וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפסקת העברת הדלקים: 15 שריפות בעוטף עזה מבלוני תבערה

יניר יגנה ויפעת רוזנברג

25.6.2019 / 21:21

בלוני תבערה ששוגרו מעזה לשטח ישראל הציתו שריפות באשכול, שער הנגב ושדות נגב, שעליהן השתלטו הצוותים בתוך דקות ספורות. משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי 12 נפצעו בגבול הרצועה, מהם שלושה מירי חי. יחידת הפרחת הבלונים מאיימת: "נהפוך את החיים בעוטף עזה לגיהנום"

אתר רשמי

יותר מ-15 שריפות פרצו היום (שלישי) בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו משטח הרצועה, המספר הגדול ביותר בחודשים האחרונים. מתוכן, לפחות עשר שריפות במועצה אזורית אשכול, שלוש במועצה אזורית שער הנגב, בה אותר זר בלונים שנשא חומרי נפץ, ושתיים נוספות פרצו בשדות נגב. צוותי כיבוי והצלה, קק"ל, רשות הטבע והגנים וכלים צבאיים פעלו לכיבוי השריפות והשתלטו עליהן בתוך דקות ספורות.

במקביל, משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי 12 בני אדם נפצעו בצפון הרצועה, שלושה מהם מירי חי ותשעה נוספים מגז מדמיע. ביחידת הפרחת הבלונים על שמו של מוחמד א-זווארי איימו "להפוך את חיי תושבי עוטף עזה לגיהנום", זאת כדי לחייב את ישראל לדבוק בהבנות. הדיווחים מגיעים אחרי החלטת צה"ל להפסיק את העברת הדלק לתחנת הכוח בעזה דרך מעבר ארז.

עוד בוואלה! NEWS:
המחדלים - וההבדל מזדורוב: הכשלים בחקירת אונס הילדה נבלמו בזמן
"צמרמורת לחזור לפה": הסבא ששירת בחצרים חוזה בנכדו מקבל כנפיים
לפני הסגרתו: "מלך הקוקאין של מילאנו" ברח מהכלא באורוגוואי

שריפה בבאר 25 ביוני 2019. משה ברוכי יערן קק״ל, אתר רשמי
שריפה ביער בארי, היום/אתר רשמי, משה ברוכי יערן קק״ל

בסרטון שפרסם היום מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, לתושבי רצועת עזה באמצעות 'אלמונסק' - עמוד הפייסבוק של מתפ"ש בערבית - הוא אמר כי הטרור מונע מהם את הגדלת שעות החשמל. "בין 85-75 מיכליות של דלק נכנסות לרצועה בכל שבוע, מה שמסייע באופן משמעותי בהגדלת שעות החשמל. הטרור מונע זאת מכם", כך בסרטון.

עוד באותו נושא

בגלל הפרחת בלוני התבערה: הופסקה העברת הדלקים לתחנת הכוח בעזה

לכתבה המלאה
כבאים בשריפות בעוטף עזה - 24 יוני 2019. אלי כהן דובר כבאות והצלה מחוז דרום, דוברות כב"ה
כבאים פועלים בשריפות בעוטף עזה, אתמול/דוברות כב"ה, אלי כהן דובר כבאות והצלה מחוז דרום

הבוקר נמסרה מהיחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים, "בעקבות הפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה לשטח מדינת ישראל והצתת השריפות בעוטף עזה, הוחלט על הפסקת העברת הדלקים לתחנת הכוח ברצועת עזה דרך מעבר כרם שלום החל מהיום בבוקר ועד להודעה חדשה".

ההחלטה התקבלה לאחר שאתמול פרצו 13 שריפות בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה, למרות הרגיעה בין ישראל לחמאס. כמו כן, בלון תבערה נחת בשטחו של גן ילדים במועצה האזורית שדות נגב. קודם לכן, בתחילת החודש, הודיע האלוף אבו רוקון על הטלת סגר ימי על הרצועה.

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול התייחס לאירועים, ואמר כי "מדיניות ההכלה מביאה את טרור הבלונים אל סף ביתנו. לא נסכים שחופשת הקיץ של ילדינו תהיה אפופת עשן וריח של שריפות . אף אזרח לא היה מסכים לחיות כך. חבל ארץ שלם מופקר ושבוי על ידי מדיניות ההכלה. אנחנו מבינים שמבחינת מדינת ישראל לא מדובר באיום אסטרטגי אבל מדובר באיום של ממש על החוסן של תושבי עוטף עזה".

(עדכון ראשון: 17:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully