וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הרגיעה - שריפות מבלונים בעוטף; גנץ: "כך לא מייצרים הרתעה"

ברקע הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס שבו לפי הדיווחים התחייב חמאס להפחית את בלוני התבערה - נמשכות השריפות ביישובי עוטף עזה. שריפה פרצה בשער הנגב ובלון שאליו חובר מטען נפץ גדול אותר באשכול ופוצץ. גנץ תקף את נתניהו: "ממלא בהליום את בלוני האש של חמאס"

ביטחון שער הנגב; חדשות ערוץ 12

השריפות בעוטף עזה - כל הפרטים

  • ארבע שריפות פרצו ביישובי עוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה
  • צרור בלונים מחובר למטען נפץ גדול אותר בשדה חקלאי באשכול
  • גנץ תקף את נתניהו: "ממלא בהליום את בלוני האש של חמאס"
  • לפי הדיווחים: חמאס התחייב להפחית את בלוני התבערה
  • גורם ישראלי מאשר: אושר הסכם רגיעה עם חמאס בחסות האו"ם ומצרים

ברקע הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס שאושר הבוקר (שישי) על ידי גורם ישראלי - השריפות כתוצאה מבלוני תבערה בעוטף עזה - נמשכות. זאת למרות הדיווחים כי חמאס התחייב לפי ההסכם להפחית את בלוני התבערה.

שריפה פרצה היום בשטחי המרעה של אחד מקיבוצי שער הנגב ונבדק חשד שהדליקה פרצה בשל בלון תבערה. בנוסף, צרור בלונים אליו מחוברים חומרי תבערה, אותר הבוקר בשדה חקלאי במועצה האזורית אשכול. חבלן של המשטרה הגיע אל המקום כדי לטפל בחפץ החשוד ולפי גורמי ביטחון אל הבלון היה מחובר מטען נפץ גדול שפוצץ על ידי חבלן.

עוד בוואלה! NEWS:
בלוני תבערה ללא הפסקה: 17 שריפות פרצו בעוטף עזה
שליחת בלוני התבערה נמשכת: 19 שריפות פרצו בעוטף עזה

שריפה סמוך לעלומים במועצה האזורית שדות נגב - 28/6. בטחון שדות נגב, אתר רשמי
שריפה ביישוב שער הנגב, הבוקר/אתר רשמי, בטחון שדות נגב

מהמועצה האזורית אשכול נמסר כי צרור הבלונים היה מחובר לספר עם כיתוב בעברית ולאחר בדיקת אנשי הביטחון התברר כי הוא היה ממולכד. "המטרה היתה שהוא יתנתק מהבלונים ויראה כספר בעברית תמים למראה". המועצה הזהירה את התושבים שלא לגעת בפריטים חשודים גם אם אינם מחוברים לבלונים, להתרחק ולדווח לרבש"צ היישוב.

נוסף על השריפה שפרצה היום בשדה באחד מהקיבוצים בשער נגב, טיפלו היום צוותי הכיבוי בהם גם מתנדבים בגזרת עוטף עזה וטיפלו בשלוש שריפות. ונמסר כי "על כל השריפות הושגה שליטה מהירה תוך דקות". על השריפה בשער נגב נאמר כי לקח זמן להשתלט על האש בשל כך שהדליקה הייתה גדולה. לאחר חקירה של חוקרי דליקות מכבאות והצלה אשקלון ונתיבות נקבע כי השריפות פרצו מבלוני תבערה.

ברק תקף את נתניהו: "הממשלה הופכת לבת ערובה של חמאס"

המועמד לראשות הממשלה ויו"ר כחול לבן, חבר הכנסת בני גנץ, סייר היום בדרום סמוך לכפר עזה ונפגש עם חקלאים במקום ששדותיהם נשרפו. הוא מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על הסכם הרגיעה מול חמאס, למרות השריפות. "חמאס צריך להבין שאם הוא עושה דברים כאלה - הוא יחטוף", אמר גנץ. ותקף את ראש הממשלה. "נתניהו ממלא בהליום את בלוני האש של חמאס. כל פעם מחדש מגיעים עוד בלונים ועוד שריפה משתוללת. את זה אפשר לראות בשחור בעיניים ובשחור בלב האנשים".

הוא האשים את נתניהו בכך שאבדה ההרתעה מול ארגון הטרור. "אנחנו מאבדים את ההתרעה. הסכם הפסקת האש שחתמו עליו שוב מוכיח שחמאס הוא שמכתיב את הדברים לנתיהו. ככה לא מייצרים הרתעה. צריך לייצר אותה באמצעות תקיפות חזרות - חייבת להיות תגובה חזקה, אם היא לא קיימת אין הרתעה ואין רגיעה. צריך סף הרתעה חדש וגבוה ולא לבל את השחור הזה".

טיפול חבלן בזר הבלונים שנחת בקיבוץ צאלים במועצה אזורית אשכול - 28.6. ביטחון אשכול, אתר רשמי
בלוני תבערה שאותרו באשכול, הבוקר/אתר רשמי, ביטחון אשכול

גנץ הוסיף כי אסור להתייחס באדישות לבלוני התבערה. "מבחינת נתניהו - אם הוא בסדר שכל השאר יישרף - אי אפשר לקבל את השריפות האלה. צריך ממשלה שיהיה אכפת לה מהאזרחים ותעבוד בשבילם. השקט חייב לחזור". יו"ר כחול לבן הבהיר כי "כשאין שקט צריך להילחם כשיש שקט צריך לקדם מציאות אלטרנטיבית של תקווה. כשצריך נלחמים וכשאפשר מתקדמים. אין הרתעה ולא נקבל באדישות את השדות השחורים".

חברו למפלגה של גנץ ח"כ גבי אשכנזי, התייחס גם כן לשריפות בעוטף עזה. "זאת לא הסדרה, זאת הסתרה. נתניהו הפקיר את תושבי העוטף ועכשיו הוא מתעלם מהם. נתניהו- קח אחריות וסע לעוטף עזה, לך לתושבים ותסתכל להם בעיניים, הם מחכים לתשובות".

גם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק תקף את ראש הממשלה על ההסכם המחודש מול חמאס וטען כי מדובר שוב ב"כניעה של נתניהו לחמאס". ברק צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "אחרי מאות שריפות, שוב מגיעים לעסקה בעייתית שאולי ובקושי שווה ימים אחדים. ‏בהעדר הכרעה על המטרות והדרך, ההרתעה נשחקת, הממשלה הופכת לבת ערובה של חמאס, שברצותו מבעיר את השטח, וברצותו מתעצם. הגיע הזמן למנהיגות עם אומץ לנצח".

העברת דלקים לעזה והרחבת מרחב הדיג: הסכם הרגיעה מול חמאס

גורם ישראלי אישר הבוקר כי הושג הסכם רגיעה עם חמאס. לדברי הגורם בהמשך לפנייה של האו"ם והמצרים, ישראל תאפשר להחזיר את מרחב הדיג ל-15 מייל ימיים ואת העברת הדלקים לעזה. זאת לאחר התחייבות מצד חמאס על הפסקת האלימות נגד ישראל. עם זאת, הגורם הבהיר כי אם ארגון הטרור לא יעמוד בהתחייבות - ישראל תחזיר את הסנקציות. את העברתן של ארבע מכליות סולר לתחנת הכוח בעזה דרך מעבר כרם שלום, אישרו מוקדם יותר הבוקר גורמים ביחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים.

בסוכנות הידיעות הפלסטינית "סווא" דווח הלילה על סיכום בין ישראל וחמאס על רגיעה מחודשת. על פי הדיווח, בו צוטט גורם באו"ם, ההבנות נכנסו לתוקפן הלילה. במסגרתן, נוסף על הזרמת הסולר לתחנת הכוח בעזה והרחבת מרחב הדייג, הוסכם כי ישראל מתחייבת שלא לירות על המפגינים המשתתפים בתהלוכות השיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully