וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוני תבערה ללא הפסקה: 17 שריפות פרצו בעוטף עזה

גל השריפות בעוטף נמשך. בלון תבערה נחת בפתח בית פרטי בתוך יישוב באשכול, זאת לאחר שאתמול פרצו 19 שריפות. ח"כ שוסטר מכחול לבן: "ההזנחה של ממשלת ישראל היא בגדר רשלנות". בנט: "אם הקבינט לא יתעשת, זה יעלה לנו בדם"

צילום: קובי סופר, רשות הטבע והגנים

16 שריפות פרצו היום (חמישי) עד כה בעוטף עזה. בין היתר, בלון תבערה נחת בפתח בית פרטי בתוך יישוב באשכול ובקיבוץ מפלסים פרצה שריפה לאחר שבלון נחת בשדה קוצים.

חבר הכנסת אלון שוסטר ממפלגת כחול לבן, תושב הקיבוץ, הגיע לזירת האירוע ואמר: "האש הגיעה לתוך קיבוץ מפלסים. חיילים, רבש''צים, כיבוי אש ואנשי הקיבוץ עוסקים בכיבוי. עושה רושם שלנתניהו זה ממש לא אכפת. שיישרף העולם, העיקר שהוא יינצל ממשפט. העיקר שממשלתו תחזיק מעמד. רע מאוד, כואב". עוד אמר ח"כ שוסטר: "החוסן של תושבי העוטף יעמוד מול כל אתגר, אבל ההזנחה של ממשלת ישראל היא בגדר רשלנות פושעת והגיע הזמן לומר זאת".

‏גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, הוסיף: "מבחינת מדינת ישראל, טרור הבלונים אינו מהווה איום אסטרטגי ולכן המדיניות היא הכלת האירועים. אך המדיניות הזו מביאה את טרור הבלונים אל סף ביתנו. ההפקרות המתמשכת מול המציאות הביטחונית בעוטף עזה היא המכרסמת בחוסן וזה כבר איום אסטרטגי של מדינת ישראל".

יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, מסר בתגובה לשריפות: "הדרום נשרף והממשלה עסוקה בבחירות. מדיניות הממשלה, לפיה לא מחסלים מחבלים שמשגרים בלוני נפץ, מסכנת חיים ופוגעת בהרתעה. בלון נפץ הוא כמו טיל נ"ט, מי שמשגר אותו הוא מחבל שמנסה לרצוח ישראלים ויש לפגוע בו. כאשר טרור הבלונים רק החל טענתי שיש לפגוע במחבלים אך דעתי בקבינט נדחתה, וכעת כבר הגענו ל-14 שריפות ביום אחד. אם הקבינט לא יתעשת זה יעלה לנו בדם".

עוד בוואלה! NEWS:
"תקלה בטיחותית חמורה": ארבעה חיילים נפצעו משיגור רקטה בתרגיל
"אימון משמעותי": תרגיל בינלאומי ראשון בהשתתפות מטוסי ה-F-35
אחרי הפסקת העברת הדלקים: 15 שריפות בעוטף עזה מבלוני תבערה

שריפה עקב בלון תבערה שנחת בתוך קיבוץ מפלסים 27 ביוני 2019. אתר רשמי
"זה יעלה לנו בדם". שריפה בקיבוץ מפלסים/אתר רשמי

אתמול פרצו 19 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו משטח הרצועה - המספר הגדול ביותר בחודשים האחרונים וארבע שריפות יותר משלשום. צוותי כיבוי והצלה, קק"ל, רשות הטבע והגנים וכלים צבאיים פעלו לכיבוי השריפות והשתלטו עליהן בתוך דקות ספורות.

במקביל, משרד הבריאות הפלסטיני הודיע שלשום כי 12 בני אדם נפצעו בצפון הרצועה, שלושה מהם מירי חי ותשעה נוספים מגז מדמיע. ביחידת הפרחת הבלונים על שמו של מוחמד א-זווארי איימו "להפוך את חיי תושבי עוטף עזה לגיהנום", זאת כדי לחייב את ישראל לדבוק בהבנות.

שיגורי הבלונים נמשכים אחרי החלטת צה"ל השבוע להפסיק את העברת הדלק לתחנת הכוח בעזה דרך מעבר ארז, זאת לאחר 13 שריפות שפרצו בעוטף כתוצאה מבלוני תבערה. היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים התייחסה לטרור הבלונים שנמשך ומסרה כי "בעקבות הפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה לשטח מדינת ישראל והצתת השריפות בעוטף עזה, הוחלט על הפסקת העברת הדלקים לתחנת הכוח ברצועת עזה דרך מעבר כרם שלום

(עדכון ראשון: 17:14)

עוד באותו נושא

שליחת בלוני התבערה נמשכת: 19 שריפות פרצו בעוטף עזה

לכתבה המלאה
שריפה עקב בלון תבערה שנחת בתוך קיבוץ מפלסים 27 ביוני 2019. אתר רשמי
"עושה רושם שלנתניהו לא אכפת". שריפה בקיבוץ מפלסים/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully