וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב תשעה באב: התחזית המלאה וזמני כניסת ויציאת הצום

הצום השני בחשיבותו בלוח השנה היהודי החל ורבבות מאמינים פוקדים את רחבת הכותל המערבי ובתי הכנסת. התפילות ומנהגי האבלות צפויים להימשך לאורך כל הלילה והיום, עד לצאת הצום. 224 בני אדם נזקקו לטיפול רפואי במהלך הצום. כל הפרטים

יהודים ברחבי העולם מציינים היום (שבת) את צום תשעה באב. הצום ומנהגי האבלות על חורבן שני בתי המקדש נמשכים כיממה, ובקרן למורשת הכותל המערבי נערכו כבכל שנה לקליטתם של רבבות הנוהרים אל הכותל כדי לקרוא מגילת איכה ולומר קינות בסמוך למקום החורבן.

זמני יציאת הצום היום: בירושלים - 19:58, בתל אביב - 20:00, בחיפה - 19:59 ובבאר שבע - 19:58.

במהלך הצום טיפלו צוותי מד"א ב-224 בני אדם שנזקקו לסיוע רפואי. 147 מהם סבלו מחולשה וסחרחורות, שמונה שסבלו מהתייבשות ו-69 שהתעלפו.

צום תשעה באב הנו השני בחשיבותו בלוח השנה היהודי, אחרי יום הכיפורים. בנוסף לאיסורי האכילה והשתייה, במהלך הצום נהוג להימנע גם מרחצה, מנעילת מנעלי עור ומקיום יחסי אישות. כמו כן, במהלך היום חל איסור הלכתי על לימוד תורה.

תשעה באב בכותל המערבי, 10 באוגוסט 2019. TPS
התפילות יימשכו עד לצאת הצום. מתפללים בכותל המערבי, אמש/TPS
תפילה בכותל ערב תשעה באב 31 ביולי 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
מתפללות בכותל המערבי/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ

היום (ראשון) מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד נאה ותחול עליה קלה בטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ. במסגרת המנהגים המוכרים ביום זה, המתפללים נוהגים לשבת על הקרקע, יחפים או עם נעלי בד כאות לאבל, לקרוא מגילת איכה ולשאת קינות על חורבן בית המקדש. התפילות ומנהגי האבלות צפויים להימשך לאורך היום, עד לצאת הצום הערב.

בגמר הצום תספק הקרן למורשת הכותל המערבי שתיה ומזון, עבור המתפללים בכותל. ההיערכות תימשך עד השעות המאוחרות של הלילה כשההמונים, בראשות רבנים וגדולי תורה, מגיעים למעמד קידוש הלבנה שנעשית ברוב עם במוצאי יום תשעה באב. משטרת ירושלים תאבטח את ההמונים הן ברחבת הכותל המערבי והן בדרכי הגישה אליו. העיר העתיקה תיסגר לכניסת כלי רכב פרטיים ויש להגיע רק בתחבורה ציבורית.

עוד בוואלה!

נשלפו מהמיטות באמצע הלילה: כך נעצרו החשודים ברצח דביר שורק

לכתבה המלאה
תשעה באב בכותל המערבי, 10 באוגוסט 2019. TPS
מתפללים בכותל המערבי, אתמול/TPS

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים שמואל רבינוביץ אמר כי "ימים אלו הם ימי חשבון נפש על הצורך לעשות כל מאמץ על מנת להשאיר את הכותל מחוץ לכל מחלוקת וסכסוך. לדרוש מעצמנו ומזולתנו להגיע אל הכותל מתוך ענווה ואחדות, קדושה והתרוממות רוח. בימים אלה, ימי בין המצרים, נזכיר לעצמנו כי בית המקדש השני נחרב בעוון שנאת חינם, ובית המקדש השלישי ייבנה בזכות "אהבת חינם".

תשעה באב בכותל המערבי, 10 באוגוסט 2019. TPS
מתפללים בכותל המערבי, אתמול/TPS

במקביל, בכיכר רבין שבתל אביב הוקם אוהל הידברות בנושא בניית חוסן יהודי-דמוקרטי למדינת כחלק מהמאבק בשנאת חינם ולמען חינוך לאהבת חינם. בפעילות השתתפו הרב הראשי לישראל לשעבר וחתן פרס ישראל למפעל חיים ישראל מאיר לאו, מלי אקלום בתו של פורץ הדרך מאתיופיה לישראל - פרדה אקלום וכן אנשי דת ואנשי רוח חילונים ודתיים. האירוע פתוח לקהל הרחב.

(עדכון ראשון, 7.8, 23:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully