וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי שריפות ביום לעומת שמונה אשתקד: ירידה במספר הדליקות בעוטף עזה

10.7.2019 / 17:59

על פי נתוני כוחות הביטחון, כוחות הכיבוי ורשות הטבע והגנים עולה כי ישנה ירידה דרסטית בכמות הדונמים שנשרפו השנה בעוטף עזה לעומת השנה שעברה. עוד עולה כי זמן ההגעה של כוחות ההצלה לאירועים הצטמצם

צילום: דובר צה"ל

על פי נתוני כוחות הביטחון, כוחות הכיבוי ורשות הטבע והגנים ישנה ירידה דרסטית במספר השריפות בעוטף עזה השנה לעומת השנה שעברה. כך למשל עולה כי ממוצע השריפות השנה עומד על שתיים ביום לעומת בין שמונה לעשר בשנה שעברה. השנה, בימי שיא, פרצו כעשר שריפות ואילו בשנה שעברה, בימי שיא, פרצו כשלושים.

כמו כן, על פי הנתונים יש ירידה דרסטית גם בכמות הדונמים שנשרפו עקב בלוני תבערה בעוטף עזה. השנה נשרפו כ-1,400 דונם לעומת 34 אלף בשנה שעברה. עוד עולה מהנתונים כי זמן ההגעה של הכוחות לשריפות הצטמצם לחמש דקות השנה לעומת שמונה דקות בשנה שעברה, דבר שגורם לאש להיכבות לפני שהיא מכלה עוד שטחים בעוטף עזה.

עם זאת, עדיין מדובר במאות דונמים גדולים שנשרפים בעוטף עזה והתושבים באזור לא מוכנים להמשיך לחיות עם טרור בלוני התבערה.

לקריאה נוספת:
שליחת בלוני התבערה נמשכת: 19 שריפות פרצו בעוטף עזה
אחרי הפסקת העברת הדלקים: 15 שריפות בעוטף עזה מבלוני תבערה
למרות הרגיעה: 13 שריפות הוצתו בעוטף עזה מבלוני תבערה

טיפול חבלן בזר הבלונים שנחת בקיבוץ צאלים במועצה אזורית אשכול - 28.6. ביטחון אשכול, אתר רשמי
צרור בלוני תבערה/אתר רשמי, ביטחון אשכול

בשבוע שעבר, יו"ר כחול לבן, חבר הכנסת בני גנץ, סייר בדרום סמוך לכפר עזה ונפגש עם חקלאים במקום ששדותיהם נשרפו. הוא מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על הסכם הרגיעה מול חמאס, למרות השריפות. "חמאס צריך להבין שאם הוא עושה דברים כאלה - הוא יחטוף", אמר גנץ. ותקף את ראש הממשלה. "נתניהו ממלא בהליום את בלוני האש של חמאס. כל פעם מחדש מגיעים עוד בלונים ועוד שריפה משתוללת. את זה אפשר לראות בשחור בעיניים ובשחור בלב האנשים".

הוא האשים את נתניהו בכך שאבדה ההרתעה מול ארגון הטרור. "אנחנו מאבדים את ההתרעה. הסכם הפסקת האש שחתמו עליו שוב מוכיח שחמאס הוא שמכתיב את הדברים לנתיהו. ככה לא מייצרים הרתעה. צריך לייצר אותה באמצעות תקיפות חזרות - חייבת להיות תגובה חזקה, אם היא לא קיימת אין הרתעה ואין רגיעה. צריך סף הרתעה חדש וגבוה ולא לבל את השחור הזה".

גנץ הוסיף כי אסור להתייחס באדישות לבלוני התבערה. "מבחינת נתניהו - אם הוא בסדר שכל השאר יישרף - אי אפשר לקבל את השריפות האלה. צריך ממשלה שיהיה אכפת לה מהאזרחים ותעבוד בשבילם. השקט חייב לחזור". יו"ר כחול לבן הבהיר כי "כשאין שקט צריך להילחם כשיש שקט צריך לקדם מציאות אלטרנטיבית של תקווה. כשצריך נלחמים וכשאפשר מתקדמים. אין הרתעה ולא נקבל באדישות את השדות השחורים".

עוד בוואלה!

פרשת החטיפה והסחר בתינוקות: סגן שר העניק ערבות לאחד המעורבים

לכתבה המלאה
מאמץ כיבוי השריפות באוגדת עזה. דובר צה"ל, דובר צה"ל
מאמץ כיבוי השריפות באוגדת עזה/דובר צה"ל, דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully