וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ עם כיפה וביבי כלב נחייה: הקריקטורה שמכעיסה את העולם היהודי

27.4.2019 / 19:58

קריקטורה שפרסם עיתון הניו יורק טיימס מעוררת תגובות חריפות ברחבי הקהילה היהודית. בקריקטורה מוצגים דימויים אנטישמים סביב ראש הממשלה. בעקבות הפרסום, הקונסול הכללי דני דיין, נפגש עם בכירי העיתון שמחקו את האיור. ביום שני הקרוב העיתון יפרסם התנצלות

קריקטורה אנטישמית מהניו יורק טיימס שפורסמה ב-25 באפריל 2019. צילום מסך מתוך גיליון הניו יורק טיימס, צילום מסך
הקריקטורה/צילום מסך, צילום מסך מתוך גיליון הניו יורק טיימס

עיתון הניו יורק טיימס פרסם היום (שבת) מודעת התנצלות בחשבון הטוויטר שלו בעקבות קריקטורה שנויה במחלוקת שפורסמה בגיליון יום חמישי האחרון. המודעה, שתפורסם גם בגיליון הקרוב, מציינת כי מדובר בטעות בשיקול הדעת.

"קריקטורה פוליטית שפורסמה במהדורה הבינלאומית המודפסת של עיתון הניו יורק טיימס ביום חמישי כוללת דימוי אנטישמי המתאר את ראש ממשלת ישראל ככלב נחייה ועליו תלוי קולר עם מגן דוד מוביל את נשיא ארצות הברית נראה חובש כיפה", פרסם העיתון. "האיור היה מעליב, וזו הייתה טעות בשיקול הדעת לפרסם אותו. הקריקטורה סופקה על ידי שירות הידיעות של הניו יורק טיימס ומאז נמחקה", כתבו.

לקריאה נוספת:
האסירים הסורים שישוחררו: מבריח סמים ומחבל שתכנן פיגוע בבסיס צה"ל
אחרי שנמלט מאביו: בן 5 הוביל את המשטרה אל גופות אמו ואחיו במערה בספרד
איראן: הצלחנו לבצע טיסת ריגול מעל נושאת מטוסים אמריקני

בעקבות פרסום הקריקטורה, הקונסול הכללי של ניו יורק, דני דיין, פנה לבכירים בעיתון והביע את מורת רוחו. דיין הבהיר כי מדובר בקריקטורה אנטישמית המהווה עליית מדרגה בביטויים האנטישמיים ההולכים ומתעצמים ברחבי ארצות הברית. בשיחות סגורות שקיים עם בכירי העיתון, הם התנצלו על הדברים וטענו כי פרסום האיור היה ללא ידיעתם.

רבים הגיבו בחריפות ברשתות החברתיות על פרסום האיור. כך למשל איש העסקים אדם מילשטיין כתב כי "הניו יורק טיימס מסמן לעולם שהאנטישמיות היא אמיתית, כאן, ומבורכת". האימאם השיעי מאוסטרליה, מוחמד טאווידי, אמר כי האיור משרת את ארגון המדינה האסלמית (דאעש). "אם אתם תוהים איזה סוג תמונות דאעש יתלו על הקיר, אל תחפשו רחוק מידי, אלא בניו יורק טיימס". עוד כתב כי טקסטים איסלאמיים מיליטנטיים מתייחסים לעם היהודי כאל "אבותיהם של חזירים, קופים וכלבים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully