וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא עמדו בעומס הקולות: 270 עובדי קלפיות מתו באינדונזיה

29.4.2019 / 12:40

הממשלה ספגה ביקורת רבה אחרי שאמרה כי מספר רב של אנשים מת או נפגע בעת יום הבחירות, שהוא הגדול ביותר בעולם. הוא התקיים רק במשך שמונה שעות, עם 193 מיליון בעלי זכות בחירה. הממשלה תפצה את המשפחות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

יותר מ-270 איש מתו במהלך יום בחירות באינדונזיה, רובם מתשישות של שעות ארוכות של ספירת מיליוני קולות באופן ידני - כך אמר אתמול (ראשון) דובר ועדת הבחירות. הבחירות באינדונזיה הן הגדולות ביותר בעולם שמתקיימות במשך יום אחד, והן היו הפעם הראשונה שבה עורכת מדינת האיים המוסלמית את הבחירות לנשיאות ולפרלמנט הלאומי והפרלמנטים המחוזיים בו-זמנית.

ההצבעה נמשכה שמונה שעות בלבד, במדינה שבה חיים 260 מיליון איש בעשרות אלפי איים שונים, והכבידו מאוד על העובדים. דובר ועדת הבחירות הוסיף כי 1,878 איש נוספים חלו בשל המעמסה הרבה לספר את הפתקים מ-800 אלף קלפיות. ברובה, ההצבעה התנהלה באופן חלק, וכ-80% מקרב 193 מיליון בעלי זכות הבחירה מימשו אותה. כל אחד מהם היה צריך להכניס עד חמישה פתקים בכל מעטפה.

הכנות בג'קרטה, לקראת הבחירות לנשיאות אינדונזיה. רויטרס
הכנות לקראת הבחירות בבירה ג'קרטה, בשבוע שעבר/רויטרס

משרד הבריאות פרסם חוזר ב-23 באפריל שבו דחק בבתי החולים להעניק טיפול צמוד לגורמים בוועדת הבחירות שנפגעו, בזמן שמשרד האוצר מגבש תכנית פיצויים למשפחות הרוגים. באופוזיציה תקפו את ועדת הבחירות בשל מניין ההרוגים.

"היא לא הייתה זהירה בניהול העומס על כוח העבודה" אמר אחמד מוזאני, סגן יו"ר הקמפיין של מועמד האופוזיצי. לפי מדגמים עצמאיים, הוא הפסיד בבחירות לנשיא המכהן, טוען לזיופים נרחבים ובקמפיין שלו אמרו כי גורמים רשמיים ברשויות הוסיפו פתקים לטובתו של וידודו. שר הביטחון אמר כי הטענות הללו חסרות בסיס.

שני המועמדים הכריזו על ניצחון, אם כי אותם מגדמים, שהתבססו על ספירה מהירה, הצביעו על כך שווידודו ניצחו בפער של 9%-10%. ההכרזה הרשמית על התוצאות תהיה ב-22 במאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully