וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופוזיציה ממבט ראשון: נישואי האינסטנט של כחול לבן מתנגשים במציאות

29.4.2019 / 16:02

גנץ ולפיד הבטיחו למרר את חיי נתניהו, אך מאז הבחירות כמעט נאלמו דום גם כשהכותרות סיפקו הזדמנות למתקפה. אחרי שלא הגשימו את החלומות על החלפת השלטון, יצטרכו רביעיית המנהיגים בעלי האג'נדות הסותרות ללמוד לחיות זה עם זה - ולקיים את הבטחתם להיות אופוזיציה לוחמת

צילום: חדשות ערוץ 13

בכנסת הניחו היום (שני) 49 תיקי הכנה חגיגיים לכבוד הח"כים החדשים, שהגיעו ליום עיון והיכרות עם המשכן לקראת טקס ההשבעה מחר. ארבעה מהם נשארו בודדים, ובראשם - זה של יו"ר האופוזיציה הנכנס בני גנץ - שנותר ללא קונה. גנץ, שעסוק מדי כנראה כדי להתפנות לזוטות הכנסת, יקבל בוודאי השתלמות אישית בנבכי מסדרונות המשכן בהמשך, אבל המראה שנשקף מהתיק הכחול עם סמל המנורה, שכוב על הרצפה, היה קצת עצוב. רושם ראשוני; אומרים שיש רק הזדמנות אחת לעשות אותו.

כמעט שלושה שבועות חלפו מאז הבחירות, בכנסת משלימים את ההכנות לקראת ההשבעה, בליכוד מאיצים את המגעים להרכבת הממשלה וגיבוש הקואליציה, ורק האופוזיציה - כמעט ונאלמה דום. קצב האירועים המסחרר והדרמטי של המציאות הישראלית מספק מספיק אירועים שבהם הנהגת כחול לבן הייתה יכולה להפציע. רק ב-48 השעות האחרונות נתגלה שראש הממשלה אישר שחרור אסירים מבלי להביא את ההחלטה לאישור קבינט, מבקר המדינה פרסם דוח חמור שחשף ליקויים ופגמים קשים בארגון והפקת טקס הדלקת המשואות, והיועץ המשפטי לממשלה הודיע לפרקליטיו של נתניהו כי הוא לא מתכוון לדחות את השימוע של מרשם.

עוד בוואלה! NEWS:
אבו מאזן מציב אקדח מול ישראל, ומשחק ברולטה שבה כולם עלולים להפסיד
"המיט שבר ואסון": מאסר עולם ועוד 16 שנים לרוצח הנערה נועה אייל
לא עמדו בעומס הקולות: 270 עובדי קלפיות מתו באינדונזיה

נציגי כחול לבן בגני התערוכה, תל אביב. ראובן קסטרו
החלומות על החלפת השלטון התחלפו בחיים אפורים באופוזיציה. רביעיית כחול לבן/ראובן קסטרו

כל אחד מהאייטמים החדשותיים הללו תפס כותרות ראשיות, וכל אחד ייצר הזדמנות למתקפה או ביקורת על נתניהו, כפי שהבינו חלק מהח"כים החדשים של כחול לבן שהגיבו בנמרצות עם ציוצים חדים ועוקצניים. אבל עם כל הכבוד ליועז הנדל ולצביקה האוזר, בקוקפיט של כחול לבן יש משקל הרבה יותר משמעותי - ואף אחד מארבעת ציריו לא חשב שיש צורך להגיב, להפנות סימני שאלה לנתניהו שעוקף את הקבינט ומייתר אותו מתוכן, או לשרת התרבות שלו שמחלקת כרטיסים למקורבים, או לנצל את הצהרות מנדלבליט כדי להזכיר לציבור שראש הממשלה כנראה הולך לחטוף כתב אישום.

בשלושת השבועות האחרונים התברר שהקואליציה החדשה מתכוונת לפעול בכל הכוח להגבלת כוחו של בית המשפט העליון ולביצור חסינותו של נתניהו גם אחרי כתב אישום. גנץ צייץ על כך ציוץ אחד, לפיד מפרסם פוסטים עתיים בפייסבוק, אשכנזי ויעלון נעלמו בתהומות חול המועד. אשכנזי לא הגיע גם הוא לכנסת היום, וגם לא יו"ר העבודה אבי גבאי. אפשר להבין את הלם הקרב שחטפו מההפסד לנתניהו ומותר גם לפוליטיקאים לצאת להתאוורר לחופש, אבל בגדול - ההבטחה למרר את חייו של נתניהו מהאופוזיציה נראית יותר כמו חבילה של שוקולד מריר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

שידוך מאתגר

ברוח תכנית הריאליטי המצליחה "חתונה ממבט ראשון", ראשי כחול לבן הם קצת כמו בני הזוג שנפגשים לראשונה על מדרגות החופה הטלוויזיונית ורק אחר כך מכירים, מתקרבים ומגלים את האמת אחד על השני. גנץ, לפיד, יעלון ואשכנזי אמנם הכירו אחד את השני מבעוד מועד, אך המפץ הגדול של הקמת כחול לבן אילץ אותם להתחתן במהירות, והם נופלים עכשיו לקרקע המציאות אחרי ירח הדבש של הקמפיין, והחלומות הרומנטיים על החלפת השלטון, ממשלה וכיבודים יתחלפו בחיים אפורים ושוחקים למדי באופוזיציה.

בנימין ושרה נתניהו בהרמת הכוסית של הליכוד לפסח בבנייני האומה, 16 באפריל 2019. ראובן קסטרו
יומיים של אירועים חדשותיים שזימנו הזדמנות למתקפה עליו. נתניהו/ראובן קסטרו

לא ברור אם פאנל המומחים של הריאליטי הפופולרי היה מחליט שגנץ ולפיד זו התאמה מסחררת מלכתחילה, אבל עם שלוש מפלגות והנהגה מרובעת - גם הבעיות בזוגיות עוד יצוצו ובמערכת הפוליטית יש כאלה שמעריכים שזה רק עניין של זמן עד שמישהו שם יחליט להתגרש. נישואי האינסטנט התבססו על הרצון המשותף להפריד את ביבי, וזה מה שאיחד את כולם מתחת לחופה, אבל עכשיו שלוש מפלגות נפרדות, עם אידיאולוגיות ואג'נדות שונות ואף סותרות, צריכות ללמוד לחיות זה לצד זה, וזה מייצר אתגר פרקטי ופוליטי עצום; בליכוד מחפשים כבר עכשיו את העריקים שיוכלו להעביר לצדם בהצבעות קריטיות, ואפשר להניח שלנתניהו יש כבר תכנית מגירה לעשות בהם מעשה הפרד ומשול, בדיוק כמו שעשה בעבר לקדימה ולמפלגת העבודה.

הפוליטיקה היא לא כמו ריאליטי וגם לא עולם הדייטים, אבל על גנץ מוטלת עכשיו חובת ההוכחה; היכולת של כחול לבן לקיים את הבטחתם ולהיות אופוזיציה נשכנית ולוחמת תלויה קודם כל בשמירה על שלום הבית, וגם - בכך שתתייצב בכנסת, גם אם זו עבודה קשה ואפורה, ותצעק בכל פינה ותזדעק בכל ציוץ על מה שלא בסדר בשלטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully