וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר איראני: המתקפה של חיזבאללה - פעולת תגמול של ציר ההתנגדות

מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי אמר כי המדיניות של הארגון השיעי, הנתמך על ידי טהראן, "מבוססת על הגנה על האינטרסים של לבנון". בבחריין, החוששת מאיראן, גינו את חיזבאללה

צילום: שלומי גבאי ורויטרס, עריכה: טל רזניק

גורם בכיר באיראן אמר הערב (ראשון) כי המתקפה של חיזבאללה על ישראל בגבול לבנון הייתה "פעולת תגמול של ציר ההתנגדות". עלי שמחאני, מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, אמר כי כי המדיניות של הארגון השיעי, הנתמך על ידי טהראן, "מבוססת על הגנה על האינטרסים של לבנון".

התקרית היום, החריפה ביותר בין ישראל לחיזבאללה בשנים האחרונות, התרחשה אחרי תקיפת חיל האוויר בסוריה מוקדם יותר החודש והפיצוצים המסתוריים בביירות כמה שעות לאחר מכן. מזכ"ל הארגון חסן נסראללה הבטיח בשני נאומים שנשא מאז, האחרון שבהם אתמול, להגיב על "התוקפנות הישראלית" שלא נראתה כמותה, לדבריו, מאז תום מלחמת לבנון השנייה ב-2006.

נשיא איראן, חסן רוחאני במהלך ועידה בטהראן, איראן 26 באוגוסט 2019. רויטרס
חיזבאללה זוכה לתמיכת איראן. הנשיא רוחאני/רויטרס

ככל הידוע, לא היו נפגעים היום משורות שני הצדדים ,על אף טענות בחיזבאללה כי הם הצליחו לגרום לאבידות אחרי פגיעה בכלי רכב צה"לי. על אף שהשקט שב לגבול, בקהילה הבינלאומית הביעו חשש מהסלמה רחבה יותר וקראו לצדדים לנהוג באיפוק.

בחריין, שהתבטאה בשנים האחרונות בכמה הזדמנויות בעד ישראל ונגד איראן ובעלי בריתה, גינתה את הירי של חיזבאללה לעבר ישראל וקראה לאזרחיה לעזוב את לבנון. הנסיכות נשלטת על ידי בית מלוכה סוני, והיא חוששת מפני התקוממות נוספת של הרוב השיעי בשטחה.

צרפת, שלה יש יחסים קרובים עם ממשלת לבנון, הביעה דאגה מחילופי האש בגבול. מוקדם יותר דווח בלבנון כי ראש הממשלה סעד אל-חרירי שוחח עם יועץ של הנשיא עמנואל מקרון וכן עם שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו, וביקש מהם לפעול למניעת הסלמה במצב.

עוד בוואלה!

הג'ודוקא האיראני הגולה בריאיון ראשון: "ביקשו שאפסיד בכוונה"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully