וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המיט שבר ואסון": מאסר עולם ועוד 16 שנים לרוצח הנערה נועה אייל

21 שנים למותה של הנערה בת ה-17, בית המשפט המחוזי גזר את דינו של דניאל נחמני בגין עבירות הרצח ומעשה הסדום שבהן הורשע. השופטים קבעו כי הרצח "בוצע בדרך מזעזעת ומצמררת", כך שלא ניתן יהיה להפחית בעונשו. משפחת אייל: "נעשה צדק, אך אין נחמה"

צילום: תאגיד "כאן", עריכה: מתן חדד

גזר דין בפרשת הרצח של נועה אייל - כל הפרטים:

  • דניאל נחמני רצח את הנערה וביצע בה עבירות מין לפני 21 שנים
  • בית המשפט גזר על נחמני מאסר עולם ועוד 16 שנים
  • בנוסף למאסר, הוא ישלם 258 שקלים למשפחת הנרצחת
  • השופטים: "הוא המיט אסון על בני משפחתה וזעזע את הציבור"
  • משפחת אייל: "נעשה משפט צדק, אך נישאר עם הכאב"
  • נחמני יערער על גזר הדין לבית המשפט העליון

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שני) מאסר עולם על דניאל נחמני בגין רצח בכוונה תחילה של הנערה נועה אייל, ועוד 16 שנים על מעשה הסדום שביצע בה. הרצח התרחש לפני 21 שנים, כשהנערה בת ה-17, המתינה לאוטובוס בדרכה לביתה בשכונת רמות שבירושלים. השופטים קבעו כי מדובר ברצח חריג בחומרתו, כך שלא יהיה ניתן להפחית בעונש. כמו כן, נגזרו על נחמני פיצויים של 258 אלף שקלים למשפחתה.

השופטים יורם נועם, רבקה פרידמן ומשה בר-עם כתבו בהחלטתם כי "הנאשם ביצע את הרצח בנסיבות חריגות בחומרתן. כך שבפועל, יוצא מהחוק לא תמליץ ועדת השחרורים המיוחדת על הקלה בעונשו של הנאשם בטרם ירצה 15 שנות מאסר ותקופת הקציבה לא תפחת מ-40 שנה".

בין היתר נכתב בגזר הדין כי הוחלט להגדיר את הרצח כחריג מחומרתו מאחר ש"בוצע בדרך מזעזעת ומצמררת". עוד נכתב כי נחמני "המיט שבר ואסון על בני משפחתה של המנוחה, כאשר הסבל הנורא משפיע עליהם עד היום. וכאמור מעשיו גם משפיעים על הציבור, שנותר מזועזע והמום מהעובדה כי מעשים כאלה יכולים להתבצע כלפי קורבן תמים ומזדמן".

עוד בנושא:
"פשע חריג בחומרתו": הפרקליטות ביקשה עונש מאסר כבד לרוצח נועה אייל

הכרעת הדין בעניינו של דניאל נחמני שהואשם בגין רצח בכוונה תחילה, מחוזי ירושלים. אמיל סלמן חדשות "הארץ"., אתר רשמי
"הנאשם ביצע את הרצח בנסיבות חריגות בחומרתן". נחמני/אתר רשמי, אמיל סלמן חדשות "הארץ".

נחמני מתכוון לערער על גזר הדין לבית המשפט העליון. סנגוריו, עופר אשכנזי ומיכל רובינשטיין אמרו כי מדובר ב"גזר דין קשה" והוסיפו כי "הנאשם ביקש מאיתנו להדגיש כי הוא עדיין עומד בחפותו ומתכוון להגיש ערעור שיוגש לבית המשפט העליון בתוך מספר שבועות. והתיק יסתיים כנראה רק בעליון. הנאשם חולק על חלק גדול מהקביעות".

אחרי גזר הדין, משפחת אייל אמרה כי "לרוע שלקח את חייה של נועה שלנו אין זכות להתהלך חופשי ככל האדם. 17 שנה, מפלצת בדמות אדם הסתובבה חופשי, וחיה את חייה. היום סגר את המעגל בית המשפט בירושלים. הסדר, רק כביכול, שב על כנו. וזאת, כראוי לחברה מתוקנת".

במשפחה אמרו כי הם "אסירי תודה למשטרה שהצליחה לפענח את התעמולה, והרוע הנעלם כל כך הרבה שנים פתאום לבש פנים. אנו מוקירים תודה לכל הפמליה בבית המשפט, ובמיוחד לפרקליטים, לעורכי הדין דני ויטמן וענת גרינבאום על עבודתם המדוקדקת לאורך כל שלבי המשפט הארוך, ועל היחס הרגיש כלפינו".

נועה אייל. באדיבות המשפחה
נועה אייל/באדיבות המשפחה

הם טענו כי "משפט צדק נעשה" אף שלדבריהם מדובר ב"צמד מילים אירוני, שכן איזה צדק יכול להתקיים מול ניצול התום ולקיחת חיים? לנו, למשפחה, לא תהיה בכך שום הקלה ולא נחמה. אנו נישאר לנצח עם הכאב העצום והעצב".

פרקליט מחוז ירושלים, דניאל ויטמן, אמר כי "בית המשפט קיבל במלואה את עמדת המאשימה וגזר על הנאשם עונש מאסר עולם וכן עונש מקסימלי בגין עבירת מין בה הורשע. את העונשים צבר בית המשפט וקבע כי מדובר ברצח חריג בחומרתו שבוצע בנסיבות חריגות בחומרתן ובכך קיבל את עמדת המאשימה גם בזה. מקווים שתהיה בכך נחמה פורתא למשפחת אייל". ויטמן הרגיש כי מדובר בתיק הראשון שפוענל באמצעות התפתחות של הדנ"א.

אחרי שנים: כך פוענח הרצח

על פי פסק הדין, נחמני עצר את רכבו סמוך לתחנה בה המתינה נועה, ולאחר זמן מה היא נכנסה לרכבו. במהלך הנסיעה החליט הנאשם לסטות מהכביש ונסע לשביל בתוך יער רמות, שם ביצע בה מעשה סדום בעודה נאבקת בו ולאחר מכן רצח אותה באכזריות. בית המשפט זיכה את הנאשם מחמת הספק מעבירת האונס. בפרקליטות ביקשו עונש חמור ותיארו את הרצח כ"חריג בחומרתו".

רצח אייל פוענח רק באוקטובר 2014, בעקבות שימוש בטכנולוגיה המאפשרת לאתר נאשמים באמצעות דגימות DNA של קרובי משפחתם. אחד השמות שעלה בעקבות השוואת הדגימות בזירה לאלו הקיימות במאגר היה שם אביו של נחמני. לאחר בדיקה התגלה כי בעברו של הבן, דניאל, רשומות עבירות מין בקטינות. המשטרה פתחה בחקירה סמויה והחלה לעקוב אחר נחמני ללא ידיעתו. בסופו של דבר, אותרה דגימת DNA שנלקחה מיריקה של נחמני סמוך למוסך בו הוא עבד כחשמלאי רכב.

חשיפה: חומרי החקירה מפרשת רצח הנערה נועה אייל. צילום מסך
נועה איילנ/צילום מסך

החשד נגד נחמני התחזק לאחר שעלה מהחקירה כי בעת הרצח הייתה ברשותו מכונית "רנו" משנת 1985 - עובדה התואמת לעדותו של נהג מונית שראה את אייל עולה למכונית מסוג זה בליל הרצח. בנוסף לכך, הבלשים בדקו מחדש איכוני טלפונים סלולריים שבוצעו ב-1998, והתאימו אותם לפרופיל של חשודים פוטנציאלים. כששלפו הבלשים את איכון הטלפון הסלולרי של נחמני, גילו כי היה בליל הרצח בשעה 23:55 בכיכר הדווידקה, ממנה נאספה אייל לפני שנעלמה.

(עדכון ראשון: 9:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully