וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת החטיפה והסחר בתינוקות: סגן שר העניק ערבות לאחד המעורבים

10.7.2019 / 16:23

פרסום ראשון: בכיר בממשלה וכמה חברי כנסת העניקו ערבות אישית למעורב בפרשה. זאת במסגרת ההליכים המשפטיים בחקירת המקרה שבו נחטפה פגועת נפש לארה"ב לצורך סחר בעובר שנשאה ברחמה

עריכה: נועה לוי

פרשת "איפה הילד" - כל הפרטים

  • פגועת נפש מצפון הארץ הרתה ולאחר הלידה התינוק נלקח ממנה
  • ההורים המאמצים בארה"ב החזירו לאחרונה את הפעוט ארצה
  • חשד כי בכירים במערכות הבריאות והרווחה מעורבים בפרשה
  • בין העצורים: עו"ד מבני ברק ואיש עסקים אמיד מברוקלין
  • סגן שר בממשלת ישראל ומספר חברי כנסת העניקו ערבות אישית למעורב בפרשה

סגן שר בממשלת ישראל וכמה חברי כנסת העניקו ערבות אישית למעורב בפרשת הסחר בתינוקות. זאת במסגרת ההליכים המשפטיים בחקירת המקרה שבו נחטפה פגועת נפש מצפון הארץ לארצות הברית לצורך סחר בעובר שנשאה ברחמה - כך מתפרסם היום (רביעי) לראשונה בוואלה! NEWS.

הסיפור של חטיפת פגועת נפש לארצות הברית לצורך סחר בעובר שנשאה ברחמה עומד במרכז הפרשה שאותה חוקרת היחידה המרכזית של המחוז הצפוני במשטרה, אבל הוא אינו מקרה בודד. התופעה רחבה הרבה יותר ואינה מוגבלת לנשים חוסות.

בקהילות חרדיות לא מעטות ידוע כי אם הבת נכנסה להיריון בלתי רצוי, יש פתרון שאינו כרוך בהפלה: בתיווך באמצעות הטלפון, הבת נשלחת לארצות הברית בחודשים האחרונים להיריונה, שם מחתימים אותה על ניירת שהיא בדרך כלל לא קוראת, לא מבינה ולא יודעת את השלכותיה, ובלידה טבעית עם זירוז או לא או בניתוח קיסרי, מיילדים את העובר. את הפרשה שוכחים ומשכיחים, רצוי בשילוב שידוך זריז ונישואים.

לקריאה נוספת:
לבקשת וואלה! NEWS: הותרה לפרסום פרשה בינ"ל של חטיפה וסחר בתינוקות
פרשת החטיפה והסחר בתינוקות: "החוטפים עדיין מסתובבים חופשי"

פרשת איפה הילד. עיבוד תמונה
פרשת איפה הילד/עיבוד תמונה

גורמים שמעורים בנושא אומרים שכשהורים מספרים לרב על "התקלה", הטיפול מתקדם שכן רבני הקהילות יודעים להפנות לאנשי הקשר, "המאכערים", שמסדרים את כל מה שצריך לסדר. לא מדובר בעסק זול, שכן כל סחר עולה עשרות אלפי דולרים לתינוק, במזומן כמובן, דבר שמעלה אצל רשויות המס והמשטרה חשדות להעלמת מיסים והלבנת הון חובקת עולם, במיליונים.

לכן גם "השוק" הפוטנציאלי האטרקטיבי הוא בקרב הורים חשוכי ילדים בקהילות החרדיות בארה"ב, האמידות יותר, וכמובן שניתן לטשטש כך טוב יותר את הליך האימוץ הפיראטי. על הדרך מיילדים כך גם נשים צעירות שאינן בנות הקהילה החרדית, עבור חרדים המוכנים לשלם סכומי עתק עבור ילד יהודי. למתווכים יש בדרך כלל עיסוק נוסף, לגיטימי יותר. לעצמם ולחברה סביבם הם יסבירו את ההתעסקות באימוץ כמשהו שהם עושים כ"מצווה" בה הכול יוצאים מרוצים. אבל כאמור, מדובר בעסק לכל דבר, עסק המגלגל מיליונים.

פרשת איפה הילד. יואב איתיאל
עסק שמגלגל מיליונים/יואב איתיאל

"הכול נעשה בעד בצע כסף, חד-משמעית", אומרת עורכת הדין חווי קליין המכירה היטב את "השיטה". היא יודעת לספר על שני מקרים נפרדים של נערות שקצת "התפקרו" ונשלחו למנצ'סטר שבבריטניה, לשם מרחיקות כמה קהילות חרדיות את ילדיהן הסוררים, "לחינוך מחדש". אלא ששתיים "סוררות" אלה נכנסו שם להיריון משניים "סוררים". "תוך זמן קצר סודרו כרטיסי הטיסה לניו יורק, הנערות עברו ניתוחים קיסריים באותו בית חולים המזוהה עם הקהילה החרדית, והתינוקות נמסרו לאימוץ. לאחר מכן, הנערות חזרו ארצה, נישאו, ולא רוצות להיזכר ובוודאי שלא לדבר על מה שחוו.

ספק אם ההורים המאמצים ידעו בכלל את זהותם של ההורים, רקע גנטי שלהם לאור החופזה והמחשכים שבהם נעשה הליך האימוץ.

"לא הגיוני ולא יעלה על הדעת שבני זוג במדינה מתוקנת מקבלים לידיהם תינוק בן יומו ללא שאלות, ללא הליך משפטי מסודר, ללא שהופיע בפני שופט ואולי אף רק לאחר שערך הסכם חפוז כזה או אחר עם הסוחרים של התינוק, כבמעין פעילות קהילתית", אומרת עו"ד קליין, "חמור מאוד שהדבר המזעזע הזה ממשיך ועובר מתחת לרדאר, כשהרשויות בהן משטרת ישראל, המחלקה לחטיפות ישראלים במשרד החוץ ופרקליטות המדינה מכירות את המעורבים בעניין ויודעות שיש דרך לעצור את ההתנהלות הפושעת הזו, אבל מחליטות שלא להשקיע את המשאבים הנדרשים לכך ועוד מטילות על הכל צווי איסור פרסום גורפים ודרקוניים למשך שנים, כדי למנוע ביקורת על ההתנהלות הזו". לדבריה, "הנושא חייב להגיע לתודעה ציבורית רחבה, כך שכל נערה שנקלעת לסיטאציה מסוכנת שכזו, תדע שזה לא תקין ויש דרך לעצור זאת לפני שתינוקה נלקח ממנה בניגוד לדין, ולא אחת בניגוד לרצונה".

"פרשה טורדת מנוחה"

בשנת 2016 החלה המשטרה לחקור את הפרשה, במהלכה פגועת נפש תושבת הצפון הוטסה לארצות הברית במהלך הריונה כדי לסחור בעובר שברחמה. לאחר שעברה ניתוח קיסרי, התינוק נלקח ממנה והיא לא ראתה אותו עד היום. זוג חרדים חשוכי ילדים מברוקלין קיבלו לאימוץ את התינוק, כיום בן שלוש.

לאחרונה חלה התפתחות בחקירה ובהליכים נגד ההורים המאמצים, שהשיבו את הפעוט לישראל. כמו כן, עולה חשד למעורבותם של בכירים במערכות הבריאות והרווחה בפרשה. "פרשה טורדת מנוחה אשר לעת הזו רב הנסתר בה על הנגלה", כתב הרכב של שלושה שופטי בג"ץ בראשותה של הנשיאה השופטת אסתר חיות, שעתירה נגד המדינה מטעם החוסה ומטעם בת המשפחה של בן זוגה הגיעה לפתחה.

פרשת איפה הילד. צילום מסך
המעורבים בפרשה/צילום מסך

לפני כארבעה חודשים נעצרו שתי תושבות היישוב הצפוני בה מתגוררת החוסה. אחת מהן הייתה אשת הקשר שלה למחלקת הרווחה, השנייה הייתה האפוטרופסית שלה. בנוסף, נעצרו ההורים המאמצים שאחר כך שוחררו בתנאים מגבילים. המעורבים חשודים בעבירות חמורות של קשירת קשר לפשע, גניבת ילד וסחר בבני אדם להולדת ילד. אם יועמדו לדין ויורשעו בעבירה זו הם צפויים ל-20 שנות מאסר.

בין העצורים גם עורך דין מבני ברק, כבן 55, החשוד כי נתן להליך האימוץ ייעוץ משפטי וכן "גביר" מברוקלין, איש עסקים אמיד, אב לתשעה כבן 44, החשוד כ"מאכער" שתיווך את העסקה. כולם שוחררו.

עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'י, שייצגו משפטן שנחשד במעורבות בהליכי האימוץ, מסרו לוואלה! NEWS כי הוא "טוען לחפותו". לדבריהם, "הוא עורך דין אשר במסגרת עיסוקו נתן יעוץ מקצועי ותו לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully