וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליונים לקופת המפלגה הוצגו במרמה כתרומות: חנין זועבי תועמד לדין

היועמ"ש ופרקליט המדינה החליטו להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד חברת הכנסת לשעבר מבל"ד ו-35 חשודים נוספים בהם בכירי המפלגה על מרמה. לפי החשד הפקידה המפלגה ב-2013 כספים ש"הוצגו במרמה כתרומות ובפועל היו כספים שהתקבלו שלא כדין ובניגוד להנחיות מבקר המדינה"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה שי ניצן החליטו היום (חמישי) להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד חנין זועבי, מפלגת בל"ד ו-35 חשודים נוספים בהם בכירים במפלגה. החשד הוא כי מיליוני שקלים זרמו לקופת המפלגה בבחירות המקומיות והכלליות ב-2013, ממקור לא ידוע, והוצגו במירמה למבקר המדינה כתרומות ממאות אזרחים פרטיים.

על פי החשד, בשתי מערכות הבחירות של 2013 הפקידה המפלגה לחשבון הבנק שלה, באמצעות בעלי תפקידים בה, 3.2 מיליון שקלים. "הכספים הוצגו במרמה כתרומות של תורמים פרטיים שבחרו לתרום למפלגה מכספם במערכות הבחירות, אולם בפועל היו אלו כספים שהתקבלו שלא כדין, בניגוד להגבלות הקבועות בחוק ובניגוד להנחיות מבקר המדינה, ממקור שעד היום לא הוברר טיבו", אמרו במשרד המשפטים.

ח"כ חנין זועבי מודיעה כי לא תתמוד בבחירות לכנסת, 5 בינואר 2019. בל"ד, אתר רשמי
חשודה בעבירות של זיוף בנסיבות מחמירות. זועבי/אתר רשמי, בל"ד

עוד נכתב בהודעה כי "המפלגה והחשודים הציגו מצגים כוזבים בפני הבנק ובפני מבקר המדינה, לפיהם הכספים שהתקבלו ממקור אחר, והופקדו בחשבון הבנק של המפלגה, מקורם כביכול בתרומות לגיטימיות. לשם כך, הפעילו המפלגה והחשודים, בשתי מערכות הבחירות, מערך מרמה במסגרתו זויף תוכנם של עשרות פנקסי קבלות שנועדו לתורמים והוגשו אלפי קבלות מזויפות על סך מיליוני שקלים".

זועבי עצמה חשודה בעבירות של זיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף, רישום כוזב במסמכי תאגיד, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון. חשודים נוספים שזומנו לשימוע הם מזכ"ל המפלגה לשעבר עוואד חוסיין, חברי הוועד המרכזי במפלגה, מוראד חדאד ועזאלדין בדראן, ואחראי מחוז המשולש מטעם המפלגה, עו"ד ריאד מחאמיד.

עוד נמסר ממשרד המשפטים כי הפרשה נחקרה על ידי שלוחת צפון של היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), ולוותה על ידי צוות פרקליטים מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, בראשות עו"ד דן אלדד. "חומר החקירה בתיק כולל עשרות ארגזי מסמכים ומכיל יותר מאלף הודעות, אלפי מוצגים ומסמכים, שיחות מהאזנות סתר וחומר מחשב רב". התיק מטופל ע"י עורכי הדין עמרי קופלר, בן עמי כהן, מיכל מזרחי ומשה עקירב מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות.

עוד בוואלה!

לחץ כבד להסגרת המחבלים: כך מתנהל המצוד לאחר הפיגוע הקטלני

לכתבה המלאה
חברי מפלגת רע"מ-בל"ד, בהצהרה לתקשורת לאחר פגישתם עם נשיא המדינה, בית הנשיא, ירושלים 16 באפריל 2019. שלומי גבאי
כספים שהוצגו במרמה כתרומות. חברי מפלגת בל"ד אפריל האחרון/שלומי גבאי

ח"כ לשעבר זועבי מסרה בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה כי "מי שחושב שאפשר להחליף רצח אופי פוליטי ברצח אופי 'כספי', על מנת לחסל את בל"ד או אותי או את מה שאני מייצגת, טועה ובגדול, והכישלון ברצח האופי 'הפוליטי' הוא מה שהוליד את הנסיונות האלה ברצח 'בסגנון עבריינים', וגם זה יכשל. אנחנו יודעים מי העבריין האמיתי בסביבה, אלה רשויות שמעוניינות לחסל את הכוח המרכזי שמערער על הקונצנזוס הרחב הפשיסטי והמכוער של המדינה הזו ושל התרבות הפוליטית הדומיננטית".

היא הוסיפה כי "נסיונות הדה-לגטימציה של בל"ד, של הערכים שלה, המצע שלה והנציגים שלה, הן ידועות לכל אחד, עכשיו נכנסים לרזולוציה יותר גדולה, נכנסים לדקויות של כל מיני פעילויות פוליטיות רגילה כמו קבלת תרומות בשבל לקדם פעילות נוער וחיזוק הפעילות הפוליטית השגרתית של בל"ד, גם אלה שמסכימים עם בל"ד, וגם אלה שלא מסכימים עם בל"ד, מכירים עד כמה המדינה מעונינת בחיסול חשבונות איתנו. אנחנו עכשיו נמצאים בפני עליית מדרגה חמורה, ואין לנו אלא לעמוד איתנים וחזקים נגד כל הניסיונות האלה, לא רק בשמנו, אלא בשם כל דמוקרט ובעל ערכים".

חנין זועבי בדיון בעניין פסילתה בבית המשפט העליון, דצמבר 2012. בן קלמר
ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון. זועבי/בן קלמר

מפלגת בל"ד נמסר לאחר הודעת היועץ המשפטי לממשלה כי מדובר ב"רדיפה פוליטית שמטרתה לפגוע בבל"ד וברשימה המשותפת. מפלגת בל"ד דוחה בתוקף את ההאשמות נגדה, נגד חברת הכנסת לשעבר, חנין זועבי, ונגד חברי מפלגה אחרים, בגין מה שמכונה "פרשת בחירות 2013".

עוד נמסר כי "החקירה בנושא הסתיימה לפני כשלוש שנים, הפרקליטות חיכתה את כל הזמן הזה רק כדי להודיע על החלטותיה ערב הבחירות, כל זאת כדי לפגוע בבל"ד וברשימה המשותפת ובציבור המצביעים הערבים. מדובר בעניין מינהלי שהוא מסמכותו של מבקר המדינה, וכך טופלו עניינים אחרים מסוג זה אצל כל המפלגות. העברת הנושא מטיפול מינהלי לטיפול פלילי הוא צעד נקמני של רדיפה פוליטית, ותזמון ההודעה דווקא לעת הזו מצביעה על כך בבירור".


(עדכון ראשון: 12:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully