וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת החטיפה והסחר בתינוקות: "החוטפים עדיין מסתובבים חופשי"

10.7.2019 / 14:20

אנשי מקצוע שמכירים מקרוב את חטיפת התינוק מפגועת הנפש והעברתו לאימוץ בארה"ב, תיארו את השתלשלות האירועים. מזה שלוש שנים טענה המשטרה כי לא איתרה את הפעוט, והאחראים לא עמדו לדין. "שמעתי וראיתי הרבה מקרים קשים, זה הטופ שלהם", סיפרה אישה המעורה במקרה

עריכה: נועה לוי

פרשת "איפה הילד" - כל הפרטים

  • פגועת נפש מצפון הארץ הרתה ולאחר הלידה התינוק נלקח ממנה
  • ההורים המאמצים בארה"ב החזירו לאחרונה את הפעוט ארצה
  • חשד כי בכירים במערכות הבריאות והרווחה מעורבים בפרשה
  • בין העצורים: עו"ד מבני ברק ואיש עסקים אמיד מברוקלין

"הלב שלי נקרע. שמעתי וראיתי הרבה מקרים קשים וזה הטופ של הקשים. הטופ של הטופ", סיפרה אשת מקצוע שמכירה מקרוב את פרשת "איפה הילד", שחלקים ממנה הסכימה היום (רביעי) המשטרה לפרסם. "מדובר באישה אומללה ולא ייאמן שלא החזירו לה את הילד עד עכשיו, בתירוצים שלכאורה לא איתרו אותו. המשטרה חוקרת את התיק הזה שלוש שנים ומי שחטפו אותה, יילדו אותה והיו איתה אחרי הלידה עדיין מסתובבים חופשי".

בשנת 2016 החלה המשטרה לחקור את הפרשה, במהלכה פגועת נפש תושבת הצפון הוטסה לארצות הברית במהלך הריונה כדי לסחור בעובר שברחמה. לאחר שעברה ניתוח קיסרי, התינוק נלקח ממנה והיא לא ראתה אותו עד היום. זוג חרדים חשוכי ילדים מברוקלין קיבלו לאימוץ את התינוק, כיום בן שלוש.

לאחרונה חלה התפתחות בחקירה ובהליכים נגד ההורים המאמצים, שהשיבו את הפעוט לישראל. כמו כן, עולה חשד למעורבותם של בכירים במערכות הבריאות והרווחה בפרשה. "פרשה טורדת מנוחה אשר לעת הזו רב הנסתר בה על הנגלה", כתב הרכב של שלושה שופטי בג"ץ בראשותה של הנשיאה השופטת אסתר חיות, שעתירה נגד המדינה מטעם החוסה ומטעם בת המשפחה של בן זוגה הגיעה לפתחה.

לקריאה נוספת בנושא
לבקשת וואלה! NEWS: הותרה לפרסום פרשה בינ"ל של חטיפה וסחר בתינוקות

פרשת איפה הילד. צילום מסך
החוטפים עדיין מסתובבים חופשי/צילום מסך

לפני כארבעה חודשים נעצרו שתי תושבות היישוב הצפוני בה מתגוררת החוסה. אחת מהן הייתה אשת הקשר שלה למחלקת הרווחה, השנייה הייתה האפוטרופסית שלה. בנוסף, נעצרו ההורים המאמצים שאחר כך שוחררו בתנאים מגבילים. המעורבים חשודים בעבירות חמורות של קשירת קשר לפשע, גניבת ילד וסחר בבני אדם להולדת ילד. אם יועמדו לדין ויורשעו בעבירה זו הם צפויים ל-20 שנות מאסר.

בין העצורים גם עורך דין מבני ברק, כבן 55, החשוד כי נתן להליך האימוץ ייעוץ משפטי וכן "גביר" מברוקלין, איש עסקים אמיד, אב לתשעה כבן 44, החשוד כ"מאכער" שתיווך את העסקה. כולם שוחררו.

עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'י, שייצגו משפטן שנחשד במעורבות בהליכי האימוץ, מסרו לוואלה! NEWS כי הוא "טוען לחפותו". לדבריהם, "הוא עורך דין אשר במסגרת עיסוקו נתן יעוץ מקצועי ותו לא".

פרשת איפה הילד. עיבוד תמונה
פרשת איפה הילד/עיבוד תמונה
פרשת איפה הילד. יואב איתיאל
"פרשה טורדת מנוחה"/יואב איתיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully