וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודים, מוסלמים, זרים: הימין הניאו-נאצי מרים את ראשו בארה"ב

28.4.2019 / 13:27

היורה בקליפורניה שאב את השראתו מהמחבל במסגדים בניו זילנד ומהמחבל בבית הכנסת בפיטסבורג, במעגל בלתי פוסק של שנאה יוקדת לכל מי שאינו "מהגזע האירופי". השילוב בין החשש מהגירה לאידיאולוגיות רצחניות וזמינות כלי הנשק ימשיך להפיל קורבנות לשנאה העתיקה ליהודים

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

אחוז היהודים באוכלוסיית העולם כיום הוא בערך 0.2%. אחוז היהודים בארצות הברית הוא בערך פי עשרה - ועדיין מדובר, לכל היותר, ב-2.5%, גם אם יש להם בולטות גדולה יותר ביחס למספרם הממשי.

למרות זאת, ג'ון ארנסט האמין בכל לבו ובמחשבותיו התוססות משנאה ש"הגזע היהודי" ממשיך לתכנן ולהוציא לפועל את תכניתו הגדולה להשמיד את הגזע האירופי - לשון נקיה לגזע הארי ואירופים נוספים, נניח בריטים.

בשבוע שבו תציין ישראל את יום השואה קיבלנו תזכורת - בקליפורניה החולמת, סמוך לסן דייגו המנומנמת והמשגשגת: הצוואה האחרונה של היטלר קיימת ולא נמחתה עם תבוסת הנאצים. יש הטוענים שהיטלר היה כמו סטאלין, אתאיסט, אך ארנסט הוא נוצרי מאמין, נצר לאלה שיצאו בשם האל הנוצרי לשרוף יהודים, להשמיד את בתי התפילה שלהם מעמק הריין ועד יורק, מספרד עד הממלכה הרוסית.

עוד בוואלה! NEWS:
"המשכתי לרוץ עם הילדים למרות שנפגעתי": עדות הפצוע בבית הכנסת
"אלמוג אסף את הילדות - ונפגע ברגלו": גבורת פצוע הירי בארה"ב
העדויות מבית הכנסת בקליפורניה: "הרב הפצוע ניסה להרגיע את היורה"

ג'ון ארנסט, היורה בבית כנסת חב"ד בסן דייגו קליפורניה. ה-27 לאפריל 2017. אתר רשמי
יצא למסע רצח בשם האל שבו הוא מאמין. היורה בבית הכנסת בקליפורניה, ארנסט/אתר רשמי

ארנסט יצא למסע רצח בשם האל שבו הוא מאמין - וזה לא משנה כלל אם הוא הבין נכון את דבר האל או לא. במובן זה הוא לא שונה במאומה מהמחבלים המתאבדים שיצאו לפוצץ כנסיות על יושביהן בשם אללה בשבוע שעבר בסרי לנקה. לפני כחודש וחצי אירע גם הטבח במסגדים בניו זילנד על ידי ברנטון טרנט, ששאב את השראתו מהאידיאולוגיה הנאצית, מתיאוריות על עליונות הגזע הלבן.

כמו שכתבתי אז, טרנט אינו האחרון. גם ג'ון ארנסט מעריץ את טרנט. הוא מעריץ את טרנט וגם את רוברט באוורס, הרוצח מבית הכנסת בפיטסבורג. אלו מקורות ההשראה שלו, שני רוצחים שיצאו לבצע טבח המוני והצליחו. אחד יצא לרצוח מוסלמים, האחר יהודים.

עוד באותו נושא

היורה בבית הכנסת בקליפורניה: לאומן לבן בן 19 שהצית מסגד

לכתבה המלאה

הנאצים של זמננו

בבליל ההזוי המהווה את מחשבתו של ארנסט, שאותו העלה כמובן לרשתות החברתיות, הוא מסביר שהיהודים שולטים בעולם, הם היו סוחרי העבדים הגדולים ביותר אם לא היחידים, והם משתמשים בהיספנים ובשחורים כדי להרוס את המערב, במיוחד ארצות הברית.

וכאן אנו חוזרים למה שהאנשים האלה מאמינים בו בכל לבם. כמו הנאצים הם מאמינים בזדוניות היהודים, הפועלים כאיש אחד כדי להשתלט על העולם. כמו הנאצים, הם מאמינים בעליונות הגזע הלבן הנאצים האמינו בעליונות הגזע הארי בלבד, עם כמה נספחים - סקנדינביה ובריטניה בעיקר, אבל ראו בסלבים למשל גזע נחות, תת-אדם. הנאצים של זמננו מדברים על הגזע הלבן כולו. לא שזה משנה, או מנחם.

היורה בפיגוע הירי ההמוני במסגד בעיר כרייסטצ'רץ'. אתר רשמי
כבר אז היה ברור שהוא איננו האחרון. המחבל מהטבח בניו זילנד, טרנט/אתר רשמי

הם מתייחסים יותר להגירה, נושא שבאירופה של טרום מלחמת העולם השנייה כמעט שלא היה במרכז השיח, פרט למקרים בודדים של גל הגירה יהודי ממזרח אירופה לצרפת ואנגליה אחרי פוגרומים, וגם מדובר היה במספרים זניחים. לא שזה משנה, הרי אין קשר בין מספר יהודים לבין שנאתם, בין ההשפעה שלהם בפועל לבין תיאוריות הקונספירציה על שליטת היהודים בעולם. היטלר המשיך לשפוך את עוויתות השנאה שלו על היהודים השולטים בעולם אחרי שסיים להשמיד שליש מהעם היהודי למעשה בלי הפרעה, וכמעט ללא התנגדות.

ארנסט מתייחס, כמו טרנט לפניו, וכמו אחרים לרעיון שהחל באירופה לפני שנים, וכעת קנה לו אחיזה בקרב הימין הקיצוני הרצחני בארצות הברית. רעיון ההחלפה. כותרת המניפסט של טרנט הייתה ההחלפה הגדולה, וארנסט התייחס לאותם רעיונות.

צעדת ימין קיצוני בשרלוטסוויל, וירג'יניה, אוגוסט 2017. רויטרס
כשאנשי העליונות הלבנה נחשפו בארה"ב. צעדת הימין הקיצוני בשרלוטסוויל/רויטרס

הפעם הראשונה שהם נחשפו בגלוי בארצות הברית הייתה כשהמפגינים מהימין הקיצוני, אנשי העליונות הלבנה צעדו בשרלוטסוויל שבארצות הברית ב-2017 - שעליהם אמר הנשיא טראמפ שהיו אנשים טובים ואנשים רעים משני הצדדים - וקראו בקצב תוך כדי מצעד "יהודים לא יחליפו אותנו".

אנשי הימין הקיצוני, אנשי העליונות הלבנה מאמינים שהם בדרך לאבדון. ילודה נמוכה, התבוללות, הגירה מאסיבית של מוסלמים, של שחורים, השלטון מאחורי - ולעתים לפני - הקלעים של היהודים הם הדרך לחורבן הגזע הלבן. ויש לקום ולעשות מעשה או כארגונים או כבודדים.

היורה מתעב את טראמפ

את המושג "ההחלפה הגדולה" מייחסים לכותב הצרפתי הגזעני והאנטישמי רנו קאמי, שכתב ספר בשם זה. בעבר רעיונותיו היו משויכים רק לימין הקיצוני, אבל הם הגיעו למרכז הבמה. ארנסט הסביר שהוא חייב לעשות מעשה, להתריע בפני הסכנה - היהודים משמידים את האירופים ותופסים את מקומם.

אם כבר טראמפ, אז ארנסט מתעב אותו. הוא רואה בו משרת הציונות, בדיוק כמו דיוויד דיוק למשל, הגזען הניאו-נאצי שהיה מנהיג הקו קלוקס קלאן. זה לא מאוד רחוק מהקריקטורה האנטישמית שפרסם העיתון ניו יורק טיימס בסוף השבוע האחרון, קריקטורה שבה נראה נתניהו ככלב נחייה המוביל את טראמפ העיוור, החובש כיפה. המסר אותו מסר - היהודים שולטים בעולם, או לפחות בארצות הברית.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, 24 באפריל 2019. רויטרס
ארנסט ובאוורס רואים בו משת"פ של הציונות. טראמפ/רויטרס

יש קיצונים רצחניים ואלימים אחרים המעריצים את טראמפ המהווים את השוליים הרחוקים, הסהרוריים של הבייס המאמין, השמרני שונא המהגרים. אבל ארנסט ובאוורס רואים בו משת"פ או סוג של כלי שרת.

על פי הנתונים האחרונים, אלימות כלפי יהודים בארצות הברית באה בעיקר מהימין הקיצוני, הגזעני, המאמין בעליונות הגזע הלבן. רק כשליש בא מהשמאל הקיצוני, ערבים ומוסלמים. גם באירופה, למשל במחאת "האפודים הצהובים" בצרפת, אנו רואים איך הימין הקיצוני מתלכד עם השמאל הקיצוני והמוסלמים נגד האויב המשותף - היהודים.

רוברט בווארס חמוש שהתפרץ לבית כנסת בפיטסבורג פנסילבניה ארצות הברית מתוך חשבון ה gab שלו. צילום מסך
אלה מקורות ההשראה שלו. המחבל מהטבח בפיטסבורג, באוורס/צילום מסך

גם אחרי ארבעה, חמישה או שישה דורות בארצות הברית, יהודים נחשבים מהגרים ואחרים, כמו גם המוסלמים והערבים, בעיני המאמינים שאמריקה היא ארץ נוצרית, ונוצרית בלבד. ועל האחרים לעזוב או להירצח.

בינתיים, היחידה בבולשת הפדרלית שעסקה במאבק בפשעי שנאה פורקה השנה. אחרי הכול, פשעי השנאה בארצות הברית באים כמעט כולם מהשוליים הקיצונים הלבנים, השמרנים ומכוונים ברובם המכריע נגד מי שמצביעים לדמוקרטים - שחורים, יהודים ומוסלמים. גם אם היחידה תוקם מחדש, וארנסט ייכלא או יוצא להורג, הוא לא האחרון. לא בארצות הברית, לא בעולם.

זירת בית הכנסת בסן דייגו קליפורניה - ה-27 לאפריל 2019. AP
היהודים הם לכל היותר ב-2.5% מאוכלוסיית ארה"ב. זירת הירי בקליפורניה, היום/AP

החשש הלגיטימי מהגירה לא מבוקרת המשתלב באידיאולוגיות גזעניות ורצחניות, המשתלב בשנאה, תסכול ונגישות לכלי נשק בלי הגבלה. אלו ימשיכו להפיל קורבנות חפים מפשע, קורבנות של שנאה, השנאה העתיקה בעולם, השנאה ליהודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully