וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיאוריות מארה"ב ושירים מסרביה: ההשראה של המחבל מניו זילנד

16.3.2019 / 22:56

ברנטון טרנט אגר את הנשק בעצמו וביצע לבדו את הטבח שבו נרצחו 50 מתפללים מוסלמים, אך הרעיונות שהביאו אותו, ורבים אחרים לבצע פיגועים, נרחבים הרבה יותר. רוצחי הימין הקיצוני מוצאים השראה בספרים, בציוצים ובדעות שוליים שמתעצמים אל מול משבר ההגירה העולמי

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

בשנת 1978 יצא לאור הספר "יומני טרנר", שכתב ויליאם לותר פירס, מנהיג ארגון גזעני של עליונות לבנה. הספר נכתב בעיקר מפיו של ארל טרנר, חבר בתנועה שהביאה לכך שכל אוכלוסיית העולם - כ-50 מיליון בני אדם הם לבנים, וכל השאר הושמדו או נרצחו.

בזמן שלטון ליברלי, תומך זכויות האישה, כמובן נשלט מאחורי הקלעים בידי יהודים, מתחילה התנועה לפעול - מפוצצת מטות של הבולשת הפדרלית, ושאר פעולות טרור. מוזכר בגאווה "יום החבל" - יום על מעשי לינץ' שבו נתלו עשרות אלפי יהודים, שחורים ואלפי נשים שנתלו ועליהן השלט: אני חיללתי את גזעי. אין צורך לפרט את מקור ההשראה, נכון?

לקריאה נוספת בנושא:
מסרים נגד "הפולשים" והספרה 14: הרמזים שהותיר הרוצח מניו זילנד
בצל הטבח בניו זילנד: תוגברה האבטחה סביב מסגדים ברחבי העולם
"לאומנות מספקת עוצמה": הרוצח בניו זילנד תיעד עצמו בזמן הטבח

מפוצלת ניו זילנד. צילום מסך
ההרוגים מהטבח בניו זילנד/צילום מסך
שלא תהיינה אי הבנות - הספר מפאר את כל האירועים האלה. השמדת כל העולם - כולל אגב מרבית ארצות הברית - נראית למחבר האמריקני משאת נפש

הסיפור ממשיך - התנועה משתלטת על דרום קליפורניה, על כלי הנשק הגרעיניים ומשגרת אותם לניו יורק וישראל, להשמיד את היהודים, את הליברלים, ומתחיל מלחמה גרעינית עם ברית המועצות כדי להביא לסוף הטוב - שברית המועצות תשמיד את מרבית ארצות הברית כדי שהאוכלוסיה שתשרוד תקבל על עצמה בהכנעה את שלטון המסדר.

טרנר מספר את הדברים כשהוא יוצא למשימתו האחרונה - משימת התאבדות שבה הוא יתרסק עם פצצה גרעינית על הפנטגון וכך יביא להשמדת שארית הממשל האמריקני. יש המשך שנכתב לכאורה מאה שנים אחרי האירועים האלה, בשנת 2099, ומתואר בו העולם החדש - כל האפריקנים הושמדו. לא רק אפריקנים אמריקנים אלא אפריקנים באפריקה. אסיה הושמדה בנשק גרעיני והיא שממה רדיואקטיבית. מהיהודים שרד רק עותק של התלמוד כדי להוכיח את מזימותיהם ורשעותם.

שלא תהיינה אי הבנות - הספר מפאר את כל האירועים האלה. השמדת כל העולם - כולל אגב מרבית ארצות הברית - נראית למחבר האמריקני משאת נפש. רק הזיה של חולה רוח, תאמרו? מי יכול להתייחס ברצינות להבלים כאלה, אתם חושבים? חשבו שנית.

עוד באותו נושא

שוטרים בלי אקדחים: הפיגוע במסגדים ניפץ את תחושת הביטחון בניו זילנד

לכתבה המלאה
ברנטון טרנט, החשוד המרכזי בטבח בניו זילנד בו נהרגו 49 מתפללים מוסלמים, 16 מרץ 2019. רויטרס
ברנטון טרנט, החשוד המרכזי בטבח בניו זילנד/רויטרס

הספר נמכר עד כה במאות אלפי עותקים - אולי יותר ממיליון, ועותק שלו נמצא בידי טימותי מקוויי. מצלצל מוכר השם? זה שמו של חייל לשעבר, שאחרי שסיים את שירותו החל לנדוד בתערוכות נשק, מכר את יומני טרנר לפרנסתו, ויחד עם שותף בשם טרי ניקולס ביצע את הפיגוע בבניין הממשל הפדרלי באוקלהומה סיטי בשנת 1995, פיגוע טרור שנרצחו בו 168 בני אדם, בדיוק כמו הפיגועים המתוארים ביומני טרנר, ומאותה סיבה: שנאת הממשל הפדרלי, שנאת מיעוטים, אידיאולוגיה ניאו נאצית, או בעצם נאצית. מקוויי נתפס במקרה, והוצא להורג.

הפיגוע באוקלהומה סיטי הוא הפיגוע הרצחני ביותר שנעשה על אדמת ארצות הברית בידי אזרח אמריקני (פיגועי ה-11.9 רצחניים יותר, אבל נעשו בידי אזרחים סעודים ואחרים, לא אמריקנים).

אגב, פירס כתב ספר נוסף, "הצייד" שמו שגיבורו הוא אוסקר ייגר, שם גרמני למופת (פירוש המילה ייגר בגרמנית הוא צייד). אם ביומני טרנר יש תנועה שמשתלטת על העולם, בספר הצייד ייגר פועל לבדו לחיסול המאיימים על הגזע הלבן - יהודים, שחורים, זוגות מעורבים. מצלצל מוכר?

מתדלקים שנאה

ברוכים הבאים לעולם הגלובלי. כפי שכולנו יודעים, רשת האינטרנט קיימת לא רק להעביר מתכוני עוגות, סרטוני חתולים וקדימונים לסרטים. היא קיימת לקשר בין בני אדם, בין קבוצות של בעלי עניין משותף - ואלה יכולים להיות מעריצי קומיקס - וטרוריסטים. חובבי גינון - ובעלי דעות קיצוניות המתדלקים את שנאתם בשלל אתרי קונספירציה.

אנדרטת זיכרון מחוץ למסגד בו בוצע הטבח בניו זילנד, 16 במרץ 2019. רויטרס
אנדרטת זיכרון מחוץ למסגד/רויטרס

ואם תטענו כנגד נושא המאמר הזה, שהוא פיגועי הטרור הרצחניים שבאו מהימין הקיצוני, הגזעני, האנטישמי, הניאו נאצי שזו תגובת נגד - נוראה, איומה, לפיגועי האסלאם הרדיקלי ברחבי העולם - לא.

הפיגוע הרצחני ביותר בתולדות איטליה נעשה שנים רבות לפני שהטרור האסלאמי היה לנושא באירופה (הוא כמובן היה חשוב כבר אז במזרח התיכון): באוגוסט 1980 התפוצצה פצצה רבת עוצמה בתחנת הרכבת המרכזית של בולוניה. 85 בני אדם נרצחו, מאות נפצעו.

המחשבה הראשונית, הטבעית, הייתה שאת הפיגוע ביצעו הבריגדות האדומות, ארגון הטרור השמאלי שפעל באיטליה. אבל לא, האחראים לפיגוע היו ארגון הטרור הימני קיצוני "סדר חדש", בגיבוי חיפוי וחבלה בחקירה של שני סוכני המודיעין הצבאי ותא "פרופגנדה דואה" שהחל כתא של הבונים החופשיים והיה לתא של הימין הקיצוני שבו היו חברים אישים בכירים במדינה, כולל ראשי כל זרועות שירותי הביון. מדינה בתוך מדינה, קראו לו, ובצדק.

"יהודים לא יחליפו אותנו"

פיגוע הטרור הגדול בתולדות סקנדינביה נעשה גם הוא בידי אזרח, יליד נורבגיה - אנדרס ברינג ברייויק, גם הוא גזען, ניאו נאצי שביצע טבח, בדיוק כמו ברנטון טרנט האוסטרלי, כדי להתריע, לדבריו, נגד סכנות האסלאם - אבל יותר מזה - להתריע בפני הגזע הלבן, העומד להיכחד לטענתם. ברייויק נתן את ברכת הדרך לטרנט - אוסטרלי המבצע בניו זילנד השכנה את הפיגוע הנורא בתולדותיה.

ובישראל אחד מפיגועי הטרור הקשים ביותר הוא הטבח במערת המכפלה שנעשה בידי ברוך גולדשטיין, וההערצה אליו בקרב תנועות ואישים מסויימים בימין הישראלי ידועה.

טרנט השאיר מניפסט. הוא הסביר מה הוא עומד לעשות - ובעיקר מדוע הוא עושה זאת. וכותרת המניפסט שלו מעניינת. "ההחלפה הגדולה". מזכיר משהו? המפגינים מהימין הקיצוני, אנשי העליונות הלבנה שצעדו בשרלוטסוויל שבארצות הברית בשנה שעברה (ושעליהם אמר הנשיא טראמפ שהיו אנשים טובים ואנשים רעים משני הצדדים) קראו בקצב תוך כדי מצעד - "יהודים לא יחליפו אותנו".

אנשי הימין הקיצוני, אנשי העליונות הלבנה מאמינים שהם בדרך לאבדון. ילודה נמוכה, התבוללות, הגירה מאסיבית של מוסלמים, של שחורים, השלטון מאחורי - ולעתים לפני - הקלעים של היהודים הם הדרך לחורבן הגזע הלבן. ויש לקום ולעשות מעשה - או כארגונים או כבודדים.

תושבים מחוץ למסגד בו בוצע הטבח בניו זילנד, 16 במרץ 2019. רויטרס
תושבים מחוץ למסגד בו בוצע הטבח/רויטרס

את המושג ההחלפה הגדולה מייחסים לכותב הצרפתי רנו קאמי, שכתב ספר בשם זה. בעבר רעיונותיו היו משוייכים רק לימין הקיצוני, אבל הם הגיעו למרכז הבמה. בין השאר הוא מרואיין קבוע בתכנית הרדיו של הפילוסוף היהודי אלן פינקלקראוט, שהותקף לאחרונה בזמן הפגנת האפודים הזוהרים - שיש בה אלמנטים אנשטימיים רבים, מהשאמל הקיצוני והימין הקיצוני.

והרעיון הזה קיים. ובזה שלא ידברו עליו ויחרימו אותו הוא רק מתחזק. יש חשש אמיתי מהגירה, בעולם כולו. יש רתיעה ממהגרים - אלה שאינם נראים כמונו, ריחות הבישול שלהם אחרים, שפתם שונה, דתם שונה, הם מאיימים על המוכר, על היציב והם מתרבים. והרעיון הזה, או אופן ביטויו לא חדשים: לפני 51 שנים נשא פוליטיקאי בריטי, אז באופוזיציה השמרנית נאום.

אנוך פואל נאם את הנאום שנכנס להיסטוריה כנאום "נהרות של דם" - הוא דיבר על ההגירה לבריטניה (בעשרים השנים הקודמות לנאום נכנסו לבריטניה כחצי מיליון מהגרים בעלי אזרחות בריטית, חשוב להדגיש, בעיקר מהאיים הקריביים ותת היבשת ההודית).

פואל התריע מפני ההגירה, מפני, כן, החלפת האוכלוסיה הוותיקה, הלבנה, במהגרים וילידהם הצבעוניים, בחשש של תושבים שערך בתיהם מידרדר, חשש פועלים למשרותיהם, בקיצור - כל החששות המזינים הצבעות מאז ועד עתה. הקריירה של פואל נקטעה, הוא היה למצורע - והנושא נקבר. או כמובן שלא - הוא נקבר בשיח המרכזי, הממלכתי, אבל הוא ממשיך, ומתגבר - בטוקבקים, ברשתות החברתיות, בפוליטיקה המרכזית.

הרוצח שאב רעיונותיו ממעיינות הימין הקיצוני

דבר אחד בטוח לגמרי - טרנט אינו האחרון. ברגעים אלה יש רבים שקוראים את המניפסט של טרנט ואומרים לעצמם - הוא צודק

נושא ההגירה חשוב. נושא הטרור האסלאמי הרדיקלי חשוב. והכלכלה, הגלובליזציה, כל השאר, כולם נושאים מרכזיים לשיח. רק שבקצה הדיונים בתכניות רדיו, נאומים בעצרות פוליטיות, ציוצים מהבית הלבן, נמצאים גם שטופי שנאה כמו טרנט ורוצחים אחרים בשם הגזע הלבן. וכן, לפחות שניים מהם ראו בנשיא טראמפ והתבטאויותיו מקור השראה. לא שהנשיא טראמפ מעודד כמובן רציחות המוניות או אחרות, אבל חלק מהתבטאויותיו, מסירובו לגנות דברים שיש לגנות בכל פה מהדהדים, מפיטסבורג ועד כרייסטצ'רץ'.

טרנט שאב מכל מעיינות הימין הקיצוני - ספרים צרפתיים, תיאוריות אמריקניות, שירים אנטי מוסלמים סרבים, מסורות ניאו נאציות אירופיות.

הכול התערבב לעיסה אחת גדולה ממנה זיקק את שנאתו ויצא לרצוח מתפללים מוסלמים כדי להציל, לשיטתו, את הגזע הלבן, הנוצרי, הצועד אל חורבנו בעיניים פקוחות, מוחלף במקומות העבודה, בבתים, בחדרי המיטות בידי מוסלמים ושחורים, כשיהודים מפקחים על התהליך בזדוניות.

כבר ראינו כל זאת - היהודים מחללי הגזע הארי, התופסים את מקומו של הגבר הארי בחדר המיטות, המנהלים את מדינתו מאחורי הקלעים, שולטים בכלכלתו, בתקשורת, מה לא, למען העתיד שבו הגזע היהודי יתפוס את מקומו של הגזע הארי אלא אם ייעשה מעשה. והמעשה נעשה, כזכור, במיידנק, בטרבלינקה, בבלז'ץ, בחלמנו, בבאבי יאר, פונאר.

אבטחה סמוך למסגד בארצות הברית בעקבות הטבח בניו זילנד - 15 מרץ 2019. רויטרס
טרנט אינו האחרון. אבטחה סמוך למסגד בארה"ב/רויטרס

האיום, טוענים אנשים כמו טרנט, ברייויק, רוברט באוארס הרוצח מפיטסבורג ואחרים לא פג. להפך - הוא מתעצם. ולא רק היהודים - המוסלמים, השחורים הם האיום. בכל מדינה, בכל אתר. יש לעצור אותם לפני שיהיה מאוחר מדי - ואולי כבר מאוחר מדי.

אחרי כל טבח מורידים כמה אתרים ברשתות החברתיות, חוסמים מעט מהרעל. זה לא משנה. הדברים הראויים מתערבבים עם המפחידים - הנושא הראוי לדיון עם המסרים מעוררי החלחלה שיש לעצור, הפגנות לגיטימיות עם מעשי אלימות שיש להוקיע.

דבר אחד בטוח לגמרי - טרנט אינו האחרון. ברגעים אלה יש רבים שקוראים את המניפסט של טרנט ואומרים לעצמם - הוא צודק. ומתוכם יש כמה - והרי כפי שאנו יודעים אחד מספיק - שמתחילים לאגור נשק וחומרי נפץ, כותבים את שנאתם למגרה, עד לרגע שבו ייצאו עם הנשק לבית תפילה קרוב של מהגרים, של אחרים, בשם הגזע העליון, הלבן, כשהם מודיעים ברשתות החברתיות שהם פטריוטים, שהם לוחמים למען הדבר החשוב מכל - טוהר הגזע הלבן ומרחב המחייה שלו.

  • עוד באותו נושא:
  • ניו זילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully