וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: זוהו שיגורים של מיליציות שיעיות משטח סוריה שלא חצו לישראל

9.9.2019 / 10:57

לטענת צה"ל, השיגורים בוצעו במהלך הלילה על ידי פעילי מיליציות שיעיות בהובלת כוח קודס האיראני בפאתי דמשק. מצה"ל נמסר כי הוא רואה בסוריה אחראית. מוקדם יותר דווח כי 18 לוחמים מהכוחות האיראניים מתו בתקיפת כלי טיס לא מזוהים ליד הגבול עם עיראק

עריכה: טל רזניק

מתיחות בצפון - עדכונים אחרונים

  • צה"ל זיהה שיגורים כושלים של פעילי מיליציות איראניות מפאתי דמשק לעבר ישראל
  • דובר צה"ל: רואים במשטר הסורי אחראים לכל פעולה היוצאת משטחו
  • בלילה דווח כי 18 לוחמים מהכוחות האיראניים נהרגו בתקיפה ליד הגבול בין סוריה ועיראק

צה"ל זיהה כמה שיגורים כושלים משטח סוריה שלא חצו לשטח ישראל במהלך הלילה (שני) שבוצעו על ידי פעילי מיליציות שיעיות בהובלת כוח קודס האיראני בפאתי דמשק. מצה"ל נמסר כי הוא רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה המתרחשת משטחו. "אנחנו מזהירים את משטר אסד כי ישלם מחיר כבד על כך שהוא מתיר לאיראנים ולמיליציות השיעיות לפעול מתחומו, להעלים עין מכך ואפילו לשתף פעולה", צייץ בטוויטר דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, "הדבר לא נסתר מעינינו".

הדברים באה ברקע דיווח שנמסר מוקדם יותר על ידי הארגון הסורי לזכויות אדם, לפיו לפחות 18 לוחמים משורות הכוחות האיראניים והמיליצות השיעיות הנאמנות להם נהרגו בתקיפה הלילה בגבול סוריה-עיראק. לפי הארגון, כלי טיס שזהותם לא ידועה עד כה אחראים לסדרת התקיפות שהתרחשו בסמוך לעיר הגבול אל-בו כמאל שבמזרח סוריה. ברשת "אל-ערביה" הסעודית דווח הלילה כי היעדים שהותקפו היו בתוך העיירה וכי בין המיליציות שנפגעו בתקיפה היו גם פעילים מקומיים של חיזבאללה.

האזור שהותקף משמש למעבר כוחות של מיליציות שיעיות הנאמנות לאיראן אל תוך סוריה, שם הן נלחמות לצדו של הנשיא בשאר אסד. בישראל חוששים כי טהראן מתכננת להקים נתיב יבשתי משטחה ועד ללבנון, שדרכו היא תוכל להבריח אמצעי לחימה מתקדמים. בשבועות האחרונים אירעו סדרת תקיפות מסתוריות גם בשטחה של עיראק, נגד המיליציות השיעיות, שחלקן יוחסו לישראל.

תיעוד חברי חולית כוח קודס האיראני אוחזים ברחפן ומתקדמים מנקודת השיגור המתוכננת שלו הנמצאת באזור הכפר ערנה. דובר צה"ל
חוליית מיליציה פרואיראנית בגולן/דובר צה"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז על כך בכמה מקרים בשבועות האחרונים, וביום חמישי הוא נפגש עם שר ההגנה של ארצות הברית מארק אספר בלונדון כדי לדון על האיומים הנשקפים מצד איראן. הוא צפוי להיפגש בהמשך השבוע גם עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שמגבה את משטרו של אסד ומשתף פעולה עם איראן בלחימה במורדים, אך ישראל מתאמת את פעולותיה בסוריה עם מוסקבה כדי להימנע מתקריות. מנתוני הארגון הסורי לזכויות אדם עולה כי ביוני 2018 נהרגו 55 לוחמים מהכוחות הנאמנים למשטר אסד, ברובם סורים ועיראקים. גורם אמריקני אמר אז כי ישראל אחראית לתקיפות, אולם בירושלים סירבו להגיב על כך.

כוחות הנאמנים למשטר אסד פועלים בדיר א-זור בגיבוי קבוצות זרות חמושות שונות, לרבות לוחמים איראנים ועיראקים. איראן והמיליציות השיעיות באזור משתמשות בכאוס השורר בשטח סוריה בעקבות מלחמת האזרחים המתקיימת במדינה, כדי לחזק את נוכחותן באזור. בחודש מאי דווח ברשת פוקס כי איראן בונה מעבר גבול בין עיראק וסוריה, לא רחוק מהבסיס החדש, אך זה הופצץ ותשתיותיו נפגעו קשה.

המתיחות בין ישראל וחיזבאללה גברה בשבועות האחרונים, בין היתר בעקבות תקיפת צה"ל שסיכלה פיגוע רחפנים שתכנן כוח קודס האיראני בסוריה, שנועד לפגוע במטרות ישראליות. בתקיפה נהרגו שני פעילי חיזבאללה. כמו כן, באותו לילה אירע פיצוץ בלבנון, אותו ייחס הארגון השיעי לישראל. בתגובה לתקיפות אלו פתחו בחיזבאללה בירי לעבר כלי רכב צבאי בצפון, אולם לא היו נפגעים לכוחות.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully