וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זריף מגיב להצהרת נתניהו: "הוא רק רוצה מלחמה"

9.9.2019 / 22:14

שר החוץ האיראני התייחס להצהרת ראש הממשלה על חשיפת אתרים סודיים נוספים לפיתוח נשק גרעיני באיראן. "המחזיק בכוח גרעיני אמיתי רק רוצה מלחמה. לא משנה כמה דם וכסף זה יעלה", תקף. טראמפ אמר לאחר כמה שעות כי אין לו בעיה להיפגש עם רוחאני

צילום: רוני כנפו, עריכה: רענן פוגל

זריף תוקף את נתניהו - כל הפרטים

  • שר החוץ של איראן: נתניהו רק רוצה מלחמה, לא משנה דם וכסף
  • זריף שיתף סרטון של רה"מ שמדבר בעד מלחמה בעיראק ב-2002
  • תגובת זריף מגיעה לאחר שנתניהו חשף אתרים לפיתוח נשק גרעיני
  • נתניהו לקהילה הבינ"ל: תתעוררו ותבינו שאיראן משקרת כל הזמן
  • אחרי הכרזת נתניהו טראמפ הודיע: אין לי בעיה להיפגש עם רוחאני

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, תקף הערב (שני) את ראש הממשלה בנימין נתניהו ברקע הצהרתו בה חשף אתרים סודיים לפיתוח נשק גרעיני בשטח הרפובליקה האסלאמית. זריף צייץ בחשבון הטוויטר כי "נתניהו רק רוצה מלחמה, לא משנה שנשפכים בה דמם של חפים מפשע ושבעה מיליארד דולרים".

זריף שיתף בציוץ סרטון של נתניהו מעיד בקונגרס ב-2002, שבו הוא מדבר בעד מלחמה בעיראק נגד משטרו של סדאם חוסיין, שלכאורה פיתח אז נשק להשמדה המונית, ומבטיח שזה יוביל ליציבות במזרח התיכון. שנה לאחר מכן פלשה ארצות הברית לעיראק, ובמרוצת השנים התברר שבגדאד לא פיתחה נשק כזה וכי היא התבססה על מודיעין שגוי ולא מבוסס.

אחד התומכים הגדולים במלחמה ההיא היה ג'ון בולטון, אז שגריר ארצות הברית באו"ם והיום היועץ לביטחון לאומי. זריף מכליל אותו ב"צוות ב'" יחד עם נתניהו, ויורשי העצר של ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות שדחקו גם הם בממשל טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין.

שעות לאחר הכרזת נתניהו, אמר נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כי תיתכן פגישה בינו לבין נשיא איראן, חסן רוחאני. הוא הוסיף כי "אין לי בעיה עם מפגש כזה". בחודש שעבר אמר טראמפ, במסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, כי יהיה מוכן להיפגש עם רוחאני במסגרת הנסיבות המתאימות. עם זאת, רוחאני הבהיר כי איראן לא תדבר עם ארצות הברית עד להסרת כל הסנקציות שהטילה עליה מחדש.

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף, 9 בספטמבר 2019. רויטרס
"רק רוצה מלחמה". זריף/רויטרס

מוקדם יותר הערב נשא ראש הממשלה הצהרה מיוחדת בנושא הגרעין האיראני, במהלכה אמר כי פקחים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) מצאו חומר גרעיני במתקן סמוך לטהראן שחשף באו"ם אשתקד. "האיראנים טענו שזה מפעל לניקוי שטיחים, קראתי לסבא"א לבדוק מיד את המתקן בטורקוזבאד, היום אני מודיע לכם שהפקחים מצאו שם חומר גרעיני אורניום שאיראן הסתירה בניגוד להתחייבויותיה הבינלאומית. זו ההפרה החמורה ביותר של האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני".

נתניהו חשף אתר לפיתוח נשק גרעיני נוסף דרומית לעיר אספהאן שבמרכז איראן. "בדיוק כמו בטורוקוזאבאד כשאיראן הבינו שעלינו על עקבותיה הם התחילו בהסתרה. זה פשוט מדהים. בכל פעם הם מסתירים, אנחנו חושפים ואז הם מנסים לטשטש את עקבותיהם", ציין.

נתניהו אף שיגר מסר להנהגה באיראן והבהיר כי "ישראל יודעת מה אתם עושים, מתי אתם עושים ואיפה אתם עושים. נמשיך לחשוף את השקרים שלכם ולעשות הכול כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני בכל מקום ובכל עת".

עוד בוואלה!

נתניהו: חשפנו אתרים סודיים נוספים לפיתוח נשק גרעיני באיראן

לכתבה המלאה
הצהרת בנימין נתניהו במשרד החוץ בירושלים, 09.09.19. ראובן קסטרו
נתניהו, הערב/ראובן קסטרו

הצהרת נתניהו הגיעה ברקע המגעים לתיאום פגישה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא איראן חסן רוחאני בשולי עצרת האו"ם. ראש הממשלה קרא לקהילה הבינלאומית "להתעורר ולהבין שאיראן משקרת כל הזמן". בפנייתו פנה למנהיגים "להצטרף לנשיא טראמפ ולישראל בהפעלת לחץ מקסימלי על איראן. המדיניות הדרושה היא לחץ לחץ ועוד לחץ".

כמו כן, דבריו נאמרו בצל התקרית המיוחסת לישראל בגבול סוריה-עיראק שאירעה הלילה, במהלכה כלי טיס תקפו יעדים של המיליציות הפרו-איראניות. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי לפחות 18 לוחמים משורות הכוחות האיראניים והמיליציות השיעיות הנאמנות להם נהרגו בתקיפה.

(עדכון ראשון 21:24)

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, במסיבת עיתונאים בבית הלבן, 9 בספטמבר 2019. רויטרס
בקרוב ייפגש עם רוחאני? טראמפ, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully