וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הטבח בניו זילנד: תוגברה האבטחה סביב מסגדים ברחבי העולם

15.3.2019 / 21:36

בארה"ב, בריטניה וצרפת הוחלט לתגבר את הסיורים המתקיימים סמוך למסגדים ולמוסדות דת מוסלמיים. הם הבהירו כי מדובר באמצעי זהירות וכי לא קיים בשלב זה איום ממוקד. במקביל, יו"ר הסוכנות היהודית הצהיר: "לראשונה מאז הגיעו יהודים לניו זילנד בתי הכנסת יישארו נעולים"

צילום: רויטרס

ברחבי ארצות הברית תוגברה היום (שישי) האבטחה סביב מסגדים לרגל תפילות יום השישי, זאת לאחר הטבח הלילה בניו זילנד, במהלכו נרצחו 49 בני אדם במתקפת ירי בשני מסגדים. המשטרה בניו יורק ובערים נוספות בארצות הברית מסרו כי הן מתגברות את הסיורים סמוך למסגדים ומוסדות דת מוסלמיים כאמצעי זהירות, ולא כי התקבלה התרעה על איום כלשהו נגד הציבור המוסלמי.

בשנים האחרונות, הציבור המוסלמי בארצות הברית התרגל למראות הסיורים המשטרתיים והתרגולים שנועדו לאבטח את מוסדות התפילה. סידורי האבטחה בארצות הברית מתוגברים לרוב לאחר אירועי ירי המוניים המתבצעים במוסדות דתיים, בהם גם כנסיות ובתי כנסת.

לקריאה נוספת בנושא
שוטרים בלי אקדחים: הפיגוע במסגדים ניפץ את תחושת הביטחון בניו זילנד
"לאומנות מספקת עוצמה": הרוצח בניו זילנד תיעד עצמו בזמן הטבח
ניו זילנד: 49 הרוגים בפיגוע בשני מסגדים בעיר קרייסטצ'רץ'

מפגינים מוסלמים סמוך למסגד בוושינגטון בעקבות הטבח במסגד בניו זילנד - 15 מרץ  2019. רויטרס
מסגד בוושינגטון, היום/רויטרס

ניהאד עוואד, העומד בראש המועצה לקשרי אמריקנים-מוסלמים, קרא למאמינים בארצות הברית להגיע ליותר מ-3,000 המסגדים הפזורים ברחבי המדינה ולא לנטוש אותם. לטענת המועצה, מוסלמים, כמו גם מיעוטים נוספים בארצות הברית, מתמודדים בפני גל שנאה מאז שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נבחר ב-2016.

זמן קצר לאחר הטבח, התפרסמו אמירותיו של הרוצח ברשתות החברתיות, בהן שיבח את טראמפ כ"סמל של זהות לבנה מחודשת ותכלית משותפת". הבית הלבן לא הגיב לבקשת תגובה. עוואד מצדו, ביקש לפנות לטראמפ בכנס בו השתתף ואמר "למילים שלך יש משמעות, כך גם למדיניות שלך, הם משפיעים על חייהם של אנשים חפים מפשע כאן ובעולם כולו".

בשיחת טלפון עם ראשת ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן אמר טראמפ כי מדינתו ערוכה לסייע בכל דרך בעקבות הטבח. "הודעתי לראשת הממשלה כי אנחנו מזדהים עם ניו זילנד, וכי אנחנו עומדים מוכנים לסייע בכל עזרה שתוכל ארצות הברית להעניק", צייץ הנשיא בחשבון הטוויטר שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אבטחה סמוך למסגד בארצות הברית בעקבות הטבח בניו זילנד - 15 מרץ 2019. רויטרס
אבטחה סמוך למסגד בארצות הברית, היום/רויטרס
אבטחה סמוך למסגד בארצות הברית בעקבות הטבח בניו זילנד - 15 מרץ 2019. רויטרס
אבטחה סמוך למסגד בארצות הברית, היום/רויטרס

בתוך כך, במדינות נוספות בעולם הכריזו היום על הגברת האבטחה סביב מסגדים במחוזותיהם. בתום דיונים עם הסקוטנלד יארד, הודיע ראש עיריית לונדון סאדיק חאן כי "נוכחות משטרתית תהיה ניכרת סביב מסגדים היום, בעת שהתושבים הולכים לתפילותיהם". הודעות דומות הופצו גם בערים נוספות בממלכה המאוחדת.

ראש המכון הבריטי ללוחמה בטרור, ניל בסו, אמר כי "אין מידע מודיעיני הקושר את האירועים בקרייסטצ'רץ' לבריטניה". לדבריו, יתווספו תגבורים סביב מוסדות דת ובקהילות מסוימות בימים הקרובים.

בצרפת, שר הפנים כריסטוף קסטנר הורה למשטרה ברחבי המדינה להגביר את הסיורים סביב מסגדים לאור הטבח בניור זילנד. קסטנר דרש מכוחות הביטחון להיערך בדריכות, וביקש מהם להגביר את המעקב אחר מוסדות הדת במדינה.

אבטחה סמוך למסגד בארצות הברית בעקבות הטבח בניו זילנד - 15 מרץ 2019. רויטרס
אבטחה סמוך למסגד בארצות הברית, היום/רויטרס

במקביל, יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג אמר היום כי בפעם הראשונה מוסדות דת יהודיים ברחבי ניו זילנד יהיו סגורים בשבת. בחשבון הטוויטר שלו כתב הרצוג: "לראשונה מאז הגיעו יהודים לניו זילנד בתי הכנסת יישארו נעולים בשבת. בעקבות הטבח המחריד במוסלמים בקרייסטצ'רץ', כל המסגדים ובתי הכנסת הונחו לסגור שעריהם בסוף השבוע".

בית כנסת בעיר אוקלנד שבניו זילנד פרסם הודעה כי "בצעד חסר תקדים" בוטלו תפילות השבת לאור חשש ביטחוני. "אין ביכולתה של המשטרה להבטיח את ביטחוננו בעת שהם מגויסים לתמוך בקרייסטצ'רץ' ולהגן על מסגדים ברחבי ניו זילנד", לשון ההודעה.

(עדכון ראשון: 20:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully