וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע בגוש עציון: חייל בן 19 נדקר למוות; סריקות במרחב

גופתו של דביר שורק נמצאה בציר בין מגדל עוז לאפרת כשהוא לבדו. מדובר צה"ל נמסר ש"ההבנה היא שהוא נדקר ומדובר בטרור". הנרצח הוא בן היישוב עפרה תלמיד ישיבת הסדר והקשר עמו נותק מאתמול. עקב הפיגוע תוגברו כוחות שמבצעים סריקות ליד בית לחם

צילום: רוני כנפו, אריה סביר/TPS, עריכה: ניר חן

פיגוע טרור בגוש עציון - כל העדכונים

  • דביר יהודה שורק, חייל בן 19 מעפרה, נרצח בפיגוע דקירה בגוש עציון
  • גופתו של שורק נמצאה בכביש בין מגדל עוז לאפרת
  • הקשר עמו נותק מאז אתמול בערב
  • כוחות הביטחון עורכים סריקות סמוך לבית לחם, נבדק חשד שמדובר בניסיון חטיפה

גופתו של החייל דביר שורק ועליה סימני דקירה נמצאה הבוקר (חמישי) בסמוך ליישוב בחטיבה המרחבית עציון ומדובר צה"ל נמסר כי מדובר בפיגוע טרור. שורק בן 19 בחור ישיבה, נמצא לבדו כשהוא דקור בציר בין מגדל עוז לאפרת ומדובר צה"ל נמסר כי משפחתו לא הצליחה ליצור איתו קשר משעות הערב אתמול.

גופתו של שורק נמצאה בכביש ליד אפרת ומדובר צה"ל רונן מנליס נמסר כי "ההבנה היא שהוא נדקר ומדובר בטרור" והודעה על מותו נמסרה למשפחתו. הנרצח תושב ההתנחלות עפרה וסיים את שנתו הראשונה ללימודים בישיבת מחניים. הוא בן למשפחה ביישוב ולו אח נוסף וארבע אחיות. לאחרונה שב עם משפחתו מטיול בשוויץ. סבו של שורק בנימין הרלינג נרצח בפיגוע לפני 19 שנה.

כוחות הביטחון בודקים אם מדובר בניסיון חטיפה ובעקבות האירוע תוגברו כוחות באזור ומצוד נערך בחיפוש אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע. בעקבות הפיגוע כוחות צה"ל, שב"כ ומשטרה נמצאים בנקודה וסורקים במרחב. בין היתר נכנסו הכוחות לבית פג'אר שליד בית לחם, הסמוכה למקום שבו נמצאה גופתו של החייל. כמו כן, בתום הערכת מצב, בצה"ל הוחלט לתגבר את כוחות החי"ר באזור יהודה ושומרון.

דביר שורק החייל בן ה- 18 שנדקר למוות בציר בין מגדל עוז לאפרת 8 באוגוסט 2019. צע, אתר רשמי
דביר שורק/אתר רשמי, צע

שראל רוזנבלט, מורו של שורק בישיבה, אמר לוואלה! NEWS כי הוא היה בדרכו לקנות מתנת סוף שנה לרב, כשנדקר למוות. הוא תיאר "אדם נעים הליכות שנעים להיות לידו, כולם מסביבו תמיד ידעו שהוא בן אדם מיוחד, שאפשר לדבר איתו. זה מאוד קשה". לדבריו, הוא היה בחור שחיבר בין עולמות שונים בחברה הישראלית. "ייעדתי לו להיות במקום מאוד משמעותי. אדם שמחובר לעשייה חברתית, לאכפתיות, ללב גדול".

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו אמר כי "הבוקר התבשרנו בפיגוע דקירה קשה. כוחות הביטחון נמצאים במרדף כדי ללכוד את המחבל השפל ולבוא עמו חשבון". זמן קצר לאחר מכן, במהלך סיור בבית אל, הוסיף נתניהו: "הייעוד שלנו זה לבסס את עם ישראל בארצו ולהבטיח את הריבונות שלנו במולדת ההיסטורית שלנו. אנחנו יודעים שארץ ישראל נקנית בייסורים. היום נפל עוד אחד מטובי בנינו, ממשפחה שכבר הקריבה קורבן כבד למען ארץ ישראל.המחבלים הנפשעים הללו באים לעקור, ואנחנו באים לנטוע. הם באים להרוס ואנחנו באים לבנות. ידנו תשיג את מבקשי נפשנו ואנחנו נעמיק את השורשים שלנו במולדת שלנו בכל חלקיה". משם המשיך נתניהו לקרייה בתל אביב ומקבל עדכונים שוטפים על המאמצים שנעשים ללכידת המחבל.

הנשיא ראובן ריבלין התייחס לפיגוע ואמר כי "תפילותינו נתונות הבוקר בכאב וזעזוע, למשפחת החייל שנרצח בידי בן עוולה. הלב דאב על זיו העלומים שנגדעו ברשע ועל אובדן החיים הקצרים וישרי הדרך. נחזק את ידי כוחות הביטחון כולם הדולקים אחר המרצחים ולא נשקוט עד אשר נשיגם".

זירת פיגוע דקירת החייל בגוש עציון סמוך לאפרת - 08 באוגוסט 2019. אריה סביר, תצפית TPS
זירת הפיגוע, הבוקר/תצפית TPS, אריה סביר

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר הבוקר בתגובה לרצח דביר שורק כי "בנימין אבלה ודואבת הבוקר על הרצחו בידי מחבלים שפלים של חייל צה"ל ותושב בנימין. המועצה מלווה את המשפחה מרגע היוודע האירוע ותסייע לה ככל הנדרש. הקלות הבלתי נסבלת בה יכול מחבל לרצוח עלם חמודות צריכה לזעזע את מדינת ישראל כולה".

לדבריו, "אנחנו מצפים ובטוחים שכוחות הבטחון יפעלו בכל הכח למציאת וחיסול הרוצחים. אנחנו דורשים מראש הממשלה לטפל בנחישות בשורש תשתיות הטרור, להבטיח את שלומם ובטחונם של תושבי יהודה ושומרון ולהחיל ריבונות במעשים ולא בדיבורים".

ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי התייחס גם כן לפיגוע הדקירה. "התעוררנו לבוקר קשה עם הידיעה הכואבת על הרצח המזעזע, הטרור הערבי הרצחני לא צריך סיבה הוא מכה בנו ללא רחם עוד בטרם קום המדינה ובכל מקום בארץ הוא אינו מבחין ופוגע ביהודים באשר הם. הטרור הערבי נמצא על גבולנו בצפון ובדרום ורק עמידה איתנה לא רופסת ומוותרת כזאת שעומדת על עקרונות בכל הגזרות תבטיח שקט ושלום לעם היהודי במדינתו. ליבנו בשעה קשה זו עם המשפחה היקרה והיישוב עפרה. שלא נדע עוד צער".

דובר חמאס חאזם קאסם אמר בעקבות הפיגוע בגוש עציון כי מדובר בתגובה לדיבורים בישראל "על הניסיונות לספחר את הגדה המערבית". הוא הוסיף כי "החלטת עמנו היא לגרש את הכובש מהגדה". בג'יהאד האסלאמי כינו את הפיגוע "תגובה טבעית לפשעי הכיבוש".


(עדכון ראשון 07:20)

סריקות של כוחות צה"ל בבית פג'אר סביב רוצחיו שך דביר שורק החייל בן ה- 18 שנדקר למוות בציר בין מגדל עוז לאפרת 8 באוגוסט 2019. אתר רשמי
כוחות צה"ל מבצעים סריקות סמוך לבית לחם, היום/אתר רשמי
סריקות של כוחות צה"ל בבית פג'אר סביב רוצחיו שך דביר שורק החייל בן ה- 18 שנדקר למוות בציר בין מגדל עוז לאפרת 8 באוגוסט 2019. אתר רשמי
כוחות צה"ל מבצעים סריקות סמוך לבית לחם, היום/אתר רשמי
סריקות של כוחות צה"ל בבית פג'אר סביב רוצחיו שך דביר שורק החייל בן ה- 18 שנדקר למוות בציר בין מגדל עוז לאפרת 8 באוגוסט 2019. אתר רשמי
כוחות צה"ל מבצעים סריקות סמוך לבית לחם, היום/אתר רשמי
מפה גוש עציון. עיבוד תמונה
מפה גוש עציון/עיבוד תמונה
זירת פיגוע דקירת החייל בגוש עציון סמוך לאפרת - 08 באוגוסט 2019. רוני כנפו
זירת הפיגוע בגוש עציון/רוני כנפו
  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully