללה להגיע ליעדי התכנית מסיבות רבות שחלקן יוחס לפי פרסומים זרים לתקיפות ישראליות. הרוב המוחלט סוכל בדרך.

איראן והמיליציות השיעיות באזור משתמשות בכאוס הקיים בשטח סוריה עקב מלחמת האזרחים המתקיימת במדינה, כדי לחזק את נוכחותן באזור. בחודש מאי דווח ברשת פוקס כי איראן בונה מעבר גבול בין עיראק וסוריה, לא רחוק מהבסיס החדש, אך זה הופצץ ותשתיותיו נפגעו קשה.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully