וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של דביר שנרצח בפיגוע נפרד בדמעות: "הוא היה עם אור בעיניים"

בבית משפחת שורק בעפרה התאספו קרובים וחברים כדי לנחם את הוריו וחמשת אחיו של החייל דביר שורק שנרצח בפיגוע הדקירה בגוש עציון. אביו יצא אל המנחמים וספד לבנו: "הוא נזעק לחלשים בסביבתו שהיו צריכים חבר, אבל מישהו עם מבט של רצח בעיניים לקח אותו"

צילום: רוני כנפו, אריה סביר/TPS, עריכה: ניר חן

פיגוע טרור בגוש עציון - עדכונים אחרונים

  • גופת החייל דביר שורק ועליה סימני דקירה נמצאה בכביש בין מגדל עוז לאפרת
  • החייל בן 19, תושב היישוב עפרה, תלמיד ישיבת ההסדר מחניים
  • כוחות צה"ל, משטרה ושב"כ סורקים באזור ותגברו כוחות חי"ר
  • אביו של דביר: "הוא היה עם אור בעיניים ולקח אותו מישהו עם מבט של רצח"
  • הלווייתו תערך בשעה 20:00 בערב בבית העלמין האזרחי בעפרה

קרובי משפחה וחברים הגיעו היום (חמישי) אל בית משפחת שורק בהתנחלות עפרה כדי לנחם את בני משפחתו של רב"ט דביר שורק, שנרצח בדקירות בפיגוע הלילה בגוש עציון. הוא בנם האמצעי של יואב ורחל שורק ולו שישה אחים: שחר בן 24, נועה בת 23, רות בת 21, בנימין בן 15, איתן בן 13 ואורי בן ה-9.

אביו יואב יצא אל המנחמים שפקדו את בית המשפחה ואמר בפתח דבריו כי אין מדובר באירוע פוליטי. "פיגועים מלווים אותנו כולנו, את החברה הישראלית, וזה חלק ממציאות החיים וממאבק ארוך על החיים שאנחנו מנהלים פה". האב סיפר בדמעות על אופיו של בנו שנרצח בדקירות סכין על ידי מחבלים. "דביר שלנו, מי שלא הכירו אותו הפסיד. הוא נזעק לחלשים בסביבתו שהיו צריכים חבר. לפני חודשיים, הוא נבחן בקראטה והוא לא קיבל ציון גבוה כי המורה אמר שהוא עושה את התנועות נהדר, אבל אין לו רצח בעיניים. ולא יכול היה להיות לו רצח בעיניים, היה לו פשוט אור בעיניים ומישהו שהיה לו רצח בעיניים לקח אותו".

האב אמר בבכי שהמשפחה מודה על המתנה שניתנה לה במשך כל השנים. "קיבלנו מתנה לכמעט 19 שנה היה צריך לו יום הולדת ביום שלישי. על המתנה אנחנו מודים ואת הכאב אנחנו נישא".

בית משפחות באפרת של דביר שורק החייל בן ה- 18 שנדקר למוות בציר בין מגדל עוז לאפרת 8 באוגוסט 2019. אתר רשמי
מחוץ לבית משפחת שורק בעפרה, היום/אתר רשמי

"הכרתי את דביר מאז שהייתי בן אפס. תמיד שהיינו קטנים כל צהריים היינו באים אליהם. תמיד קינאתי בדביר על זה שהוא ילד מצד אחד שלא תמיד במרכז המעגל אבל תמיד היו לו חברים קרובים. היו לו כמה חברים שתמיד היה איתם", מתאר בן דודו של שורק בנימין הרלינג.

שורק סיים את שנתו הראשונה ללימודים בישיבת מחניים במסלול בני הישיבות. הוא התעתד לשרת בשירות קרבי ולאחר מכן לשוב ללימודים בישיבה. זוהי הטרגדיה השנייה שפקדה את המשפחה. שורק הוא נכדו של הרב בנימין הרלינג, אביו של אמו רחלי, שנרצח בפיגוע ירי ליד שכם באוקטובר 2000, לפני 19 שנה. בן דודו שנקרא על שם הסב, מספר על ילד שקט שנמנע מוויכוחים וריבים עם אנשים. "הוא היה המרכז של הבית שלהם והיה דואג לאחים שלו. צפיתי מהצד על זה שהוא בחור מאוד עמוק והלימוד בישיבה עשה לו מאוד טוב", הוא מתאר. "פגשתי אותו המון בשבתות בזמן האחרון ותמיד שמחתי על כך".

דביר שורק החייל בן ה- 18 שנדקר למוות בציר בין מגדל עוז לאפרת 8 באוגוסט 2019. צע, אתר רשמי
"היה מעל כל החיכוכים והמריבות והתככים". דביר שורק/אתר רשמי, צע

בת הדודה טל נוימן מספרת על תמימותו ועל דרך חייו. "הוא היה בשבילי ילד עם עיניים גדולות ותמימות. היה בו איזה תום לא מהעולם הזה. הוא היה מעל כל החיכוכים והמריבות והתככים". שורק היה אמור לחגוג את יום הולדתו ה-19 בשבוע הבא.

לדבריה של נוימן אין זה מקרי שבן משפחתה נקרא "דביר" על שם המקדש שחרב. "יש משהו חזק שבחודש אב שזה גם חודש ההולדת שלו, הוא נרצח", מאמינה נוימן. "אתמול ראיתי את הסרט על אורי אנסבכר (נרצחה בפיגוע בירושלים, מ"ה) וחשבתי שדווקא אנשים שיש בהם תום ונפש של משוררים הולכים כל כך מוקדם. אני מרגישה שזו הזמנה לאיך אני מוסיפה עוד אור ויותר תום לחיים שלי", אומרת קרובת המשפחה.

אמר שיחזור ללימודי ערב - ונמצא אחרי 4 שעות דקור למוות

שורק נמצא דקור למוות כשהוא לבדו ב-2 וחצי לפנות בוקר בציר בין מגדל עוז לאפרת בגוש עציון, לאחר שמשפחתו לא הצליחה ליצור איתו קשר מאתמול בערב. אחרי סריקות של כוחות הביטחון - התגלתה גופתו. ישראל גנץ, ראש מועצת בנימין הגיע גם כן לנחם את המשפחה.

הוא סיפר כי "דביר עלה לאוטובוס והודיע לחבריו שהוא בדרך לישיבה ומהר מאוד כשלא הגיע - הבינו שקרה משהו. התחילו בחיפושים והוא נמצא לאחר ארבע שעות של סריקות. אנחנו יודעים להגיד שהוא ירד מהאוטובוס בסמוך לצומת אפרת". לדבריו, "מהשעות הקטנות של הלילה אנחנו נמצאים בעפרה ומלווים את המשפחה. האירוע הקשה תופס אותנו באמצע רעש של בחירות. זה ילד של כל עם ישראל ואנחנו מלווים את המשפחה והישוב".

אביו של דביר שורק החייל ההרוג מהפיגוע במגדל עוז 8 באוגוסט 2019. אתר רשמי
"היה אור בעיניים". יואב שורק אביו של הנרצח בפיגוע מחוץ לביתו בעפרה, היום/אתר רשמי

יהונדב סמט רב ומחנך בישיבת ההסדר שבה למד שורק סיפר גם כן על הרגעים שבהם הבינו כי תלמידם נעדר עם קבלת הדיווח על היעדרותו מחברו לישיבה בשעה 22 בערב על כך שהיה אמור לשוב ולא חזר. "אנחנו רואים שהוא לא מגיע בזמן ומזה אנחנו מסיקים שאנחנו בתוך אירוע בעייתי", הוא מתאר.

הרבנים עדכנו את משפחתו של שורק ולאחר מכן את צוות הישיבה. הצוות התקשר למשטרה ולצבא ואז יצא לחיפושים שבהם השתתפו גם חבריו של שורק, תלמידי הישיבה. "הם ניסו בכל זאת לאתר מקום שהוא נמצא בו", מספר הרב. "דביר הודיע שהוא יחזור הוא תכנן לחזור לסדר ערב (זמן ללימוד חברותא בישיבה, מ"ה). זה הדבר האחרון שהוא הספיק לכתוב לנו בהודעות שלו זה שהוא מתכנן לחזור לסדר ערב".

סריקות הכוחות במרחב כפר פג'אר 8 באוגוסט 2019. דובר צה"ל
כוחות צה"ל מבצעים סריקות, היום/דובר צה"ל

הרב סמט מספר כי שורק היה ילד צנוע שכולם אהבו. "הוא היה בנאדם באמת מיוחד נורא, רגיש ועם המון חברים ובאמת עשה רק דברים טובים והיה נשמה טובה". על תחומי עיסוקיו של תלמידו הוא יודע לספר כי שורק אהב מוזיקה וניגן ואף טייל ברחבי הארץ. "המטרה של היציאה שלו לירושלים הייתה כדי לקנות ספרים של דויד גרוסמן ועוד ספרים אחרים לאנשי הצוות בישיבה. בין השאר לי, בין השאר לרבנים האחרים, וזה סתם סיפור קטן אבל הוא משקף את הדמות המדהימה שהוא היה".

לדבריו, העובדה שהוא אסף מכל חבריו לישיבה את הכספים במטרה לקנות מתנות לרבנים ונסע בכוחות עצמו מעידה על אישיותו המיוחדת. "אדם שמכל החבר'ה בחר לרכז את כל הכספים הקטנים שלהם, לאסוף שקל לשקל וללכת לירושלים בכוחות עצמו, לנסוע באוטובוסים ולהשקיע כדי לקנות ספר כדי להוקיר תודה לכל הצוות הזה שעבד איתו. להגיד כל כך יפה את הדבר הזה - של להיות חלק מהישיבה הזאת".

סריקות הכוחות במרחב כפר פג'אר 8 באוגוסט 2019. דובר צה"ל
כוחות צה"ל מבצעים סריקות, היום/דובר צה"ל

חבר המשפחה אלי יורב היה המחנך של שורק בבית הספר בחטיבה. הוא יודע לספר על ילד חכם ותלמיד מחונן. "את דביר הכרתי מאז שנולד ואפילו הייתי בבית כנסת בברית שלו. אני זוכר את הסבא שנרצח זמן קצר אחרי דביר נולד. בכיתה ח' זכיתי להיות המחנך שלו בבית ספר בשילה. הוא היה ילד מתוק, כולם אהבו אותו. לא זוכר אף פעם שרב עם מישהו או כעסו עליו".

יורב מתקשה לדבר על הנרצח בזמן עבר. השניים נפגשו רק בשבת האחרונה ביישוב. הוא אומר כי החיוך מעולם לא ירד משפתיו של בן ה-19. "הוא תמיד הצליח בלימודים והיה אהוב על כולם. ילד מיוחד במינו עם המון כישרונות. קשה לדבר עליו בזמן עבר. הוא היה מאוד חכם, שרוצה תמיד ללמוד להקשיב. בעל ענווה".

סריקות הכוחות במרחב כפר פג'אר. דובר צה"ל
כוחות צה"ל מבצעים סריקות, היום/דובר צה"ל

אבל כבד נפל על היישוב עפרה עם הירצחו של החייל בן היישוב. בהודעה שפרסם היישוב עפרה על דבר הירצחו נמסר כי "דביר היה בחור מתוק, שנרצח בדמי ימיו על ידי רוצחים בני עוולה בדרכו לישיבה מירושלים. דביר היה נער תמים, טוב לב, בעל עיניים טובות ונפש עמוקה ומיוחדת. אנו מחבקים בשעה קשה זו את משפחת שורק, יואב רחל והאחים - משפחה מיוחדת, של אנשי ספר, יצירה ואומנות. ערב תשעה באב, החורבן הפרטי מתערבב עם החורבן הלאומי. מתוך הכאב הגדול שכואב עכשיו לכולנו יש לנו הזדמנות להניח את המריבות והמחלוקות בצד ולהתאחד מתוך הבנה שאחרי הכול אנחנו כאן עם אחד".

הלווייתו של שורק תערך בשעה 20:00 בערב בבית העלמין האזרחי בעפרה.

בעקבות הפיגוע הוקפצו כוחות למקום ובצה"ל עורכים סריקות לאיתור המחבלים שביצעו את פיגוע הדקירה. בין היתר נכנסו לוחמים לבית פג'אר שליד בית לחם, הסמוכה למקום שבו נמצאה גופת החייל. כמו כן נבדק אם מדובר בניסיון חטיפה. בנוסף לכך, בצה"ל החליטו על תגבור נוסף של כוחות חי"ר במרחב יהודה ושומרון ועל החקירה מופקד שב"כ שמפעיל את כל משאביו בהם מרכזי שב"כ ואנשי סייבר.

(עדכון ראשון: 14:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully